K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2009, 18:37   #11
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Det er altid en svær belastning at være syg og det er endnu værre, hvis der bliver stillet krav til èn, som man godt ved man ikke kan honorere.

Det skaber altid utryghed og angst.

Det ser dog ud til at du har en sød og forstående sagsbehandler samt en læge, der vil bakke dig op .... såeh, mon ikke det flasker sig for dig i det lange løb?

Sagbehandlere har en masse regler de SKAL følge og alle kommuner skal spare pga. den regering vi har. Så din sagsbehandler er under stærkt pres fra sin leder osv.

Prøv at se det fra den vinkel, og prøv at være glad for at du har en menneskelig sagsbehandler, for du har jo, trods alt, også mødt dem jeg kalder hverdagspsykopaterne, og dem er der ingen der har brug for

Det kan så godt være at du bliver stillet over for det krav, at skulle i arbejdsprøvning i forb. med udredning til førtidspension; men hvis din læge er stærk og skriver at du ikke kan klare det, lyder det for mig som om din sagsbehandler vil acceptere dette.

Jeg tror på du får din førtidspension, ud fra det du beskriver; men det er så også under den forudsætning, at din søde sagsbehandler holder til det pres hun, givetvis, er udsat for af team og chefer.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, for det har du brug for, og prøv at lade være at give op, for så tror jeg det nok skal lykkes for dig.

Varme hilsner Hyanna
Pyha mange tak, det lunede at læse dit svar. Jeg tror på, at det nok skal gå det hele og at alle vil være forstående for min situation.

Jeg har lige fået brev fra kommunen om at skulle møde op på onsdag. Det paradoksale er, at jeg på det tidspunkt har besøg af min hjemmekonsulent og jobkonsulent, som skal være med til at lave en midlertidig udredning. Jeg overvejer at spørge hjemme -og jobkonsulent om vi ikke alle 3 skal gå op på kommunen sammen og snakke med min sagsbehandler deroppe, for at spare tid og slå flere fluer med et smæk. Jeg må lige spørge dem om de synes det er en god eller dårlig ide.

God weekend

Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg vil lige understrege, at loven på INGEN MÅDER siger, at man SKAL i arbejdsprøvning. Faktisk står der, at man kan se bort fra en arbejdsprøvning, hvis det er åbenlyst formålsløst, eks. hvis man har svær kronisk sygdom el. lign.

Kommunenerne vælger bare at se højt på den del af loven, fordi de får 100% refusion af staten, når de kan smide en i arbejdsprøvning. Får du kontanthjælp, ledighedsydelse eller sygedagpenge (efter første år er udløbet), så kan de tjene på at få dig i arbejdsprøvning, bare du kan møde op og sidde på en stol.
Mange mange tak for den oplysning, den er taget til efterretning og vil indgå i min tale til systemet. Det er nærmest hysterisk morsomt...på den tragiske facon, altså systemet

Sidst redigeret af Stezu; 03-10-2009 kl. 22:42. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 11:52   #12
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg vil lige understrege, at loven på INGEN MÅDER siger, at man SKAL i arbejdsprøvning. Faktisk står der, at man kan se bort fra en arbejdsprøvning, hvis det er åbenlyst formålsløst, eks. hvis man har svær kronisk sygdom el. lign.

Kommunenerne vælger bare at se højt på den del af loven, fordi de får 100% refusion af staten, når de kan smide en i arbejdsprøvning. Får du kontanthjælp, ledighedsydelse eller sygedagpenge (efter første år er udløbet), så kan de tjene på at få dig i arbejdsprøvning, bare du kan møde op og sidde på en stol.
Jeg fik FP sommeren 2007 UDEN arbejdsprøvning efter anmodning fra min psykiater og sagsbehandler.
Jeg tror heller ikke jeg ville have holdt til det og hvad får systemet ud af at sende en afsted der sygemelder sig allerede på 1. dag af en arbejdsprøvning og ikke dukker op resten af tiden ? Hvis man allerede kan se det scenarie for sig, så hellere undgå at presse den syge og få sagen afgjort.

Desværre er det langt fra alle sagsbehandlere der tænker som min gjorde. Han var også guld værd.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 16:09   #13
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg tror personligt at A.P er en udmærket opfindelse, til og resonerer, hvor langt "ude" folk egentlig er.
MEN .. MEN MEN ... nok skal også være nok. det skal ikke være en boofer som kommunen kan støtte hagen på , for og undgå og tage beslutninger , der enten kan koste dem penge , eller kan strække en sag i det uendelige.
der skal være en grænse .... og den skal DU være med til og sætte , (en slags dagsorden) det er trods alt dit liv det hele omhandler.
når folk "lader" sig slæbe rundt i manegen i 8-9 eller flere år, skal man måske også gribe lidt i egen barm, og sige STOOOOOP... nu skal der findes ud af et eller andet.
jeg kan ikke undgå og se i indlæg lidt højere oppe, at nu vil man liiiiige vente til der var en efterretning vedr: en aad undersøgelse.
NEJ NO MORE WAITING,
nu skal du prøve og samle de sidste kræfter og få sat "det" igang som du ønsker dit liv skal munde ud i............
jeg ved godt dette var en måske lidt brutal melding MEN den var/er venligt ment, har du fam: venner eller lign der kan bakke dig op er det fint,
er du solo nolo jamen så samler du handsken op derfra .
mvh eders ace dk
PS ACTION NU
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 10:50   #14
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
jeg tror personligt at A.P er en udmærket opfindelse, til og resonerer, hvor langt "ude" folk egentlig er.
MEN .. MEN MEN ... nok skal også være nok. det skal ikke være en boofer som kommunen kan støtte hagen på , for og undgå og tage beslutninger , der enten kan koste dem penge , eller kan strække en sag i det uendelige.
der skal være en grænse .... og den skal DU være med til og sætte , (en slags dagsorden) det er trods alt dit liv det hele omhandler.
når folk "lader" sig slæbe rundt i manegen i 8-9 eller flere år, skal man måske også gribe lidt i egen barm, og sige STOOOOOP... nu skal der findes ud af et eller andet.
jeg kan ikke undgå og se i indlæg lidt højere oppe, at nu vil man liiiiige vente til der var en efterretning vedr: en aad undersøgelse.
NEJ NO MORE WAITING,
nu skal du prøve og samle de sidste kræfter og få sat "det" igang som du ønsker dit liv skal munde ud i............
jeg ved godt dette var en måske lidt brutal melding MEN den var/er venligt ment, har du fam: venner eller lign der kan bakke dig op er det fint,
er du solo nolo jamen så samler du handsken op derfra .
mvh eders ace dk
PS ACTION NU
Det var slet ikke brutalt, men snare en hjælp. Ja jeg har fået mere end nok og kan og orker ikke mere venten og på forhånd fiasko dømte udd. Jeg har heldigvis familie og venner der bakker mig op og min læge og psykolog vil jeg også mene bakker mig 100% op.

Mine sagsbehandlere både i voksenteam og på jobcenteret er også søde, så jeg håber på, at de også kan se, at der ikke er mere at komme efter i forhold til at få mig ud på arbejdsmarkedet. Hvad i al verden skal jeg dog der, når jeg ikke engang kan få hverdagen i hjemmet til at hænge sammen. Min hverdag er i sig selv mere end, hvad et almindeligt fuldtidsjob er for andre.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 11:30   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare kom i hu, at du aldrig må give udtryk for, at det er pga børn og hjemmeliv, at du ikke kan arbejde!! Og at du ikke må siganlerer, at havde du ikke alt det på hjemmefronten, så kunne du godt arbejde.

Det giver med 100% garanti ris til egen røv!!!

Bare et velmenende råd.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 12:45   #16
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bare kom i hu, at du aldrig må give udtryk for, at det er pga børn og hjemmeliv, at du ikke kan arbejde!! Og at du ikke må siganlerer, at havde du ikke alt det på hjemmefronten, så kunne du godt arbejde.

Det giver med 100% garanti ris til egen røv!!!

Bare et velmenende råd.

Uha da nej, det kunne jeg aldrig drømme om. For det er ikke derfor, at jeg ikke fungerer på arbejdsmarkedet eller i udd. Sådan har det altid været også før jeg fik børn.

Jeg har ADD og det er derfor, at jeg ikke fungerer ude i samfundet. Men tingene hænger jo sammen i en slags forstand og de må vel godt vide, at det at få dagliglivet til at fungere i sig selv er en kamp...hver dag?...og at sætte mig i job/udd. ville være med til at få mig endnu længere ud i torvene, at det ville skade ikke kun mig, men i den grad også mine børn, for de ville ende op med en mor, der på ingen måde ville være tilstede og være konstant depressionsramt...det er vel ting man godt må sige eller hvordan? Ikke dermed sagt, at hvis jeg ikke havde børn, at så kunne jeg sagtens klare et job...for det kan jeg jo ikke, det bekræfter hele min "uddannelses -og jobkarriere" eller mangel på samme ...jeg bliver ramt af depression HVER GANG

Og tak for råd
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 22:18   #17
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Lightbulb

Er lidt i tvivl med det der med at blive på sin oprindelig tråd.

Jeg startede denne tråd i 2009 og her står så lidt om, hvordan det hele så ud dengang.

Jeg har siden hen startet nye tråde, nogle som ikke omhandler min sag direkte(mener jeg nok), men mange af dem har været i forbindelse med min sag.

tænker bare om det ikke kan være lidt svært at hitte rundt i en sådan gammel tråd som denne?

Nåh, men jeg skriver nu her igen med en opdatering.

Siden jeg startede med at skrive her på k10 er jeg blevet diagnosticeret med ADD og Emotionel Ustabil ersonlighedsforstyrrelse eller det man i gamle dage kaldte borderline.

Jeg har været sendt til div. udbydere med udgangsunkt i at arbejdrøve mig for at jeg skulle nærme mig det ordinære arbejdsmarked. Uden held. Ikke ét eneste af de 4 steder jeg har været hos de sidste 4 år har kunne iværksætte en reel arbejdsrøvning fordi det er skønnet, at jeg har været for skrøbelig og ustabil.

ydermere har jeg nu en seciallægeerklæring hvori der står at samtlige behandlingsmuligheder er udtømte og at min arbejdsfunktion er reduceret til det ubetydelig i et hvilket som helst erhverv. Min egen læge vurderer ligeledes at jeg aldrig vil blive raskmeldt.

Jeg har nu været til en "afklarende" samtale hos INCITA og har idag modtaget progressionsrapporten derfra.

Jeg har valgt ikke at skrive hele rapporten af for at skåne jer læsere. Jeg har valgt kun at skrive bemærkninger ift. samlede beskæftigelsespotentiale:

Det vurderes på nuværende tidspunkt ikke muligt og forsvarligt at iværksætte et afklarende forløb selv under hensyntagende forhold ("særlig tilbudspakke"). Om mulighederne på sigt, må bero på behandlingsudsigterne.
Vedr. spørgsmålet om der er yderligere behandlingsmuligheder kan der peges på, at der allerede er iværksat hjælp i hjemmet såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen som hjælp til varetagelse af forældrerollen. Der må endvidere henvises til vurderingen i psykiatrisk speciallægeerklæring af 3. oktober 2011, samt statusattest fra egen læge af 3. april 2012. Begge peger på, at dette ikke er tilfældet.

Tjaa...altså jeg tror ikke helt jeg forstår formuleringen. Hun skriver at mulighederne på sigt, må bero på behandlingsmulighederne og herefter skriver hun at der allerede er iværksat hjælp i hjemmet samt hjælp til opretholdelse af forældrerollen. Så langt så godt. Så henviser hun til min speciallægeerklæring og statusattest. Så langt også så godt...men men så skriver hun; begge peger på, at dette ikke er tilfældet...øhh hvad er ikke tilfældet? At alle behandlingsmuligheder er udtømte eller ikke udtømte?

Både læge og psykiater er enige om at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Nu er jeg godt nok spændt på om min sag ryger videre til FP behandling eller hvad der sker. De kan jo for pokker ikke blive ved med at sende mig til jobkonsulenter og hvad de ellers kaldes for derefter gentagne gange at få progressionsrapporter tilbage, hvori der står, at det ikke er hensigtsmæssigt at sende mig hverken i det ene eller det andet afklarende forløb om så det hedder særlig tilbud, special tilbud, arbejdsprøvning osv osv....

Jeg er begyndt at gå i stykker helt helt dybt inde. Mit eksistensgrundlag begynder at rådne i fundamentet og det lader ikke til at jeg bliver hørt fordi jeg er for velformuleret

Havde bare brug for lige selv at skabe et overblik over mine tanker og den sidste uges møde og progressionsrapport...og tja, hvis du har et bud på, hvad du synes, så sig endelig til.

Knus fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 00:29   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej jeg er ny herinde,og har ikke læst alt endnu,men det kommer lidt efter lidt..jeg blev helt dårlig af at læse om dit liv - ikke ondt ment..men jeg skammede mig,skammede mig over vi har sådan et system som bare kan blive ved at piske dig rundt fra det ene til det andet - trods de ved du lider og har brug til overskud til hjemmet og dine børn..jeg forstår mere og mere det med man skal være stærk for at være syg..for du må være stærk inderst inde..el.havde du for længst knækket..jeg tar hatten af for d ig og håber snart de må se og blive færdige med alle deres gode og mindre gode ideer,,jeg tror virkelig der er forskel på kommunerne..jeg er ftp og var ikke i arbejdsprøvning og da de søgte gik det igennem..jeg synes det var en slem tid,men det kan slet ikke samlignes med din kamp..beundrer dig..jeg vil ønske jeg kunne hjælpe,men jeg er ingenting,,,men jeg vil krydse fingre for dig og held og lykke og pas godt på dig og dine børn..det er det vigtigste..
hilsen en ftp..2010..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 00:44   #19
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Hej Eva.

Fik lige skrevet et laaangt indlæg som tog mig laaangt tid (uden selfølgelig og ha læst hele tråden) for så og finde ud af at dit første indlæg var gammelt/-:
Jeg har selv add,personlighedsforstyrrelse med ængstelige og dependente træk og blandet angst og pyyyh for en verden det er og leve i)-: jeg venter nu på og kan komme i medicinsk behandling.
Jeg har været på kh siden jeg blev 18 år (bliver snart 30) og har kun mislykkedes forsøg på arbejdsområdet)-: bliver stresset nedtrykt og mister fuldstændig fokus på mig selv og min famile når jeg har været i aktivering..
Kan på ingen måde se mig selv på arbejdsmarkedet hvorend jeg gerne ville)-:

Sidste stop for mig bliver forhåbentlig (og ifølge min sb) medicinen.. Skal ikke i nogen videre afprøvning, men er nu forberedt på det bliver en laaang og hård periode og skal igennem.
Ved ikke lige hvor jeg vil hen med mit indlæg men hold op hvor jeg føler med dig og ønsker dig held og lykke med det hele.

Kram tullepigen

Sidst redigeret af tullepigen; 11-05-2012 kl. 01:10.
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 07:05   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Det vurderes på nuværende tidspunkt ikke muligt og forsvarligt at iværksætte et afklarende forløb selv under hensyntagende forhold ("særlig tilbudspakke"). Om mulighederne på sigt, må bero på behandlingsudsigterne.
Vedr. spørgsmålet om der er yderligere behandlingsmuligheder kan der peges på, at der allerede er iværksat hjælp i hjemmet såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen som hjælp til varetagelse af forældrerollen. Der må endvidere henvises til vurderingen i psykiatrisk speciallægeerklæring af 3. oktober 2011, samt statusattest fra egen læge af 3. april 2012. Begge peger på, at dette ikke er tilfældet.
Jeg forstår det sådan, at det er de 2 ting fra lægerne (begge), der "peger på", "at det ikke er tilfældet", at der er behandlingsmuligheder.

Jeg synes dette stykke af rapporten ser fornuftigt ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad er mine muligheder. mrlart Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 03-04-2011 12:06
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension