K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2016, 12:19   #1
Syddjurs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Syddjurs er ny på vejen
Fleksjob i eget firma

Er der andre herinde end jeg, der er fleksjobber i eget firma? Jeg går meget alene med tingene og mangler nogle at dele situationen med. Kommunen laver masser af fejl og det eneste min sagsbehandler siger, er: "Jamen, du er jo din egen arbejdsgiver, det må du selv finde ud af". Tak for kaffe. Er der andre end mig i lign. situation herinde? Mvh.
Syddjurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 17:12   #2
Lukasmik
-svært at være syg
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
Lukasmik er ny på vejen
Hej Syddjurs - det lyder da spændende - men hvordan har du oprettet og kunnet ansætte dig selv ? - troede man skulle ansættes af andre - men måske kunne det være ens ægtefælle/samlever.
Kan du fortælle lidt mere derom ?
Lukasmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 09:42   #3
Syddjurs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Syddjurs er ny på vejen
Jeg var selvstændig før visitationen. Man kan ikke etabl. efter visitation til fleksjob, men hvis man allerede var selvstændig kan det godt lade sig gøre.
Syddjurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 11:14   #4
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Syddjurs

Kommunen er forpligtet til at hjælpe arbejdsgiveren og sikker sig at tilskud og andre regler som staten og kommunen har overfor arbejdsgiveren er i orden, de kan ikke ligge ansvaret over på arbejdsgiveren vedr. fleksjobs området.

Jeg går selv i luften med mit IVS firma pr. 01.03.2016 og da man ikke ses som selvstændig ved sådan et firma er jeg ansat af firmaet som direktør ligesom andre medarbejder i firmaet, derfor vil jeg udarbejder en direktør kontrakt på vegne af firmaet på 1-2 time om ugen med de skånebehov jeg nu måtte have og jeg ser ingen forskel på det som du beskriver, medmindre du er enkeltmandsvirksomhed og det vil sige du hæfter personligt med alt hvad du ejer, men det gør du ikke med et IVS, APS eller A/S, hvor selskabet er en juridisk enhed i sig selv.

Kommunen skal udbetale tilskud til dig hvis du er ansat af et selskab og ikke af dig selv, sådan er reglerne.

Så kommunen er forpligtet til at hjælpe og sikker sig at selskabet overholder fleksjobs reglerne og sikker sig at tilskudet til den ansatte er korrekt fra deres side af.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 14:58   #5
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
kan man starte et IVS når man er på KH ?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 15:58   #6
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hvis du gør og du ikke kan påvise at du høre inden under EUs beskæftigelsesdirektiv, handikapkonventionen og forskelsbehandlingsloven som handicapped og dermed beskyttet af disse, vil du miste kontanthjælpen, det er næsten sikkert.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 16:19   #7
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Eller det nemmer at sige, du skal høre inden under fleksjob regler, så har du muligheden med ivs, aps eller a/s

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 19:53   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ok og det er så den her gråzone...
For jo jeg er "dækket" under EUs beskæftigelsesdirektiv, handikapkonventionen og forskelsbehandlingsloven som handicappet, og følger spændt din kamp på den front.
Men sidder stadig fast på KH - udelukkende pgra smøl fra kommunens side. Jeg burde have været visiteret til fleks for længe siden.
Men tak for svar - jeg venter til jeg en dag når i mål med visitation til fleks - hvis det nogensinde sker!
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 03:38   #9
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Gana

Hvis du opfylder direktivets bestemmelser om hvornår man er handicapped, så henviser du overfor kommunen de 2 EU domme C-335/11 og C-337/11 af 11. april 2013 og Højesterets afgørelse d. 13. juni 2013 i Sag 250/2011.

Og beder dem om at træffe en skriftlig afgørelse om at du er berettet til fleksjobs bevilling med henvisning til at da du opfylder begrebet handicap i EU direktivet og du dermed har en permanent nedsat arbejdsevne der gør at du ikke kan arbejde på lige og normale vilkår som ikke handicappede.

Skulle det ske at de i den skriftlige afgørelse afviser at tildele dig fleksjobs bevilling og du har en retshjælp i din indbos forsikring tage du fat i en advokat og stævner kommunen for brud på konventionen, direktivet og forskelsbehandlingsloven da der en en direkte linje mellem loven vedr. fleksjobs bevilling og direktivet, handicapkonventionen og dermed forskelsbehandlingsloven.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 18:29   #10
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Takker - jeg "tygger" lige lidt på den
Og undskyld til trådstarter
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension