K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2007, 15:24   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvem får din ressourceprofil?

Det bliver da mere og mere skummelt.

Efter at have læst nedenstående, tænker jeg på, HVEM der får ressourceprofilen?

Er ressourceprofilen forsynet med sagsbehandlerens cpr-nummer?

Sidder der læger på "borgen" og ser på dem?

Laves der statistik på den enkelte sagsbehandlers sagsbehandling?

Bliver folk med truet arbejdsevne proppet i en statistik?

Og hvor?

Hvor ligger alle de oplysninger om ALT, hvad der står i ressourceprofilen? Helbred, netværk, fritidsinteresser, osv. osv.?

Hvordan udmåles sagsbehandlerens resultatløn?

På baggrund af statistik om job på ordinære vilkår?
Altså IKKE på baggrund af indstilling til fleksjob eller pension.

Men læs her, hvordan vi bliver registreret i hoved og røv fra vugge til grav. Og kombiner det så med ressourceprofilen, så er vi registreret til mindste detalje.

Hvor er datatilsynet? Og hvad siger datatilsynet til det?

Citat:
Læreres cpr-numre kobles til elevers testAf: Karen Ravn

Når skoleklasser landet over gennemfører de obligatoriske nationale test, så knyttes deres præstation ikke alene til deres navn og klasse, men også til både elevernes og lærerens personnummer, som skolerne har skullet indsende til Uni-C.

Lærerne aner ikke nødvendigvis, at deres cpr-nummer nu er registreret hos Underivsningsministeriets firma Uni-C og det private firma Cowi sammen med elevernes testresultater. Det er nemlig skolelederen eller en it-ansvarlig på skolen, der har skullet aflevere cpr-numrene, selvom lærerne selv har et unikt brugernavn og password til at logge sig på den portal, hvor testresultaterne skal kunne hentes.
http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow...ObjectId=47429
Hvad f.... foregår der i vores samfund?
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2007, 16:06   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: HVEM FÅR DIN RESSOURCEPROFIL?

ØØHHMMM helt ærligt ...

Ja jeg er sq foraget både på læres vegne men da bestemt også på egne vegne , det vil jo sige at mit barn også registreres i Cowi feks.

såvidt jeg ved så er Cowi et privat firma og det har da intet med mit barns cpr nummer at gøre, jeg troede at cpr nummer var noget privat og helligt, jeg har da altid lært ikke at smide mit cpr nummer i grams, er der et sted på nettet hvor jeg skal bruge mit cpr nummer til noget ja så kan de rende mig..

M1 skulle have mit cpr nummer for at jeg kunne bruge dem og jeg havde en kamp med at forklare dem at mit cpr nr ikke ragede dem...
Mine børn prøver jeg at lære det samme.

At vores cpr nummer er vores id og det er det vi registreres med i hoved og r** så det er deres og ingen andres, hold det for jer selv og brug det rigtigt (ikke dele det med de kammerater der er for unge til at komme ind på disko )

Nu sidder jeg og læser det her og tænker ... fint nu kan de følge mit barn fra vugge til grav, de kan se cpr nummeret på hendes lære og på den måde teste der også og finde ud af hvilke lære der får det til at gå galt for hende..

Og som stella skriver, hvor mange steder er vores ressourceprofiler så registreret

jeg var med i den sidste cowi undersøgelse om ledige flekser , men her fik de da ikke mit cpr nummer for det er da ikke noget man bare aflevere til hvem som helst

Er det bare mig der er gammeldags ??
nå det finder jeg ud af , for nu sætter jeg det om læres cpr nummer og eleveres på forældre intra og så må jeg se om de andre i min datters skole er ligeglade , det kan da godt være det er mig der er for forsigtig med mit cpr nummer....

Jeg syntes da at det her er utroligt ...
de skal bare fortsætte lidt endnu så bliver vi en nation af parnoide fjolser..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem raskmelder hvem? LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 25-07-2012 06:44
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
Hvem har lavet din ressourceprofil? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 29 26-01-2009 17:47
ressourceprofil knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-10-2008 11:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension