K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 09:25   #1
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
fra SDP til alm. dagpenge

Hejsa

Jeg har været på SDP siden okt. 2010 og blev i november forlænget med op til 2x52 uger. Jeg har siden 1/8 været i arbejdsprøvning og planen er at jeg i januar skal arb. 30 timer og i feb. 37 timer. Min plan er jo så at vende tilbage til alm. dagpenge fra min a-kasse til den tid, så jeg kan begynde at søge job.

Men har i andre haft problemer med at få alm. dagpenge efter SDP?

Magter næsten ikke hvis jeg nu heller ikke kan få alm. dagpenge, når jeg er klar til at raskmelde mig.
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:17   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af imzadi Se meddelelser
Hejsa

Jeg har været på SDP siden okt. 2010 og blev i november forlænget med op til 2x52 uger. Jeg har siden 1/8 været i arbejdsprøvning og planen er at jeg i januar skal arb. 30 timer og i feb. 37 timer. Min plan er jo så at vende tilbage til alm. dagpenge fra min a-kasse til den tid, så jeg kan begynde at søge job.

Men har i andre haft problemer med at få alm. dagpenge efter SDP?

Magter næsten ikke hvis jeg nu heller ikke kan få alm. dagpenge, når jeg er klar til at raskmelde mig.
Hvis du har været fuldtidsforsikret og abejdet fuldtid inden du blev sygemeldt, så burde det ikke være et problem at få dagpenge. Hvis ud kan dokumentere, at du har arbejdet 37 timer og dine lægepapirer støtter op om raskmelding, så skal du ihvertfald ikke finde dig i afslag på dagpenge fra a-kassen!!!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:42   #3
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Det kan være at din A-kasse beder om en rådighedsatest, som din læge skal udfylde.Han kan skrive om der er særlige skånebehov.
Jeg tror ikke du får nogle problemer.
Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg dagpenge kayjay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-10-2013 08:44
Fra sygedagpenge til dagpenge..?? Uldummerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 19-01-2012 10:42
Ret til dagpenge fra a-kasse Marian Spørgsmål ang fleksjob 11 29-04-2011 07:51
Dagpenge thmn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-04-2011 18:55
For syg til at få syge-dagpenge! buster Politik og Samfund 1 05-09-2010 17:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension