K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2011, 20:49   #1
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Nej til pension

Har for lææænge siden fået stoppet sygedagpenge, da kommunen (imod alt lægeligt dokumenteret) pludselig ville vågne en morgen og have det fint igen. Havde været i arbejdsprøvning der endte med 6 timer om ugen. Herefter søgte jeg selv pension, men fik naturligvis afslag, frataget mine sygedagpenge og var ikke berettiget til kontakthjælp. Herefter ankede jeg dette. 16 mdr. senere (okt. 2010) kom der kendelse fra ankenævnet. Kommunen skulle forlænge mine sygedagpenge i 26 uger, og herefter afslutte mig med ENTEN pension ELLER flexjob. Fik omgående udbetalt 26 ugers sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, men intet andet skete. Min advokat sendte flere rykkere til kommunen, og vi sagde ja til en ny arbejdsprøvning, men intet skete. Så sendte advokat brev til rådmanden i kommunen, og fluks blev vi kaldt til samtale ved kommunen. I november 2011 (over 1 år efter kendelsen er afsagt) startede jeg i jobprøvning, som stopper 31/12 2011. Ender ud med 6 timer om ugen igen. Sagen har så igen været på teammøde, og jeg er idag blevet ringet op af sagsbehandler. Imod hvad hun forventede, er jeg ikke blevet indstillet til pension, da de synes at jeg "har gode faglige og sociale kompentencer" så jeg ved en længere praktik ville kunne gå yderligere op i tid. Er dybt rystet. Viste egentlig ikke at folk med længerevarende uddannelser bedre kan leve med kroniske smerter end dem med korte uddannelse Kan IKKE acceptere at gå i yderligere arbejdsprøvning. Den nuværende arbejdsprøvning, som har været på et rigtig godt sted med gode kollegaer har gjort at jeg ikke har fået trænet min ryg, er gået kraftigt op i smertestillende, og gjort at jeg har fået "nye" steder, hvor der er smerte, hvor jeg aldrig har haft det før. Nogen der har hørt samme histore fra andre og what to do ??????
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 21:42   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Er du blevet tildelt fleksjob som BAN afgjorde du som min. skulle have?

Jeg går ud fra, at dine tiltagende smerter og brugen af smertestillende er dokumenteret lægeligt. Har kommunen fået kopi af disse oplysninger?

Men ellers så vil jeg da sige KLAG! Når du er på fleks mister du jo ikke noget ved at klage. Hvis det bliver for hårdt for dig fysisk i en evt. praktik, så må du sygemeldes af lægen....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 21:45   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bibbi Se meddelelser
Har for lææænge siden fået stoppet sygedagpenge, da kommunen (imod alt lægeligt dokumenteret) pludselig ville vågne en morgen og have det fint igen. Havde været i arbejdsprøvning der endte med 6 timer om ugen. Herefter søgte jeg selv pension, men fik naturligvis afslag, frataget mine sygedagpenge og var ikke berettiget til kontakthjælp. Herefter ankede jeg dette. 16 mdr. senere (okt. 2010) kom der kendelse fra ankenævnet. Kommunen skulle forlænge mine sygedagpenge i 26 uger, og herefter afslutte mig med ENTEN pension ELLER flexjob. Fik omgående udbetalt 26 ugers sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, men intet andet skete. Min advokat sendte flere rykkere til kommunen, og vi sagde ja til en ny arbejdsprøvning, men intet skete. Så sendte advokat brev til rådmanden i kommunen, og fluks blev vi kaldt til samtale ved kommunen. I november 2011 (over 1 år efter kendelsen er afsagt) startede jeg i jobprøvning, som stopper 31/12 2011. Ender ud med 6 timer om ugen igen. Sagen har så igen været på teammøde, og jeg er idag blevet ringet op af sagsbehandler. Imod hvad hun forventede, er jeg ikke blevet indstillet til pension, da de synes at jeg "har gode faglige og sociale kompentencer" så jeg ved en længere praktik ville kunne gå yderligere op i tid. Er dybt rystet. Viste egentlig ikke at folk med længerevarende uddannelser bedre kan leve med kroniske smerter end dem med korte uddannelse Kan IKKE acceptere at gå i yderligere arbejdsprøvning. Den nuværende arbejdsprøvning, som har været på et rigtig godt sted med gode kollegaer har gjort at jeg ikke har fået trænet min ryg, er gået kraftigt op i smertestillende, og gjort at jeg har fået "nye" steder, hvor der er smerte, hvor jeg aldrig har haft det før. Nogen der har hørt samme histore fra andre og what to do ??????
Der er nogen kommuner der aldrig lærer!

hvis der står enten eller, så skal det kraftstejlme være enten eller! og ikke en 3-4-5 mulighed.

Du skal selvfølgelig klage endnu engang.

Samtidig, hvis de mener der skal en længere arbejdsprøvning til, så skal du jo selvfølgelig forlænges endnu engang...! Den er ikke længere end det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 21:50   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der er nogen kommuner der aldrig lærer!

hvis der står enten eller, så skal det kraftstejlme være enten eller! og ikke en 3-4-5 mulighed.

Du skal selvfølgelig klage endnu engang.

Samtidig, hvis de mener der skal en længere arbejdsprøvning til, så skal du jo selvfølgelig forlænges endnu engang...! Den er ikke længere end det...
Forlænges endnu en gang? Kan man ikke kun forlænges en gang efter hver §?

Men når hun som min. har fået fleks, kan hun så ikke afprøves ifht pension mens hun er på ledighedsydelse?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:01   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Forlænges endnu en gang? Kan man ikke kun forlænges en gang efter hver §?

Men når hun som min. har fået fleks, kan hun så ikke afprøves ifht pension mens hun er på ledighedsydelse?
Som jeg læser det, har de jo netop ikke tildelt nogen af delene...

Man kan godt i specielle, meget specielle sager forlænges mere i den samme.

Men jo hvis hun har fået sin fleks skal hun afklares på ledighedsydelse
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:07   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Som jeg læser det, har de jo netop ikke tildelt nogen af delene...
Nej det har de ikke gjort og det skal de jo selvfølgelig!!

Men det er vel BAN der skal kontaktes når kommunen ikke følger en afgørelse fra BAN? Det kan da ikke passe de bare kan lade være med at følge afgørelserne uden man kan gøre noget ved det?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:10   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det lugter jo af en klar ankestyrelse sag...

Men proceduren er den samme som altid

Klage til kommunen > afslag > BAN > medhold <> Ankestyrelsen
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:17   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det lugter jo af en klar ankestyrelse sag...

Men proceduren er den samme som altid

Klage til kommunen > afslag > BAN > medhold <> Ankestyrelsen
Men når kommunen ikke efterlever BAN's afgørelse i første omgang (at der skal tildeles enten fleks eller ftp), så skal den vel ikke igennem klagesystemet igen med den tid det nu engang tager?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:45   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg kan ikke se inde på ast.dk nogen måde hvordan man kan slippe for den procedure...

Og BAN heviser på statsforvaltning.dk også til den "normale" procedure....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 00:16   #10
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Tak for jeres hurtige svar. Nej I har ret. Har hverken fået flex eller pension, er bare blevet sat på stand by igen. Har ikke modtaget penge fra kommunen siden dec. 2010, da jeg jo fik de 26 ugers sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, og stadig ikke er berettiget til ko)ntanthjælp. Lægen har skrevet at hun har frarådet mig at gå yderligere op i tid i arbejdsprøvning (da jeg på et tidspunkt var oppe på 7,5 timer om ugen og dette var seriøst slemt Endvidere har hun skrevet at hun snart håber at forvaltningen indser at jeg er varigt og invaliderende skadet og giver mig en pension. Jobkonsulenten har skrevet at alle skånehensyn er tilgodeset, og har selv sat mig ned fra de 7,5 timer om ugen til 6 timer om ugen. Sagsbehandleren sagde da hun ringede at hun jo ikke havde den besked til mig, som hun havde håbet på. Dvs det er dem på teammødet der er imod deres egne folks vurdering også. Men som jeg forstår det er der ingen sanktionsmuligheder overfor kommunen i disse sager. Er møghamrende sur og skuffet. Har gjort mine gener værre i arbejdsprøvning til ingen verdens nytte. Nogen der ved om det hjælper at ringe til ankestyrelsen ?
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension