K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2010, 15:06   #11
RichardSørense
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2010
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 10
Styrke: 14
RichardSørense er ny på vejen
Til Helenekr

er du sikker på at man som partsrepræsentant kan trøde ind i stedet for den indkaldte til samtaler.

grunden til at jeg spørger, er at jeg som partsrepræsentant for en bekendt, dukkede op på jobcenter nyropsgade kbh, fik beskeden at det på ingen måde kunne erstatte min bekendtes fremmøde, derefter lukkede de for hjælpen.

jeg har skrevet til socialministeriet og jobcenteret, med spørgsmålet om at få oplyst hvortil jeg skal henvende mig for at få hans socialrådgiver i tale, der er ingen af stederne der har svaret.

han har i to måneder ikke modtaget ydelser til livsgrundlags betingede udgifter.
derfor ville jeg være dig yderst taknemmelig, hvis du kunne verificere at mit fremmøde i kraft af partrepræsentantskabet var juridisk/forvaltningsmæssigt i tråd med formalia i forbindelse med vedligeholdelse af kontakten til jobcenteret.

mvh. Richard
RichardSørense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 17:10   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af RichardSørense Se meddelelser
Til Helenekr

er du sikker på at man som partsrepræsentant kan trøde ind i stedet for den indkaldte til samtaler.
Hej ikke for at stjæle Helenekrs svar... men tror godt jeg kan svare på det.

Som partsrepræsentant har man faktisk fuldmagten til at føre personens sag. Så her bør man også kunne komme til samtale i jobcentret. Man træder i stedet for den borger, som det i virkeligheden handler om. Men måske vil de også gerne høre borgeren selv. Tja...

Du kan se § 8 i forvaltningsloven, link:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap4

§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.


Såfremt den du er partsrepræsentant, (vedkommende har givet dig fuldmagten til at føre sagen - og jobcentret skal også have besked om det) så er det dig de skal indkalde til samtale.

RichardSørense, har I klaget over behandlingen af den sag??

Tjek lige også den her, den er rigtig god... : http://www.ast.dk/page_pic/pdf/Vejle...2009_11_37.pdf

Sidst redigeret af curls; 29-07-2010 kl. 17:23.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 18:05   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, Curls fik svaret - det var dejligt!

Nu er det jo sådan, at man ikke 'bare' kan træde ind på kommunen og oplyse at nu er man partsrepræsentant! Man skal ført have fuldmagt, det skal indføres i sagen, og man skal skrive under på yderligere papirer på kommunen før end man reelt er partsrepræsentant - ved ikke om du/i har været alt det igennem?
Har i det, så er der jo noget HELT rivende galt.
har i ikke fået ordnet alt det faktuelle, så er det derfor kassen er smækket i....

Jeg er, som jeg skrev til dig, selv partsrepræsentant, og har aldrig mødt modstand.
Jeg kan ringe, møde op, komme uanmeldt, tage beslutninger mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 20:44   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nå, Curls fik svaret - det var dejligt!

Nu er det jo sådan, at man ikke 'bare' kan træde ind på kommunen og oplyse at nu er man partsrepræsentant! Man skal ført have fuldmagt, det skal indføres i sagen, og man skal skrive under på yderligere papirer på kommunen før end man reelt er partsrepræsentant - ved ikke om du/i har været alt det igennem?
Har i det, så er der jo noget HELT rivende galt.
har i ikke fået ordnet alt det faktuelle, så er det derfor kassen er smækket i....

Jeg er, som jeg skrev til dig, selv partsrepræsentant, og har aldrig mødt modstand.
Jeg kan ringe, møde op, komme uanmeldt, tage beslutninger mm.
Hvor er du sej Helene, at du har prøvet at være partsrepræsentant.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
fra særydelse til kontant hjælp skattepige Alt det andet 58 19-09-2010 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension