K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2006, 10:55   #1
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
afklaring

Hej

jeg blev jo truet med,at raskmelde mig og det har jeg gjort og fået ændret i min arbejdsplan,men nu har jeg fået at vide,at arbejdsgiveren bare kan ringe på kommunen og sige,hvis de ikke synes,at det ikke går så godt.
Så kan jeg fra dags dato miste min løn,så er der ikke noget der hedder opsigelse,så bliver jeg sendt på et afklaringsforløb uden penge,fordi jeg er gift.
Så nu forstår jeg ikke en pind af det hele.
jeg er ikke medlem af fagforening,da økonomien er trang i forevejen.
Er der noget med ,at man kan få en særydelse?
Hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp.

ann
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2006, 11:28   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: afklaring

Hej ann ..

Den forstår jeg ikke rigtig .. hvem har bestemt at du kan fyres fra den ene dag til den anden ? og er det skrevet ned ?

Og hvor længe har du arbejdet i det firma ? er du ikke berettiget til ledighedsydelse hvis du bliver fyret ?

Det er du hvis du har været ansat 9 sammenhængende månder ud af 18..

Det lyder da helt forkert at du kan fyres fra den ene dag til den anden, pga du er blevet mere syg

Du skal klart nok afklares hvis ikke du kan klare jobbet, men hvorfor ikke ledighedsydelse imens.. eller sygedagpenge..


Hvis jeg var dig så ville jeg meget hurtigt melde mig ind i LAFS (150 kr om året) og tjek lige med fagforeningen (hvilke en det er du har, jeg ved at HK køre med nedsat pris for flekser) ..

Det er rigtig nok at der er noget der hedder særligledighedsydelse hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp.


Du kan læse om den særlige ydelse her..

Særlig ydelse
Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes i kontanthjælp efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 2 (ikke-forsørgersatsen), er berettiget til særlig ydelse. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales i kontanthjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4 (satserne for unge ude- og hjemmeboende).



Personer, der er berettiget til særlig ydelse, kan få udbetalt denne i perioden efter visitationen indtil pågældende ansættes i fleksjob og ved ledighed mellem 2 fleksjob, hvis pågældende ikke er blevet berettiget til ledighedsydelse.



For personer over 25 år udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og ikke-forsørgersatsen for kontanthjælpsmodtagere efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 2.



For personer under 25 år, som er

- udeboende, udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og satsen for udeboende kontanthjælpsmodtagere under 25 år efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 3.

- hjemmeboende udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og satsen for hjemmeboende kontanthjælpsmodtagere under 25 år efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 4.



Indtægter fradrages i den særlige ydelse efter reglerne om kontanthjælp. En ægtefælles indtægt medregnes dog ikke i opgørelsen.


Vi må se om ikke Pia kan svare på det her når hun kommer på...for underligt det lyder det...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2006, 17:20   #3
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: afklaring

Hej ann

Syntes det lyder meget underligt det du skriver, så undskyld jeg blander mig, men kan ikke lade være.

Jeg går ud fra at du er ansat i firmaet på flekjob, og så må du jo ved ansættelsen sammen med din jobkonsulent, arbejdsgiver og ved ikke om du også har haft den relevante fagforenig med ind over (er ihvertfald klogest )

Ihvertfald må du jo have en ansættelsekontrakt, hvor bla.a. dine skånebehov SKAL stå, og du SKAL følge de regler der for overenskomsten på det pågældende område OGSÅ opsigelsesregler, så jeg mener ikke de bare kan fyre dig fra den ene dag til den anden.

Du må have en ordentlig snak med din jobkonsulent, han/hun skal da rådgive og hjælpe dig, og hvis det er den lidelse der er forværret som du blev visiteret til fleksjob fra, så få din læge ind over også, så der kan komme styr på hvad du kan magte og ikke.

Hvis du så igen skal i arbejsprøvning må detr vel kunne foregå mens du er sygemeldt og på sygedagpenge, men det svarer Pia nok på senere på ugen.

Hvis du var på ledighedsydelse mens du ventede på fleksjob, mener jeg da også du skal have det hvis du bliver opsagt uden anden grund end at arbejdsgiver ikke vil have dig. Så må han jo dokumentere hvad grunden er til han ikke kan bruge dig.

Hvis du ikke er medlem af fagforeningen der har med dit job at gøre det, så tænk lige over at pengene kan være godt givet ud, De kan helt sikkert rådgive dig i dette tilfælde.

Giver selv 142 kr. om måneden i HK, da de har nedsat kontingent for fleksjobansatte, så det er da billigt for at kunne få hjælp og vejledning.

Tænk også over som Heidien skriver at melde dig ind i LAFS

Håber det bedste for dig.

med venlig hilsen
bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2006, 21:30   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: afklaring

Hej med jer.

Hejdien og Bantam stiller nogle spørgsmål, som jeg lige synes skal besvares inden jeg kan rådgive - så afventer lige

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
Job-afklaring. skorpio Spørgsmål ang fleksjob 8 15-02-2012 13:12
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54
job og afklaring skattepige Spørgsmål ang fleksjob 7 15-08-2008 16:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension