K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2015, 14:24   #1
Christie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Christie er ny på vejen
Ang funktionstillæg.... Hjælp...:-)

Hej..
Jeg har fået lidt "lønforhøjelse" i mit nuværende fleksjob på 2500 kr ca. Men mente bare at min sagbehandler, dengang jeg kom i fleks for 3 år siden, sagde at kommunen suplerede op med samme beløb, som min chef ville give mig...
Så at fx jeg fik 2500 af mit arbejde og 2500 af kommunen... Og mente det skulle hedde funktionstillæg...
Men nu har jeg lige været på kommunnen, og de havde aldrig hørt det... (Men jeg er bare næsten 100% sikker på at jeg fik det at vide)... Er der nogen der kan hjælpe...?
Måske det hedder noget andet end funktionstillæg..?
Vh christie...
Christie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 15:24   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er du på gammel ordning? - eller ny- efter 01.01.2013

Efter gammel får man jo løn for 37 timer og det er arbejdsgiveren, der får kompensatioenn fra kommunen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 06:37   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg har aldrig hørt om det.

Efter gammel ordning udbetaler kommunen jo tilskud til arbejdsgiver, men kun af de løn der er overenskomstmæssig "grundløn". Min arbejdsgiver valgte f.eks. at give mig en højere timeløn for de timer jeg reelt arbejder, men får kun tilskud til den overenskomstmæssige løn de skulle betale mig.

Efter ny ordning, får du en løn fra din arbejdsgiver, og denne løn danner basis for, hvor meget du reduceres i det tilskud kommunen maksimalt giver til fleksjobbet.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 11:13   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg fik også højere løn end grundløn da jeg var i fleksjob - men kommunen refunderede kun af selve grundlønnen .. Så lønforhøjelse eller større timeløn end selve grundlønnen har reelt intet med kommunen at gøre

Er du steget 2500 kr mdr får du ikke mere af kommunen af den grund . Jeg har ihvertfald aldrig hørt om det i de år jeg var i fleksjob

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 17:55   #5
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Tidligere har jeg søgt refusion for fleksjobbere (jeg var vikar hos forskellige arbejdsgivere) og et par af stederne var der afdelinger over hele landet og ansatte i mange forskellige kommuner.

Langt de fleste kommuner jeg har haft kontakt med beregnede refusionen ud fra mindstelønnen - men nogle enkelte af den udbetalte løn. Hvis der var tillæg pga. skiftende arbejdstider fik vi som regel ikke refusion for det, men igen var der nogle enkelte kommuner som også udbetalte for det.

Jeg er helt sikker på, at kommunen ikke også giver dig 2.500 kr - om måske de giver din arbejdsgiver mere i refusion.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 22:08   #6
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Overenskomst bestemte ydelser

Kan der gives refusion for.

Jeg har oplevet, at kommunen søgte oplysning og dokumentation for, at der i overenskomsten/lokalaftalen stod, at man ved visse funktioner var garanteret et funktionstillæg.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 06:12   #7
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Kisser1 : Men det har jo ikke noget med at gøre at kommunen så giver det samme til fleksjobberen.

Alt efter om trådstarter er på gammel eller ny ordning vil det jo bare betyde, at 1. (Gammel ordning) Enten får arbejdsgiver refunderet en del (1/2 eller 2/3) af funktionstillægget, som arbejdsgiver udbetaler til fleksjobberen,

eller 2. (Ny ordning) Fleksjobberen får funktionstillæg fra arbejdsgiver, og dette medfører bare at fleksjobberen får et mindre tilskud fra det offentlige.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension