K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 12:25   #1
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Revurdering om fortsat førtidspension?

Hej. Jeg har hørt et rygte om, at hvis jeg bliver førtidspensinist, kan det være, at fp skal vurderes igen efter 3-5 år? Vurderingen kan indeholde ny arbejdsprøvning. Jeg er 32 år. Er der nogen, som kan bekræfte (evt. henvise til hjemmeside) eller afvise det?

Mvh. Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:25   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er ganske rigtigt at en pension kan gives med en revuderings tid , men det er i tilfælde hvor det kan være en sygdom med et uforudset forløb , desværre oplever man i disse tider at mange gives en pension med revurdering , det er bare nytteløst hvis de er afprøvet og tjekket og man ved at det er en kendt sygdom og at der ikke er flere behandlingsmuligheder så er det kun for at holde en dør på klem.

Men ved man at har en sygdom der ikke kan behandles så ville jeg klart anke en førtidspension med en revudering
  Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 20:19   #3
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Jeg fik også FP sidste år, og den skal tages op igen efter 3 år,Jeg overvejejde kort at prøve at anke for at den ikke skulle tages op igen, men turde ikke.
Jeg har dog ladet mig fortælle at de ikke vil igang med alverdens arbjdsprøvninger
men at de nok indkalder til et møde for at høre om der er sket nogen forandringer mht min sygdom.
men jeg må indrømme at jeg tænker en del over det, og er helt sikker på at jeg ryger ned psykisk når tiden nærmer sig.
Knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 23:19   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Det er godt nok meget svært at være på en midlertidig pension, selv om de mener den skulle kunne give ro i x antal år.

Uroen om en revudering kommer desværre når tiden sig nærmere sig. Der går man spændt som en flisbue, både dag og nat i mange, mange dage og nætter.

Jeg selv fik en midlertidig pension på 2 år, hvor de så ville vudere om min tilstand var blevet bedre. Da tiden sig nærmede, tog jeg kontakt til pensions afd. for at hører hvad der skete i min sag. De kunne fortælle at de som var på midlertig pension, ville afgørelsen trække ud da de havde meget travlt inden andre områder.

Da brød jeg sammen og socialrådgiveren fattede mit budskab om en snarlig afgørelse i min sag.

Alle muligheder var prøvet m.h.t. medicin, samtaler hos psykriater, psykolog og egen læge. Arb.prøvning motionscenter og jeg skal lige komme efter dig.

Jeg fik en tid hos min socialrådgiver til en snak og efter 1 uge, hvor sagen havde været rundt om lægekonsulenten, blev jeg en varig førtidspensionist.

En meget mærkelig fornemelse både ked og meget lettet ( kan man være det på samme tidspunkt? Det var jeg.

Næsten alle jeg møder på min vej ude i samfundet igen, siger hvor var det godt at du fik en fp.
Jeg er begyndt at komme mere ud og jeg tør at fortælle at jeg har en psykisk lidelse.

Uanset hvad man fejler, så få mod til at stå frem og sige sådan er det med mig.

Vi bliver jo ikke mindre værd, husk dette

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 00:01   #5
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Går og venter på svar fra pensionsteamet....håber dæleme ikke at jeg får sat x antal år på "prøve" da det virkelig vil være en belastning og samtidig betyder at jeg ikke kan få afsluttet min arbejdsskade sag ....
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 11:58   #6
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
ja,det rygte har jeg oså hørt,at ens sag kan revuderes

en tilkendt FP er vel en tilkendt FP, skulle vi alle mene eller hvad...skulle jeg nå den faldgrube også,ville jeg tage fat i min bisidder og se om det så skal ankes,som i selv skriver her på siden

hvad så,hvis der står i ens afsluttende arbejdsevne vuderings journal, at jeg aldrig bliver selv forsørgende ved indtægtsgivende arbejde,så tager de vel ikke min sag op igen,om nogle år
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 12:54   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
#5. Jeg har fået en genvurderings førtidspension på 5 år, men min sag i Arbejdsskadestyrelsen kan godt blive afgjort, da papirer med afgørelsen førtidspension bliver godkendt derinde, uanset genvurderings pension. Bare så du ikke skal gå og være urolig over det.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 13:27   #8
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Tak skal du have det ville ikke være til at holde ud hvis jeg også skulle gå og tænke på det i x antal år.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
#5. Jeg har fået en genvurderings førtidspension på 5 år, men min sag i Arbejdsskadestyrelsen kan godt blive afgjort, da papirer med afgørelsen førtidspension bliver godkendt derinde, uanset genvurderings pension. Bare så du ikke skal gå og være urolig over det.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:36   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af anetta Se meddelelser
ja,det rygte har jeg oså hørt,at ens sag kan revuderes

en tilkendt FP er vel en tilkendt FP, skulle vi alle mene eller hvad...skulle jeg nå den faldgrube også,ville jeg tage fat i min bisidder og se om det så skal ankes,som i selv skriver her på siden

hvad så,hvis der står i ens afsluttende arbejdsevne vuderings journal, at jeg aldrig bliver selv forsørgende ved indtægtsgivende arbejde,så tager de vel ikke min sag op igen,om nogle år
Det er desværre ikke et rygte at man kan få en førtidspension men en revurdering på , mange får den til efter 5 år .. har man en sygdom hvor man ved at det ikke kan blive bedre kan det nok godt svare sig at anke den, dem jeg kender til der har fået revurderet deres pension har ikke haft nogen problemer de er ikke sendt i arbejds prøvning eller noget , der er simpelthen hente lægepapir ind om hvorvidt der er bedring i deres helbred og om der er kommet noget viden til omkring sygdommen som gør at personen nu kan behandles ...
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 01:11   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
#5. Jeg har fået en genvurderings førtidspension på 5 år, men min sag i Arbejdsskadestyrelsen kan godt blive afgjort, da papirer med afgørelsen førtidspension bliver godkendt derinde, uanset genvurderings pension. Bare så du ikke skal gå og være urolig over det.
jeg vil så bare lige indskyde, at min mands sag samme sted, ikke kunne blive afgjort før end hans pension blev genoptaget efter de 2 år, som han først fik fordi nogen sagde han måske kunne blive pludselig rask..
dengang var vi ikke på k10, så intet blev anket...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revurdering af førtidspension Don Jon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 25-10-2013 19:43
Overgangsregler ved revurdering af midlertidig førtidspension? frurebecca Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 10-11-2012 01:20
Revurdering af førtidspension :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-05-2012 20:21
færdig på revalidering og hva så .... fortsat anette1966 Alt det andet 2 14-07-2011 22:05
førtidspension på foreliggende grundlag§17 (FORTSAT)afgørelse ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-11-2010 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension