K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2009, 13:49   #21
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Var vist i 2005 at det blev bagudbetalt

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Øøøøh, hvordan ved man om man får forudbetalt kontanthjælp....eller bagud betalt??

Please lad være af fald ned af stolen i latterkrampe over mit spørgsmål, men jeg aner det vitterligt ikke.
Jeg mener, at det vist var engang i 2005 at kontanthjælpen blev bagudbetalt.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 14:08   #22
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Jeg mener, at det vist var engang i 2005 at kontanthjælpen blev bagudbetalt.
Jeg læste flere steder at det var i 1999 under min seneste research Flemming ... men det betyder jo netop ikke at man ikke stadig kan være begge dele... da jeg flyttede til Næstved i 2006 fortsatte de bare med at forudbetale min kontanthjælp, selv om det egentligt var en ny tilmelding til kontanthjælp i kommunen...

Så man kan slet ikke bruge de årstal til ret meget... men som standard ja... så er man bagudbetalt i dag, og det er vel NETOP for at undgå de her "huller" i overgangene, og fordi arbejdsmarkedet også opererer med bagudbetalt løn.

Men til HeleneKR:

Hvis du er forudbetalt, så vil du altså have krav på at få den måned dækket ind der kommer, for det står i vejledningen på socialministeriets hjemmeside, at man får en ekstra udbetaling... man skal så bare være forberedt på at det du får er FP satsen minus 40% ... hårdt og brutalt.... ingen fradrag aller ATP betaling eller noget... bare 40% af bruttobeløbet, og det er så i 2009 på 9.423,- (tror jeg det var han skrev).
  Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 14:35   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
HA HA! ... så ka' jeg lære det

I postkassen lå der en udførlig forklaring fra pensionsafdelingen på alt det jeg sendte email til dem om i morges hehe... men det er jo ik min skyld at jeg er utålmodig, og posten først dukker op klokken over middag vel?
  Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 14:53   #24
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja hellere være hurtig ude end slet ikke ude Razmo

Skal du ikke betale til atp og sap bidrag?

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 16:54   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Ja hellere være hurtig ude end slet ikke ude Razmo

Skal du ikke betale til atp og sap bidrag?

Jo... men det betaler man kun af sin A indkomst, og da denne måned kun er B indkomst, så nej... bare 40% af hele beløbet skal trækkes fra...

Næste måned og fremover ryger der til ATP osv..
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 12:36   #26
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har en veninde som nylig er blevet tilkendt fp, men hun blev snydt for denne ekstra måneds udbetaling.

Nu har jeg så, med hjælp fra Razmo, fundet denne blanket: http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sp216.pdf
som må kunne bruges, som bevis på, at man har ret til en ekstra måneds pension, når man tidligere har været forudbetalt.

Se formularens s. 2, midt på.

Jeg tænker, at andre måske kan få brug for den.

Sidst redigeret af Trold; 20-10-2009 kl. 12:49.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr Overgang fra førtidspension til flekdkob Mrperfektone Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 14-08-2013 23:55
Praksisnyt fra DUKH: Invaliditetsydelse og overgang til ny førtidspension carolines Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 5 20-05-2013 01:22
Overgang til førtidspension MartinM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2010 09:49
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension Hans1979 At søge førtidspension 6 18-02-2010 18:16
15.000 ledige i 2007 - overgang til kontanthjælp zuza Politik og Samfund 2 18-01-2008 18:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension