K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2012, 09:45   #1
Jytte H Jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jytte H Jensen er ny på vejen
Smile Sygedag penge


Hej

Jeg har et spørgsmål ang. sygedagpenge.

Pr 31-9-12 har jeg opbrugt min ret til sygedagpenge. Uheldigvis er jeg under et år, rendt ind i to ret store operationer, den sidste var at jeg fik fjernet to discosprolapser og et kompliceret, sammenfald i ryggen. Med i kølvandet er jeg foruden røget ind i en depression/stress.
Faktisk vil jeg meget gerne ud på arbejdsmarkedet igen, hvilket kommunen også siger jeg skal. Så langt så godt.
Spørgsmåler er, - Jeg regner med at lade mig raskmelde pr d. 01-09-12. Altså en mdr før udløbsdatoen. Hvad sker der så, hvis jeg skulle være så uheldigt, at blive sygemeldt inden for de første 6 mdr ? mister jeg retten til sygedagpenge eller hvad ???
Med venlig hilsen Jytte H Jensen
[/FONT]
Jytte H Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 10:25   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Som udgangspunkt har du ret til 52 ugers sygedagpenge indenfor en periode på 18 måneder.
Så når du spørger om, hvad der sker, hvis du bliver sygemeldt igen indenfor de første 6 måneder efter du har raskmeldt, ja så risikerer du jo at falde for reglen om 18 måneders perioden.
Der er dog en mulighed for at kommunen kan forlænge dine sygedagpenge. På forsiden under 'nyttige links' kan du læse meget mere om de muligheder.
Er du i arbejde? Hvis 'ja' har du så talt med sagsbehandler om en evt. forlængelse, hvor du så vil kunne starte lidt langsom op, indtil du igen er parat til at klare fuld tid?

Vh frup
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 10:32   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Inden du rakmelder dig bør du nok lige kontakte A-Kassen, for at høre om du kan få dagpenge. De skal nemlig vurdere om du er rask nok til fuld tid, og de kan kræve 13 ugers arbejde på fuld tid før de udbetaler dagpenge.

Hvis du sygemelder dig igen,efter raskmelding vil du sandsynligvis få nej til sygedagpenge, da de er opbrugt ihvertfald hvis det er samme sygdomme. Du skal ud og optjene ret til sygedagpenge igen.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 11:29   #4
Jytte H Jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jytte H Jensen er ny på vejen
Hej igen Frup.
Jeg er ledig fleksjobber. Det vil sige, at jeg inden for de næste 18 uger ikke må blive syg, også selv om, jeg raskmelder mig 4 uger før de 52 uger er udløbet. ???
Mvh. Jytte
Jytte H Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 11:35   #5
Jytte H Jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jytte H Jensen er ny på vejen
Kære Supersus.
Hvor må det have slidt på dig og dine, at du skulle igennem sådan en kamp. Jeg fik min godkendelse for nu snart 13 år siden. Dengang gik det lynhurtigt igennem, når en speciallæge havde lavet en vurdering, havde man dengang respekt for lægens udtagelse. Så jeg er meget glad for ikke at skal igennem dette system mareridt, som du og mange andre må igennem.
Knus fra Jytte
Jytte H Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 11:42   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder lidt underligt hvis du skulle være på sygedagpenge som ledig fleksjobber.

Uanset burde du jo bare få din ledighedsydelse, ellers har jeg misforstået noget.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 11:46   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du er ledig fleksjobber er du berettiget til ledighedsydelse under sygdom.

Det vil du kunne blive ved med, jeg har foreløbig været sygemeldt i to år.

Det forudsætter selvfølgelig at du har været længe nok i fleksjob til at kunne modtage ledighedsydelse.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 12:28   #8
Jytte H Jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jytte H Jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det lyder lidt underligt hvis du skulle være på sygedagpenge som ledig fleksjobber.

Uanset burde du jo bare få din ledighedsydelse, ellers har jeg misforstået noget.
Jeg har været ledig fleksjobber i de sidste 3 år. Jeg har været i forskellige praktikker, varighed af 3 mdr. Problemmet har også været, at jeg har været sendt ud i jobs (slagtere) som jeg ikke har kunnet holde til, både pga ledegigt men også især pga ryggen.

Flekskontoret syntes nok at jeg var berettiget til pension, men det mener sygedagpenge kontoret ikke. De siger at flekskontoret, ikke har sørget for at tage hensyn til mine problematikker.
Mvh Jytte
PS: knus og tak fordi i svarer mig.
Jytte H Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 12:36   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Din sagsbehandler på kommunen burde revurdere dig efter 12 mrd. ledighed, om du mere er pensionsberettiget.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 12:58   #10
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jytte H Jensen Se meddelelser
Hej igen Frup.
Jeg er ledig fleksjobber. Det vil sige, at jeg inden for de næste 18 uger ikke må blive syg, også selv om, jeg raskmelder mig 4 uger før de 52 uger er udløbet. ???
Mvh. Jytte
Modtager du ledighedsydelse? Hvis ja, så er der intet problem i sygemelding.
Altså det der med, at man ser på max 52 uger indenfor en 18 måneders periode gælder jo kun, hvis du sygemeldes for samme sygdom, og ikke hvis du fx lægger dig med influenza.
Som ledig fleksjobber bør du dog modtage ledighedsydelse, og der er der ingen begrænsning for, hvor længe du må være sygemeldt, men som det er blevet nævnt, bør du revurderes af din sagsbehandler.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedag penge / ledig flex Fie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-03-2012 15:38
Barnets første sygedag (arbejdsprøvning) Girlscout Jeg er kommet i praktik. 8 31-01-2011 16:36
barns første sygedag? kbh Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 4 24-09-2009 01:34
Barnets 1. sygedag? pusle Alt det andet 3 22-11-2008 14:12
Flexjob og barnets første sygedag. bassenborg Spørgsmål ang fleksjob 3 03-04-2008 20:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension