K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2011, 17:05   #1
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
udbetalinger fra pensionskasser??

Efter at have gennemlæst mange tråde i dette forum, sidder jeg med nogle spørgsmål:

Hvor mange af jer modtager invaliditetsydelse eller lignende fra jeres pensionskasse?

Hvad kræves der for at søge om dette?

Er der nogen der har erfaringer vedrørende dette ift. PKA?

Og hvor mange timer arbejder I, der evt. har fået beløb fra jeres pensionskasse, i fleksjob?

Passer det at man ikke senere kan modtage et tillæg til Ftp, hvis man er i fleksjob inden dette?

Ja, mange spørgsmål fra mig og jeg håber nogle kloge og erfarne hoveder kan hjælpe
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 22:55   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har fået engangsbelæb, og får også en løbende udbetaling, men jeg har fået førtidspension.

Jeg mener at der er nogle andre regler hvis du er tilkendt fleks.

Spørg hos PKA.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 23:11   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg modtager tabt erhversvevne og det får jeg indtil jeg når folkepensionen
men på grund af det kan jeg ikke modtage kontanthjæp
da det ikke er en arbejdskade
men på de samme papir kan kommunen ikke afklare mig
nemlig en fin fidus for kommunen ikke at lave en afklaring
for lige så længe spare kommunen udgiften til pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 17:48   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg modtager månedlige udbetalinger fra pensionskassen - da jeg havde været sygemeldt i 3 eller 4 måneder kunne jeg søge om dette tilskud. Da jeg var på sygedagpenge var det et beløb jeg fik oveni - men vær opmærksom på at beløbet trækkes fra den dag man havner på kontanthjælp !
Måske nogen der ved om man får udbetalt sin pensionsopsparing / forsikring hvis man havner på førtidspension ? Og om den månedlige ydelse fortsætter ?
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 22:15   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Måske nogen der ved om man får udbetalt sin pensionsopsparing / forsikring hvis man havner på førtidspension ? Og om den månedlige ydelse fortsætter ?
ved ikke om det er det samme.men min far er FP ny ordning,han får måndligt ubetalt pension fra sverige af
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 23:16   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Jeg modtager månedlige udbetalinger fra pensionskassen - da jeg havde været sygemeldt i 3 eller 4 måneder kunne jeg søge om dette tilskud. Da jeg var på sygedagpenge var det et beløb jeg fik oveni - men vær opmærksom på at beløbet trækkes fra den dag man havner på kontanthjælp !
Måske nogen der ved om man får udbetalt sin pensionsopsparing / forsikring hvis man havner på førtidspension ? Og om den månedlige ydelse fortsætter ?
Jeg har skrevet om det i en anden tråd, men gåør det lige igen.. da jeg blev førtidspensionist da udløste det et engangsbeløb og de er så ved at udregne det beløb, jeg skal have pr mdr.. nu har de været i gang i næsten 1 mdr.. så mon ikke det bliver et stooort beløb Og det beløb vil jeg få resten af mit liv...

Grunden til at jeg får udbetalt det er (ifølge Pensam) at jeg står som hvilende "medlem" altså ikke har været ude i job/flexjob siden jeg blev sygemeldt i 2005.... ♥

Hvilken pensionskasse er det du har Vibbe??
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 18:08   #7
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej

Jeg er sygemeldt og får udbetalt et månedligt beløb fra min tab af erhvervsevne- forsikring.

Sådan som jeg har forstået forsikringen fortsætter det selv om jeg får flex-job eller FP.

Det de sagde hos forsikringen var at de ikke kiggede på hvor meget jeg tjente ved siden af, hvis de havde accepteret at min erhvervsevne var nedsat med mindst 50 %.

Forsikringen kigger kun på det lægelige og ikke arbejdsevnen.

Mange hilsner herfra
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse udbetalinger Dancer Spørgsmål ang fleksjob 4 23-07-2013 12:31
Gratis..."privat socialrådgiver" i fagforbund og pensionskasser Pensam/FOA og HK flexmania Alt det andet 7 07-02-2013 21:58
Beskatning? Løbende udbetalinger af Tab af erhvervsevne privat tegnet pensionsordning 1futfe Alt det andet 14 26-06-2011 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension