K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2010, 11:34   #1
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Akut hjælp til min datter og svigersøn - Sygedagpenge ved fleksjob

Hej

Jeg håber, at nogen herinde kan svare mig, da min datter og svigersøn er kommet gevaldigt i klemme (min datter er også fleksjobber).

Min søn har et firma, hvori min datter var ansat som fuldtidsmedarbejder, men arbejdede iflg. fleksjobbets aftale 12timer om ugen. Hun var ansat under funktionærloven i firmaet. Hun blev syg i en længere periode (fordi hun hendes barn døde i maven sent i graviditeten). Hendes løn var ca. kr. 27.500 på det tidspunkt.


Københavns kommune har så nægtet min svigersøns firma at få fuld dagpengerefusion under sygdommen - han har kun fået omkring ca. kr. i alt kr. 7.-9000 kr. pr. måned - hel fleksydelse, men fratrukket en 1/3 sygedagpenge!!!!

Det har kostet dem mange, mange penge, og til sidst bliv min svigersøn nødt til at fyre hende. I dag er de nærmest ved at gå fallit.

Er dette ikke helt ude i skoven? Er det ikke sådan, at firmaet burde have modtaget fuld dagpengerefusion for hende, og at firmaet skulle have givet hende fuld løn under sygdommen??

Kender nogen til disse regler???
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 15:38   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Kig i fleksjob-pjecen, læs side 18 samt side 49:

http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf

Der er andre gode links under "Nyttige links" på forsiden øverst.

Her er også link til Københavns kommunes side om refusion af sygedagpenge til arbejdsgivere med fleksjobbere ansat:

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Loe...jdsgivere.aspx og den her:

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Loe.../Fleksjob.aspx hvor der er nogle links, man kan gå ind og se mere information.

Der nævnes bla.:

Modregningen sker pr. sygedag og der kan i praksis være tale om følgende to situationer:
* sygedagpengerefusionen er mindre end det beløb, som arbejdsgiveren har ret til i lønrefusion. Udover sygedagpengerefusion har arbejdsgiver ret til et beløb, der svarer til forskellen mellem lønrefusionen og sygedagpenge. Det betyder at arbejdsgiveren i alt får udbetalt et beløb, der svarer til lønrefusionen.
* Sygedagpengebeløbet overstiger den lønrefusion, som arbejdsgiveren har ret til. Her vil arbejdsgiveren alene få udbetalt dagpengerefusionen og lønrefusionen bortfalder.


Der står også et andet sted om det her:

For personer i fleksjob er der ingen arbejdsgiverperiode - kommunen udbetaler dagpengene, også i de 21 kalenderdage af sygeperioden.


Håber det her hjælper lidt. Ellers må hun kontakte fagforeningen, hvis hun er i en....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 16:34   #3
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Hej
Tusinde tak; det var lige det, jeg var ude efter. Mange tak for hjælpen.

Det er helt ude i skoven, hvordan KK har behandlet hendes sag.
Hvem kan man i givet fald klage til (som arbejdsgiver; det er jo hendes mand, som er arbejdsgiveren, og det et ham, som har fået alt for lidt i refusion.)?
Hver gang han forsøger at tale med nogen, får han forkert information - eller kan ikke svare. Det er som at slå i en dyne - ingen vil tage ansvar for noget. Det kontor, som udbetaler refusion, kan han ikke "møde" med.

Skal man skrive til overborgmesteren - eller ved nogen herinde, hvordan man som arbejdsgiver klager i sådan en sag?

Mange hilsner femalen
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 16:47   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af femalen Se meddelelser
Hej
Tusinde tak; det var lige det, jeg var ude efter. Mange tak for hjælpen.

Det er helt ude i skoven, hvordan KK har behandlet hendes sag.
Hvem kan man i givet fald klage til (som arbejdsgiver; det er jo hendes mand, som er arbejdsgiveren, og det et ham, som har fået alt for lidt i refusion.)?
Hver gang han forsøger at tale med nogen, får han forkert information - eller kan ikke svare. Det er som at slå i en dyne - ingen vil tage ansvar for noget. Det kontor, som udbetaler refusion, kan han ikke "møde" med.

Skal man skrive til overborgmesteren - eller ved nogen herinde, hvordan man som arbejdsgiver klager i sådan en sag?

Mange hilsner femalen
Hvis han mener, han har fået for lidt i refusion, synes jeg i 1. omgang, man skal skrive en klage og henvise til f.eks. love, som gør, han mener, at han havde ret til mere i refusion. Og måske en god idé sende en kopi til integrations- og beskæftigelsesborgmester i Københavns kommune (kan tjekkes på kommunens hjemmeside). Skriv i overskrift, at der er tale om en klage.

Husk man får kun refusion til mindstelønnen.(når det er refusion for løn) Hvis din datter får en løn, som er mere end mindstelønnen, kan det måske godt virke som om, arbejdsgiveren har fået alt for lidt. Prøv at tjekke op på det.
Man får vist ikke mere i refusion for sygedage end det der svarer til refusion for tilskuddet op til fuld løn. - hvis du kan følge mig... hmm...

Har din datter ikke en jobkonsulent? Kunne han ikke kontakte denne jobkonsulent/sagsbehandler - Denne jobkonsulent/sagsbehandler skulle også følge op på hendes sygemelding..... Jeg mener jobkonsulenten/sagsbehandleren bør kunne vejlede din svigersøn vedr. refusion af sygedagpenge. Forsøg det lige først, for jeg ved, at ydelsescenteret er et andet sted, end hvor selve centret er, hvor sagsbehandleren/jobkonsulenten sidder...... Lykkedes det ikke at løse problemerne og forståelsen af tilskuddet, så kan han klage over det. Det er mit forslag....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut hjælp ang sygedagpenge efter barselsorlov c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 02-07-2013 08:14
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut brug for hjælp!! Elemskov Spørgsmål ang fleksjob 113 15-04-2010 00:15
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension