K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2016, 01:26   #1
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 10
Apenayaa er ny på vejen
Question Fleksjob / forvirret af fagforening

Jeg har i dag været i min fagforening til møde for at blive klarer på min situation.
Desværre er jeg blevet noget usikker på det hele.
Jeg er sygemeldt på sygedagpenge i den gl. fleks ordning og jeg spurte ind til
det med ressourceforløb, som jeg har forstået jeg måske kunne komme på tale på et eller andet tidspunkt.
I min fagforening siger de at når jeg er visiteret til fleksjob og har arbejdet i fleksjob,
kan man ikke komme i ressource forløb, fordi man er blevet visiteret til fleksjob.
Er der nogen som kan kaste lys over dette, jeg er noget forvirret.

Jeg fik også at vide, at hvis jeg fik ledighedsydelse i den gl. ordning ville jeg ikke få en jobkonsulent, og en praktik prøvning
ved et nyt job. Jeg var overladt til mig selv at finde et job, uden afprøvning af det.
Håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Apenayaa
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 07:25   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvorfor skulle du på rc forløb , tænker at du er i flaksjob og gerne vil skifte?

hvis du bliver fyret skal du på ledigheds ydelse.

skal du skifte job, kan du altid få en praktik først. men siger du dit job op, kan su få karentæne med mindre du gå direkte i nyt job, jc skal altid hjælpe dig men at finde nyt job kan være svært, tror du skal skrive, hvad din sitiation er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 11:18   #3
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 10
Apenayaa er ny på vejen
Jeg er sygemeldt i den gamle ordning, opsagt til 1 april. Hvis jeg ikke raskmelder mig forsætter jeg på sygedagpenge efter 1 april, og derfra ville jeg måske komme i ressource forløb, men ikke på ledighedsydelse da jeg er i den gamle ordning. I min fagforening siger de at jeg slet ikke kan komme i ressource forløb da jeg er visiteret til flexjob i forvejen. Det forstår jeg ikke at de siger. Grunden til at jeg taler om ressource forløb er fordi mit helbred er blevet være. Min sygedagpenge udløber 1 marts 2017. Jeg er i tvivl om det er bedre at rask melde nu inden min opsigelse og derefter på ledighedsydelse sygemelde mig igen.
Da siger fagforeningen at jeg ikke ville kunne komme i praktik eller anden afprøvning hvis jeg gør det. Heller ikke at jeg får en jobkonsulen til hjælp.
Håber det gav lidt mere mening

Apenayaa
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 11:32   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sikke en gang vrøvl

du ryger på ledigheds ydelse når dine sygepenge stopper, du er jo fleksjobber derfor skal du afprøves på ny, hvis dit helbred er blevet dåliger.
har du snakket med jobcentret?

er du fyret fordi du er blevet dårliger? eller er der mulighed for du bliver rask?

som jeg læser det er dit helbred blevet dårliger, haar du snakket med din job kunsulendt om muligheden for,at blive i dit job med andre skånehensyn og evn. nedsat tid, hvis du tror din arbejdesgiver vil det, er det her du skal starte.

hvis ikke må du være sygemeldt og så skal du snakke med job centret når du bliver ledig, det kommer helt automatisk, hvis du så ikke kan klarer det du er anerkendt til, skal de sende dig i en praktik, hvor de kan se dine nye skånehensyn.

nu er der ikke sygepenge i et år mere, så hedder det ledigheds ydelse

mit råd er du kontakter din sagsbehandler og finder en løsning på fremtiden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 11:50   #5
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 10
Apenayaa er ny på vejen
Jeg er blevet fyret fordi jeg ikke har kunne hele ordentlig op efter jeg er blevet opereret i hånden. Jeg er også blevet dårligere med helbredet.
Min arbejdes plads vil ikke have mig tilbage.
Det jeg er bange for er at jeg kommer i ressourceforløb, og efter mine sygedagpenge ophøre bliver det på kontant hjælp sats.
Det er det jeg får at vide.
Jeg kan ikke finde ud af om man kommer i ressourceforløb, når man er visiteret til fleksjob det blev jeg i 2004.
Du skriver at når mine sygedagpenge ophøre går jeg på ledighedsydelse, gør man også det når man er i den gamle ordning af fleksjob ?
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 12:27   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med mindre du ønsker at komme på rc forløb , kommer du på ledigheds ydelse

fordi du har fået det værre, skal du afprøves igen, det har intet med din fleks anerkendelse at gøre, du er stadig fleksjobber, du skal bare have nogle nye vilkår.

som nedsat tid, skånehensyn, det er kun hvis du ike selv menner du kan arbejde du evn. kan komme på rc forløb, men så skal du være så dårlig at du ikke kan arbejde 1-2 timer ugeligt, og idet du er på gammel ordning, har du mindst arbejdet 12,3 timer.

så mon ikke du bare skal ned i tid, du er lang fra den eneste, rigtig mange fleksjobber kommer ned i tid efter nogle år, vi bliver hurtigt slidt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 14:23   #7
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 10
Apenayaa er ny på vejen
Ledighedsydelse gl. fleks ordning

Hej

Jeg er fyret fra den gammel ordning af fleks job og når at blive raskmeldt inden min opsigelse dato. Derefter får jeg ledighedsydelse, hvad hvis jeg får tilbage fald med min sygdom, og bliver sygemeldt, vil jeg så få ledighedsydelse under sygdom eller sygedagpenge når jeg kommer fra den gl. ordning. Er der nogen som ved det ?

Apenayaa
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 14:29   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når først du er på ledighedsydelse, vil du få ledighedsydelse under sygdom.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 14:33   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er bedre du raskmelder dig og kommer på ledighedsydelse end at du fortsætter på sygedagpenge og derfra på ressourceforløbsydelse på kontanthjælpssats i et ressourceforløb.

Hvis du bliver sat på et ressourceforløb, mens du er ledig på ledighedsydelse, vil satsen blive som din ledighedsydelse.

Så hvis du er berettiget til den høje ledighedsydelse, er det klart en økonomisk fordel, at det er den vej rundt du kommer på ressourceforløb.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 14:35   #10
Apenayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 10
Apenayaa er ny på vejen
Tak, så er det ikke rigtigt som jeg fik at vide at man ville blive ved med at gå tilbage til sygedagpenge, når man er fra gl ordning hvis man bliver syg.
Apenayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension