K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 20:07   #1
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Hvor lang tid går der - pensions-teamet

Hejsa,

jeg er i forvejen ikke vanvittigt tålmodig, og kommunen ringede for ca. en måned siden, at jeg er indstillet til pension, og jeg skulle til en samtale med pensions-teamet først. Men har ikke hørt noget siden. Rider de ikke samme måned, de sadler? Eller er måske på ferie.

Hvor lang tid gik der for jer, før I skulle til samtale? Jo længere tid der går, jo mindre tror jeg på, det går igennem. Selvom min behandler siger, at det gør, og jeg ikke skal bekymre mig om det. Let sagt, når man ikke hører noget, og overladt til sit hjerne-spind.

Forresten - hvor tit opdaterer kommunen ens samlevers løn, en gang om året?, jeg tror måske min kæreste tjener lidt for meget, så der vil nok blive trukket lidt, hvis jeg da får FP.. Men hans indtægt er ikke helt stabil, så hvad regner de efter - årsopgørelse?
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 20:55   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Hejsa,

jeg er i forvejen ikke vanvittigt tålmodig, og kommunen ringede for ca. en måned siden, at jeg er indstillet til pension, og jeg skulle til en samtale med pensions-teamet først. Men har ikke hørt noget siden. Rider de ikke samme måned, de sadler? Eller er måske på ferie.
Den der samtale med pensionsteamet (andre steder kaldes det pensionsnævnet) er ikke noget man skal, det er et tilbud, en mulighed for at "tale sin sag".

Jeg synes at du skal sende sagsbehandler en mail, henvise til at du er blevet oplyst om at du er indstillet til pension, at du undrer dig over ikke at have hørt noget, og spørge hvor langt sagen er nået.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 22:18   #3
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Der gik 3 uger for mig, fra sagen blev sendt til "behandling" og så indtil jeg fik brevet med invitation til at komme frem for pensionsnævnet...

Da jeg fik invitation til pensionsnævnet (i fredags) skulle jeg ringe til min sagsbehandler - hun kunne fortælle at hun kunne se at den gik igennem udelukkende på helbredsoplysningerne... og jeg derfor ikke behøvede møde op til samtalen hos nævnet... i TIRSDAGS - altså 2 arbejdsdage efter jeg havde meldt NEJ TAK - fik jeg bevillingen af min pension - så når FØRST de sadler - så rider de...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 22:57   #4
Gråskæg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gråskæg er ny på vejen
Den kommune jeg kommer fra opdaterer indtægt fra ægtefælle/samlever med skattesystemet, altså for indkomståret 2009 sker sammenligningen i oktober 2010 når alt skattemæssigt er på plads.
Hvis pensionen har været for høj i 2009 er det: Betale difference tilbage i januar 2011.
Hvis pensionen har været for lav i 2009 er det: Ærgeligt.
Efter et par "ordentlige" efterreguleringer i 2007 og 2008, vælger vi at meddele selv den mindste ændring.
Hvis det er sådan andre steder, må det anbefales.
Gråskæg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 23:14   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Hejsa,

jeg er i forvejen ikke vanvittigt tålmodig, og kommunen ringede for ca. en måned siden, at jeg er indstillet til pension, og jeg skulle til en samtale med pensions-teamet først. Men har ikke hørt noget siden. Rider de ikke samme måned, de sadler? Eller er måske på ferie.

Hvor lang tid gik der for jer, før I skulle til samtale? Jo længere tid der går, jo mindre tror jeg på, det går igennem. Selvom min behandler siger, at det gør, og jeg ikke skal bekymre mig om det. Let sagt, når man ikke hører noget, og overladt til sit hjerne-spind.

Forresten - hvor tit opdaterer kommunen ens samlevers løn, en gang om året?, jeg tror måske min kæreste tjener lidt for meget, så der vil nok blive trukket lidt, hvis jeg da får FP.. Men hans indtægt er ikke helt stabil, så hvad regner de efter - årsopgørelse?
Jeg ville med det samme skrive til kommunen og høre hvor langt de er nået , kender en anden der også fik besked over telefon men men sagen kom aldrig for... og den dato du har på brevet er den dato de beregner fra og så har de tre måneder fra den er overgået til pensionsnævnet men det kræver du har det på skrift ...
  Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 07:15   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg ville med det samme skrive til kommunen og høre hvor langt de er nået , kender en anden der også fik besked over telefon men men sagen kom aldrig for... og den dato du har på brevet er den dato de beregner fra og så har de tre måneder fra den er overgået til pensionsnævnet men det kræver du har det på skrift ...
Lige præcist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 19:40   #7
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Hejsa,

tak for svar! Jeg har ikke emailen på min sagsbehandler, men jeg må hellere skrive til hende. Eller måske brokke mig til min behandler, han har været godt indblandet i sagen.

Men synes det virker som om, det plejer at gå hurtigt. Jeg er glad for, man ikke Skal med til mødet. Sidst jeg var på posthuset, svedte jeg, så det dryppede af mig, så tror jeg ville blive dehydreret af at skulle til møde med folk, jeg ikke kender.

Håber ikke alle der har med mig at gøre, er gået på ferie.. Det virker næsten sådan.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:26   #8
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Nåå, det med tålmodigheden altså..

Min sagsbehandler sagde til mødet (ku ikke slippe, men var sammen med min behandler), jeg nok kunne forvente pension til oktober.. Social lægen var enig i, det lød som pension. Men har ikke hørt noget. Mener hun sagde, jeg fik tilsendt nogle papirer, jeg skulle svare på.

Der er en del ting, der afhænger af, om jeg får pension, så jeg venter spændt.

Hvis I ved, hvad det er for papirer, må I gerne skrive. Jeg spurgte hende ikke, da jeg bare ville ud derfra hurtigst muligt.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid. dillen63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 26-05-2012 14:44
Hvor lang tid Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 18-09-2011 20:41
Hvor lang tid tager pensions sag? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-09-2011 17:51
Hvor lang tid gik der? Esseline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-06-2009 09:39
Hvor lang tid gik der fortvivletpige At søge førtidspension 1 16-03-2008 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension