K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2013, 03:35   #11
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nogen kommuner formidler udbetaling sidste bankdag før 24. december. BS skubber ikke bare lige betalinger tilbage - snarere frem til 2. januar.
Det er ikke en Bs aftale men nogle penge jeg betaler privat som er oprettes for 4 md siden og skulle løbe 11 md den er selv kommet frem med den 27 som betalingsdag i Dec md så der er nok noget om snakken....men jeg er alligevel inde i det nye år før mine er her den 2 Jan....så skal nok huske at ligge fra til et besøg på Beefeater steakhouse i dec god søndag.
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 08:41   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Generelt kommer pension fra det offentlige først ind på kontoen den sidste bankdag i måneden. Det er i december d. 30. December. Vil dog ikke lægge hovedet på blokken, at der skulle være en enkelt undtagelse, men jeg tror det næppe.

Skulle det ske at pensionen kommer d. 27. i dec. måned, ja så bliver næste måned bare så meget længere, idet næste udbetaling er 31. Januar, så der her bliver 34 dage imellem udbetalingerne. Så man vinder ikke noget ved det.

Man skal bare have for øje at der gælder ander regler for f.eks. sygedagpenge, disse udbetales den sidste torsdag i hver måned, og da det i år er 2. Juledag, vil de være til udbetaling d. 23. dec.

Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
Det er ikke en Bs aftale men nogle penge jeg betaler privat som er oprettes for 4 md siden og skulle løbe 11 md den er selv kommet frem med den 27 som betalingsdag i Dec md så der er nok noget om snakken....men jeg er alligevel inde i det nye år før mine er her den 2 Jan....så skal nok huske at ligge fra til et besøg på Beefeater steakhouse i dec god søndag.
Det kommer an på hvornår du har bedt banken om at overføre. Hvis du har bedt dem om at overføre f.eks. 2. sidste hverdag, ja så er det d. 27. i december..

Det har i hvert fald ikke noget at gøre med hvornår det udbetales penge, hverken fra det offentlige, eller andre steder fra.

Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
hvilken dato får man penge i december måned ?
Hvilke penge? Pension eller sygedagpenge? Fra det offentlige eller privat?

Der er forskellige regler.

Pension fra det offentlige, førtidspension eller folkepension, som udgangspunkt altid sidste bankdag i måneden.

Kontanthjælp, mener det følger pensionsudbetalingen.

Sygedagpenge, sidste torsdag i måneden, i de. er det 2. juledag, så her udbetales 23. dec.

Andre private ordninger, ingen generelle regler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nogen kommuner formidler udbetaling sidste bankdag før 24. december. BS skubber ikke bare lige betalinger tilbage - snarere frem til 2. januar.
Direkte forkert ang pensionsudbetalinger fra det offentlige.

ALLE pensioner fra det offentlige udbetales på samme dag, medmindre der foreligger en administrationsaftale så der udbetales f.eks. hver mandag (dem der ikke kan styre pengene selv) Normalt udbetales pensioner mv. fra det offentlige den sidste bankdag i måneden. Det vil jeg også forvente sker i dec. altså d. 30. Vil dog ikke afvise at der er en undtagelse i år, men jeg tror det næppe.

Jeg sidder selv ved telefonslusen i en bank, og vi bliver bombarderet med spørgsmål om udbetalingstidspunkter hver gang der er helligdage ved månedsskiftet, men hver gang er det altid sidste bankdag i måneden.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 11:19   #13
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Det kommer an på hvornår du har bedt banken om at overføre. Hvis du har bedt dem om at overføre f.eks. 2. sidste hverdag, ja så er det d. 27. i december..

Det har i hvert fald ikke noget at gøre med hvornår det udbetales penge, hverken fra det offentlige, eller andre steder fra.
Har sat den til at overføre den første da min Fp kommer ind den sidste som jeg overføre til udlandet i en fart og så kommer mine løbene udbetalinger fra mit pensionsselskab den første hvor jeg overføre til anden konto i Dk kan se mine børnepenge først bliver trukket den anden men som tidligere skrevet har den selv sat pengene som normalt køre den 1 til at foregå den 27..... ...så jeg har heller ikke nogen forklaring. har ikke bedt om nogen overførsel 2 sidste hverdag da min konto er Piv tom der...griner.
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension