K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2011, 11:15   #1
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Åbendebat - Sagsbehandling og navne

En tråd hvor man kan diskuterer hvad der er ret og rimeligt i sagsbehandlingen!

Om hvor man sætter overlæggeren i de indlæg man skriver!
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 11:42   #2
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Til Adbib fra tidl tråd.

"Men kan ikke blive tiltalt og dømt idag, med det klagesystem vi har. Hvor får du det fra ???? "


http://www.ombudsmanden.dk/om_at_kla...valtningsskik/

Det kan godt være, man ikke mener at det er nok, men så kan man jo rejse en personalesag gennem Borgmesteren.

Der er ikke nogen der ikke skal stå til ansvar for sin handling i den offentlige forvaltning.

Og så noget andet........

Jeg kender et ord sprog:

" Skrig hvis du vil høres, tal med entusiasme hvis du vil lyttes til"

Og det mener jeg selv dækker meget godt for at det er den respekt fulde dialog, der bære mest frugt med sig.

En anden ting som også gør sig gældende er, at der er en lovgivning der skal følges. Det er jeg meget godt tilfreds med som borger i dette land. Jeg kan godt lide tanken om at vi alle har en stemme, og vi kan bruge den til at påvirke samfundet. Stemme for hvilke værdier vi hver især finder, er de vigtigste.

Det betyder ikke, at jeg ikke ser loven strukket og bøjet i allle mulige og umulige retninger. Og at det ikke har omkostninger for i dette tilfælde de sygeramte.

Man kan vælge om man syntes det er rimeligt, at man under den nuværende lovgivning kan bringe mennesker i en situation hvor de ikke har nogen indkomst, eller man vil gøre sin stemme gældende ved det næste valg.
Under alle omstændigheder respektere jeg demokratiet.

Jeg er selv langtids sygemeldt, og har en søn der er handicappet. Min sagsbehandling er gået efter bogen, men det betyder ikke at jeg ikke har skulle sælge bil og andet, opsige mit antenneabbonement osv. Jeg har langt under det halve i sygedagpenge, som da jeg arbejdede.

Med hensyn til min søn, har jeg oplevet en dårligere sagsbehandling nu her i forbindelse med hjemtagning af handle forpligtigelsen til kommunen.

Det har jeg klaget over, og har modtaget en undskyldning og en rettelse af forløbet.

Jeg har, når jeg har mødt "sags" personer som jeg har oplevet grænseoverskridende, valgt ikke at sætte mig ned på deres niveau, men udfordre dem fagligt.

For mig har det været en fornuftig løsning, måske kan den bruges af andre.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 14:52   #3
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
jeg tror personligt ikke at din model kan bruges af ret mange andre, hvis først man er havnet i dette vanvittige system, har man ikke overskud til ret meget.
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 15:56   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
5dia. Jeg tror du blander nogen ting sammen. Du taler om at blive tiltalt og dømt og så en henvisning til ombudsmanden.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 16:43   #5
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Hej Adbib.

Vi skal lige være enige. Jeg er fortsat fra den anden tråd (skal kommuner..) dit indlæg nr.92

"5dia, det er noget vrøvl du kommer med. Mennesker som sidder med magt, skal også kunne stilles til ansvar. Og det er ikke altid at de klage mulighedder vi har er gode nok."

Og så at tråden udspringer af at man ikke føler sig korrekt behandlet af sagsbehandleren, ikke selve sagsbehandlingen, men sagbehndlerens opførsel.

Det er her God forvaltningsskik kommer ind, og muligheden for at klage hos ombudsmanden.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 16:52   #6
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frugammeljas Se meddelelser
jeg tror personligt ikke at din model kan bruges af ret mange andre, hvis først man er havnet i dette vanvittige system, har man ikke overskud til ret meget.
Hej Frugammeljas.

Du har ret i at det ikke altid er let at finde overskudet. Sådan har jeg det også i perioder. Men jeg har gjort det til en vane at lave gulelapper med de ting jeg finder urimelige i mine dårlige perioder. Når så jeg har en optur, tager jeg konkret fat på de lapper, jeg stadig finder relevante, og får skrevet/ringet osv.

Så undgår jeg også at lave "Kethup effekten", det betyder at lukke en helmasse ud, hvor det der er væsentlig drukner i.

ps. Som du sikkert kan regne ud, har jeg overskud lige nu.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 17:04   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
5dia. Jeg kan slet ikke se logiken i hvad du skriver og dine argumenter. Og jeg har ikke lige overskud til at gå ind i den anden tråd igen.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 17:10   #8
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
5dia. Jeg kan slet ikke se logiken i hvad du skriver og dine argumenter. Og jeg har ikke lige overskud til at gå ind i den anden tråd igen.
Det er helt i orden.. så spark skoene af og ta' en slapper, det vil jeg selv gøre
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden: ret til aktindsigt i ansattes navne v. behandling af din sag gunvor Den nyttige viden vi alle har 3 19-12-2011 13:44
mon det er navne-sammenfald!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 03-09-2011 17:13
FP alt afprøvet og mindst 11 forskællige medicin navne LUM Politik og Samfund 5 24-03-2011 10:25
Navne beskyttelse hvorformig Dit og Dat 11 06-03-2011 08:55
navne på pensionsnævnet? cosy Alt det andet 13 26-12-2010 11:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension