K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2010, 19:34   #1
allofmee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
allofmee er ny på vejen
Hvor er mit fleksjob??

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig her.. Jeg blev i 2001 visiteret til fleksjob og fandt selv en arbejdsplads. Jeg skulle så være der 3 måneder inden jeg ville overgå til selve fleksjobbet og dermed løn i stedet for kontanthjælp. Da der er gået lidt over 2 måneder, går arbejdspladsen konkurs og ejerne forsvinder bogstavelig talt i nattens mulm og mørke. Det var et stort chok for alle os der arbejdede der og jeg mistede min tro på arbejdsmarkedet og min fremtid. Jeg valgte derefter at læse på VUC et par år på nedsat tid og fik derefter arbejde på deltid i et års tid bagefter. Nu er jeg så på kontanthjælp igen og min nye sagsbehandler siger at jeg aldrig har været visiteret til et fleksjob, for der mangler et fleksjobbevis. Men sådan et fik jeg heller aldrig og anede ikke det eksisterede. Jeg har for nyligt på kommunenes foranledning fået en udredning, der gav mig en diagnose: Personlighedsforstyrrelse med impuls og borderline.. Yderligere lider jeg af angstanfald. I udredningen står der at der ikke kan gøres håb om at jeg vil kunne yde mere på arbejdsmarkedet end jeg gør nu. Så nu er mit spørgsmål:

Er jeg stadig berettiget til mit fleksjob?
Har kommunen pligt til at finde ud af om jeg stadig er berettiget, hvis jeg beder om det?
Hvornår trådte loven om Fleksjobbevis i kraft?

Det var en lang smøre men håber virkelig på jeres hjælp. På forhånd mange tak

Dinna
allofmee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 20:15   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg startede også i fleksjob i 2001 - og der fandtes fleksjobbevis - og for den sags skyld ressourceprofil altså ikke... så det kan være derfor de ikke kan finde beviset.... de bør da lige sætte sig ind i, hvornår tingene fandtes - eller ikke fandtes for den sags skyld
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 21:01   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg har osse først fået mit flexjob bevis nu, efter jeg kontaktede job konsulenten, jeg er viciteret i , 2005
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 21:10   #4
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Jeg starter så i nyt fleksjob nu, men har aldrig fået udarbejdet et fleksjob bevis, heller ikke til mit tidligere fleksjob (fra 2007) og naturligvis heller ikke de to foregående fleksjobs.

Beskeden var at beviset ikke er et krav, men en service man kan bede om som ledig fleksjobber, til hjælp ved jobsøgning.....

De dejlige kommuner der selv bestemmer hvornår noget skal gælde.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 21:27   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du kan også bare bede om en total aktindsigt, så kunne det være papirerne dukkede frem af dyngerne!
Men hvis de er helt væk, og du derved ikke har mulighed for at bevise noget, så må du jo søge igen - og du skulle nu have en god sag!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 12:51   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Mon ikke du har din bevilling af fleksjob liggende i dine egne papirer. Den kan du jo tage med til næste møde . Men bortset fra det burde det ikke være så svært for din ny behandler - måske meget ny i jobbet - at finde din bevilling. De kan jo starte med at lede i det år du siger du er visiteret til fleksjob.
Din sagsbehandler har fået noget galt i halsen når hun mener du ikke er bevilliget, siden der ikke er fleksjobbevis.
Fleksjobbeviset er som beskrevet i et af de andre svar - en ret du har -
men du skal selv anmode om at få det udstedt. Kommunen udsteder det ikke automatisk. Er et udmærket stykke papir når man skal igang med at søge job.
Derudover er det en ganske fornuftig ting at have aktindsigt ( sendes ved anmodning fra dig indenfor en periode på 10 dage )- så du kan følge med i hvad der er sket/sker i din sag fra starten af din sag .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 12:41   #7
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Fandt lige dette i den sidste pjece om fleksjob (19. udgave)

Fleksjobbevis
Når en person er visiteret til fleksjob og samtidig modtager ledighedsydelse, særlig ydelse, kontant- eller starthjælp skal kommunen udstede et fleksjobbevis, hvis personen beder om dette. Formålet med fleksjobbeviset er at gøre det lettere for fleksjobvisiterede at finde et fleksjob. Kommunen udsteder fleksjobbeviset efter Arbejdsmarkedsstyrelsens skabelon (findes på www.ams.dk), og beviset indeholder oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende ordninger samt personens skånehensyn.
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob,hvor mange jobs? kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2013 20:01
fleksjob i hvor lang tid?????? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 2 31-03-2011 18:38
parkeret mellem ftp og fleksjob hvor mange? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 30-09-2010 13:07
Hvor længe syg for at få fleksjob charho Spørgsmål ang fleksjob 9 01-01-2010 01:58
fleksjob skal det ligge i den kommune hvor i man bor?? laurana Spørgsmål ang fleksjob 9 04-11-2008 20:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension