K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2013, 15:28   #11
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
kan godt forstå det må være stressende at få kontrol på stod det i tilkendelses brevet at der var kontrol på efter 2 år? jeg er 29, men ikke med kontrol. Er dog sikkert pga min paranoia stadig bange for de pludselig syntes der var kotrol på! men så skal det vel stå i tilkendelsen af pension ikke?
Jo, det skal stå i din tilkendelse, hvis der ikke står noget om kontrol, ja, så er der ikke kontrol på.

Citat:
kan være du er heldig de ikke har tid forløbigt til den kontrol... de jo travle så måske du kan gå i månedsvis eller år?? men er jo stressende for dig at vide det kommer. måske du skulle få tid ved lægen for at "forberede" ham på at han skal skrive du har fået det værre når de beder om en status attest
Det er nok bedre for psyken at få det overstået, end at gå i uvisheden...

Det er helt sikkert en god ide at kontakte og forberede lægen.
Kommunen derimod turde jeg ikke kontakte, de skal nok komme ud af busken.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 17:41   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ReneChr Se meddelelser
Tak for de mange gode svar - de varmer, og giver mig mere ro i sindet!

Jeg vil dog sige, at jeg faktisk ikke har været ved egen læge andet end 1 gang her forleden, hvor jeg var inde for at få medicin. Så udover han godt ved, at jeg har fået min pension, så er han ikke mere inde over det, og derfor tænker jeg meget på, hvor meget kommunen vil bruge hans mening?

Jeg har heller ikke været i psykiatrisk behandling, siden jeg fik pensionen - de mente simpelthen ikke, at terapi havde nogen effect eller gavn på mig, så der var ikke mere at gøre der.

Har det nogen negativ betydning? I mit hovede bør det ikke have det, for når de nu bare har ladet mig gå i 3 år, og "intet gjort for mig", så ville det jo være direkte forkasteligt, hvis de gik ind, og tog min pension!

/René
Det har ikke nogen negativ betydning....

Det eneste der vil kunne gøre at kommunen vil begynde at overveje om du kan arbejde....

Det er hvis din læge skriver til kommunen at du har fået det væsentligt bedre..

Det kan din læge jo ikke....da lægen ikke ved om du har fået det bedre....

Måske lægen vil indkalde dig når du ikke er der mere end du er.....så lægen lige kan høre fra dig om du har fået det bedre...

Så som jeg kan læse det du skriver....ja så har du intet at være nervøs over....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 20:33   #13
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
Det lyder bare godt - så vil jeg slå lidt koldt vand i blodet, og afvente indkaldelse fra kommunen...

Jeg er klar til de indkalder mig, og klar på at være lige på! Jeg gider ikke en sb, som ikke kender min sag, og leger regelrytter!...

Jeg vil gå langt for min sag, og gøre dem opmærksom på, at begynder de at sende mig ud i noget igen, så har de et selvmord på samvittigheden kort efter!

Jeg er træt af, at man næsten skal være til den lukkede i dag, før man kan accepteres som syg og få hjælp, for det er i mine øjne den "stille psykiske lidelse", som er værst - det er nemlig der, man er opmærksom på der er noget galt, og man tænker og tænker... Det gør en psykotisk person til den lukkede ikke... De lever i egen verden...
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 20:40   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk lige at du kan risikere at komme op til en sagsbehandler som ikke aner hvad personen laver....det er desværre set før....hvor en sagsbehandler har sagt at den person som der er kontrol på skal følges op efter de nye regler og at de skal i arbejdsprøvning....men det passer altså ikke....det er bare sagsbehandleren der ikke lige har forstået reglerne...

Så lad være med at gå i panik over det....

Reglerne er klare....og har du ikke fået det bedre....og lægen skriver dette....ja så kan de ikke tage din pension...

Men men man kan desværre altid blive udsat for en af dem som ikke ved hvad de laver...men det er heldigvis ikke dem der bestemmer...det er selve pensionsnævnet...og pensionsnævnet ved godt at hvis du ikke har fået det bedre...ja så skal de ikke tage din pension...

Mind dig selv hele tiden om at du ikke skal følges op efter de nye regler....for det skal du ikke.....

Du skal følges op imod det der var da du fik din pension....

På den tid da du fik din pension,,,,ja der er de jo engang kommet frem til at du skulle have en pension ud fra sådan som forholdet var på det tidspunkt...

Så det er det forhold du skal have fået det bedre end...

Håber du forstår hvad jeg skriver eller prøver at forklare dig...det er ikke altid så nemt for mig at få det ned på skrift...

Men du kan tage det helt med ro...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 21:37   #15
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
@ Webmaster

Jeg forstår dig helt fint!

Jeg er rigtig glad for at få råd, og meninger fra folk, som ved hvad de taler om - det betyder meget for mig!

Jeg har svært ved at finde ro via de "almindelige" mennesker, der kommer med deres meninger!

Netop derfor spørger jeg herinde, fordi jeg bedre kan regne med jer, og ved at jeres erfaringer, og meninger vægter langt højere!

Det virker måske ikke som meget for jer, men for mig, er det HELE min verden, at den lorte pension (som jeg hader jeg har fået) skal følges op, og jeg kan ende med at miste den...

Det er mit liv vi snakker om, og som jeg har det, så ville det betyde selvmord, hvis den blev frataget mig, for jeg kan ikke mere klare at kæmpe for noget som helst i mit sind. Jeg har kæmpet det jeg skal, så derfor betyder det her alt for mig!

Men igen, tusinde tak for hjælpen webmaster - du gør det sku godt, og ved tilsyneladende hvad du taler om

/Rene
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 21:43   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du f.eks. "kun" har været i kontakt med psykiatri, så kan du oplyse lægen om dette.
Så lægen kender din situation når h*n skal skrive en statusattest.
Jeg tror nok at de aller fleste læger i den situation vil skrive hvad de ved, samt at det også ville være en god ide for kommunen at indhente hos psykiateren.

Jeg mener ikke der er noget at være nervøs for.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension