K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2010, 22:59   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
c.l.e.o det har jeg nu svært ved at forestille mig at de kan , for hvad så hvis barnet kommer i aflastning mens man er i arbejds prøvning så viser det jo forkert resultat, man har jo så et handicappet barn når man efterfølgende skal på arbejdet og kan så ikke klare jobbet, så den tvivler jeg nu på.
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 23:06   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hejdin det giver jeg dig rat i,men nu søges der pension,den er jo varie,det er forælder forpligterne er til barnet er 18 år jeg syntes da også det er helt urimligt,men det ville da nok ikke forhendre komunen i at afprøve den slags også..Men håber du har ret i det er ulovligt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 23:46   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lla, jeg er totalt enig med dig: BØRNENE HOLDER MAN SNITTERNE FRA!

-og så er jeg total kold i en hvis del, for hvad man fra officiel side har af argumenter -BASTA.

Jeg ville bestemt også sætte hælene i og godt du har opbakning fra anden side af.

Hvad i alverden bilder de "mennesker" sig ind, hvem tror de de er at de kan dømme andre, uden noget at have det i!!

GO FOR IT lla, og jeg håber inderligt at du får sat dem på plads

Vil tænke på dig/jer og ja, har selv oplevet noget tilsvarende så derfor i den grad min holdning: BØRNENE HOLDER MAN SNITTERNE FRA -og for mit vedkommende gælder det til døden!!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 18:49   #14
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Der er faktisk lidt sandhed i det (selvom det virker ret så voldsomt).
En arbejdsevne må nemlig ikke påvirkes af foranderlige ting (hobbyer mv), heller ikke børn, da disse jo på et tidspunkt skal hjemmefra - i princippet kunne man jo have et eller flere bør der var så krævende, fysisk eller psykisk, at man ikke kan holde til at arbejde eller kun kan arbejde på nedsat tid - men når børnene så er kommet hjemmefra, så er man måske i stand til at arbejde på fuld tid eller i hvert fald delvist.
Det er derfor at det, i princippet, kan være rigtigt at de kan forlange det.
Det er lidt det samme når man har tabt arbejdsfortjeneste, men er påvirket derudover, i en sådan situation skal vi som sagsbehandlere tage den tid med ind i beskrivelserne, hvis der skal måles på arbejdsevnen.
Problemet er jo så bare, at det jo er lidt svært/følsomt/umuligt, når man har med børn at gøre... de er jo ikke sådan lige at få passet uden omkostninger, som f.eks. med hunden eller hesten...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 19:28   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
mig bekendt, er det endnu ikke blevet lovligt at tage livet af sine børn, eller familie!!!

Der skal da rigtig, rigtig, RIGTIG meget dokumentation fra proffer til at man kan bede om at få børnene i aflastning mm og undskyld mig, de er der jo stadig når man kommer retur fra job eller andet!!

Man har STADIG krav på et liv udover sit arbliv!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 19:56   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det har man helt sikkert!
Men når man får f.eks. fleks eller pension, så er det jo for en varig nedsættelse, og det er det jo ikke, hvis det kun er nedsat så længe børnene er hjemmboende...

Der var i sådan en situation som denne, at det ville være frygteligt rart med nogle nye regler, der kunne tage højde for sådan noget...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 20:47   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Er der nogen i dette forum, der har fået deres børn i aflastning, fordi mor eller far skulle arbejdsprøves - eller kender nogen, der har?

Hvad med det psykiske aspekt i sådanne sager - både for børn og forældre - hvis de overhovedet findes?

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 31-05-2010 kl. 20:52.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 21:02   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min arbejdsprøvning gik bedre i de uger jeg var børnefri, børn er da hårdt arbejde ingen tvivl om det, men man kan jo ikke afskrive sig fra sine børn fuldkommen. Det gavner jo ingen af parterne, man skal have ressourcer til det primære og det er da fremfor alt vores børn.

Jeg håber da at LLA får eller allerede har en form for aflastning for alle sine børn, udover hendes handikappede datter, også selvom hun forhåbentlig får sin pension på et tidspunkt.

Mine børn bor fast hos deres far, jeg ser dem løbende og har dem sovende 1 - 2 dage pr. uge. I min pensionssag er dette dog ikke blevet omtalt af lægekonsulenten endnu, men det er jo nok heller ikke et plus for kommunen, for ellers kunne de nok også hive fat i det for mit vedkommende som enlig forsørger.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 31-05-2010 kl. 21:06.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 22:53   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan godt være at Andersine har ret i sine betragtninger for i følge lovens så skal der støttes op hele vejen rundt for at man kan blive arbejdsprøvet eller for at man kan varetage et job ...

MEN når det er sagt så ved de af os der er berettiget til en taxa hvordan det foregår når kommunen skal slippe pengene .. så se det for jer ...

Nu er det sådan at det jo ikke kun er i arbejdsprøvningen det foregår men også i livet bagefter , det vil sige at hvis man for at kunne gennemføre en arbejdsprøvning skal have aflastning i hjemmet til sine børn, så skal den aflastning også tilbydes når man kommer i fleksjob ...

Det vil igen sige at hvis det koster x antal kroner at få et aflastning til børnene mens man er i arbejdsprøvning så ville jeg da med det samme sikker mig at det også kan garanteres at hvis der så kommer en reel arbejdstid på 15 timer så er den aflastning også til stede når man kommer i fleksjob ...

Det er jo ikke seriøst det er mennesker man taler om her ...

og en andne ting er , jeg kunne få garanti for transport til arbejds prøvning men ingen havde lyst til at give mig garanti for at der stadig ville være transport til rådighed bagefter

Så den med børn og aflastning må være en skønssag jeg ved ikke at det står nogen steder i lovgivningen .. og er det en skøns sag så er det også muligt at klage over det skøn ....
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 23:21   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, hejdien, og når man så kommer udmattet hjem fra arbprøvning ja, så forventer jeg da også at man iflg lovgivningen stiller fx en hjemme hosser eller hjhjælp til rådighed for man har brugt kræfterne andetsteds ikk´!

Det gir lovgivningen netop mulighed for, så det vil da være interessant hvornår Staten/kommune begynder at bevæge sig derud -på yderligere gyngende grund, vil jeg mene!

-for slet ikke at tale om hvad det psykisk vil gøre ved hele familien -kræver det mon ekstra psyk behandling etc....

-INTERESSANT, tankevækkende, facinerende -hmmm.....

(sorry, iflg lovgivningen så er og blir det forældrenes ansvar ang børnene, men iflg lovgivningen SKAL stat/kommune jo HJÆLPE hvis borgeren/familien har brug for denne hjælp -dér skal vi da ikke spare eller hva!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny og forvirret ninnaj Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 1 09-09-2013 10:25
Er noget så forvirret. rendoghop Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 01-09-2011 19:02
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension