K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2013, 18:31   #1
christa-jakob
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
christa-jakob er ny på vejen
Til høring om førtidspension

Hej herinde.

Jeg står overfor at skulle til en høringssamtale vedr ansøgning om førtidspension. Min sag har været undervejs længe, og blev på et tidspunkt sendt tilbage til jobcenteret grundet mangelfulde oplysninger. Nu virker det dog til, at min sag skal "hastes" igennem, og jeg frygter lidt for, at man "bare" vil redde ansigt fremfor virkelig at se på min sag. Alle mine læger siger god for en førtidspension grundet bl.a. kroniske hjerteproblemer.

Hvad lægges der vægt på til en høring? Det er alene mig som skal snakke, de må vist ikke stille spørgsmål eller på anden vis kommentere, hvilket kun øger stressen for, om man graver sin egen grav - så at sige.

Håber på lidt sparring på det her? På forhånd tak
christa-jakob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:10   #2
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Ja, puha det lyder ikke sjovt. Du kan ikke tage en ven eller familie medlem med til mødet?, så du ikke skal sidde og svede alene.
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:37   #3
christa-jakob
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
christa-jakob er ny på vejen
Jo, jeg kan tage en bisidder med, men jeg er noget stresset og nervøs over processen alligevel. Andre der har prøvet det?
christa-jakob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 22:34   #4
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
du skal bare være dig selv. Tænk over spørgsmålene - inden du svarer, og spørg igen, hvis du er i tvivl om hvad de spørger om. Prøv at skrive ned i stikord, hvad du vil have sagt. Pøj pøj med det.

Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 03:16   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm det er vist en halv historie...som vi selvfølgelig kan forsøge at gætte på...det er ikke dårligt ment...

Men du skriver ikke særligt meget information om hvad det er du skal til....

Er det et rahabiliteringsmøde....eller er det det møde foran pensionsnævnet man skal tilbydes lige inden de afgøre om man kan få sin pension...

Jeg går ud fra at det er det sidste....et møde foran pensionsnævnet lige inden de afgøre din sag....

Hvis du ved at din sag er beskrevet ordentligt....så lad være med at møde op....sig nej til mødet....

De fleste siger nej tak...netop fordi man er den eneste der skal sige noget...og de ikke kan svare tilbage...

Så mit gæt er at du har været til rehabiliteringsmødet og at de har indstillet dig.....

Det jeg ikke ved....har du selv søgt den pension....hvad har rehab temaet indstillet dig til....

Har rehabteamet indstillet dig positivt....så de altså mener du skal have en pension....ja så behøver du slet ikke møde op...og kan bare sige nej tak...

Hvis rehabteamet har indstillet negativt....så de ikke mener du skal have en pension....og dette kan kun ske hvis du selv har søgt pension.....ja så er det nok en god ide at møde op og fortælle dem hvorfor du mener at du skal have den pension....

Mange gang hjælper det pensionsnævnet når de faktisk ser den borger de skal behandle en sag om...

Du kan tage en bisidder med....du har desuden også muligheden for at skrive en masse ting ned iden du tager til mødet....så det kan hjælpe dig hvis du går i stå undervejs...

Men har rehabiliteringsteamet indstillet dig positivt....ja så sig du bare nej tak....for pensionsnævnet følger næsten altid rehabiliteringsteamets indstilling....

Men det er jo svært at hjælpe dig....når man ikke får mere at vide...

Jo jo vi kan gætte os frem...men det er jo ikke sikkert vi har gættet rigtigt...

Så hvis du mener vi ikke har svaret dig ordentligt...så må du lige i gang med at uddybe med noget mere information så vi bedre kan vide hvad der sker i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension