K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 16:42   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
motion og førtidspension må man det?

Hvis nu man har fået en ftp og man gerne vil deltage i noget som helst skal man jo nærmest bede kommunen om lov.

Hvad nu hvis man tager kontakt til et fitness center med fysioterapeut tilknyttet og får lagt et program, der gerne skulle hjælpe med at bygge ens krop/led op, må man det uden at spørge kommunen om lov, eller skal man kontakte sin sagsbehandler inden?

Jeg er bange for at ende i at kan man motionere i 30-60 min så kan man også arbejde. Der er jo ingen der kan se hvor ødelagt man er når man kommer hjem, og at resten af dagen foregår på sofaen med smertestillende.

Det er udelukkende for at forsøge at skabe en bedre tilværelse, med færre smerter, da træning gerne skulle kunne hjælpe på mine led på sigt.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 17:27   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen er faktisk kun interesseret i at høre om der sker nyt i din økonomiske situation og/eller i dine personlige forhold (kærester, giftemål, skilsmisser, børne forøgelse) og den slags der kan have betydning for udbetaling af fx boligsikring, børnebidrag og den slags. Eller om du har fået en arbejdsevne og påtænker uddannelse.

Alt andet er kommunen ligeglade med. DOG er det en fordel at fortælle sagsbehandleren at man tænker på at begynde til noget træning (og få det ført ind i sagen), for så har du din røv fri hvis en emsig nabo skulle finde på at anmelde dig med henblik på at du ser ud til at 'kunne en hel masse' - det har vi jo ført hørt om herinde.
Så det er faktisk den eneste grund til, at det kan være klogt at være meddelsom.

Men ellers må du som gøre hvad du vil uden at fortælle det.

Sidst redigeret af Ninja; 08-10-2010 kl. 22:00.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 18:43   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det har du ret i Helene, for det er ikke dig som person, men hvor de kan spare penge der interesserer dem.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 21:35   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså jeg træner og går mod pension, det ved kommunen og min psykiater også. De skulle nok også komme efter én hvis man ikke lavede en s...

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:09   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Du behøver ikke fortælle kommunen noget... og jeg synes du bare skulle leve dit liv og glemme alt om den skide kommune

Det er egentligt kun som andre i tråden skriver hvis du foretager dig ting hvor kommunen kan spare penge de er interesseret... såsom at starte samliv med en anden eller begynde at arbejde...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 00:12   #6
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
På psykiatrisk har de faktisk et motionscenter hvor man kan komme og træne, men man bliver først visiteret da du skal have et program lagt af en af centerets fysioterapeuter.

De ansatte på hospitalet er kun glade for at se deres patienter træne, pensionister eller ej! Så gå du bare i gang. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 00:28   #7
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Ikke at det har relevans i forhold til det trådstarter spurgte om, men en siger det er "kun hvis.......og samliv at det har interesse for kommunen"....Nej nej nej ... den går ikke. Jeg har lige indvilliget i at lade en veninde som er blevet skilt - bo her hos mig - ja altså Liiiiiiiiiiige indtil jeg fandt ud af at jeg så ville blive betragtet som værende sammenlevende med hende og det dermed ville få betydning for min pension - så jeg var nødt til at "smide hende ud igen" - som om hun ikke havde nok i at blive smidt ud et sted fra...

Bare lige en lille tilføjelse til at det kun er "giftemål, eller samliv" der får indflydelse... ganske almindelig medmenneskelighed får desværre også konsekvens... og hvorfor???? fordi ellers er der rigtig mange samlevende der kunne hævde "kun at være venner" arghhhhhhhhhhh
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 00:34   #8
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Ikke at det har relevans i forhold til det trådstarter spurgte om, men en siger det er "kun hvis.......og samliv at det har interesse for kommunen"....Nej nej nej ... den går ikke. Jeg har lige indvilliget i at lade en veninde som er blevet skilt - bo her hos mig - ja altså Liiiiiiiiiiige indtil jeg fandt ud af at jeg så ville blive betragtet som værende sammenlevende med hende og det dermed ville få betydning for min pension - så jeg var nødt til at "smide hende ud igen" - som om hun ikke havde nok i at blive smidt ud et sted fra...

Bare lige en lille tilføjelse til at det kun er "giftemål, eller samliv" der får indflydelse... ganske almindelig medmenneskelighed får desværre også konsekvens... og hvorfor???? fordi ellers er der rigtig mange samlevende der kunne hævde "kun at være venner" arghhhhhhhhhhh
Mærkeligt, for jeg har boet sammen med en der senere blev en god bekendt (vi kendte ikke hinanden da jeg flyttede ind) og det havde ingen indflydelse på min pension.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 08:08   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg ville aldrig ringe til kommunen og sige, at jeg havde tænkt mig at starte til motion. Motion er godt og anbefales til stort set alle uanset lidelsens art. Og jeg tror altså heller ikke det giver problemer i forhold til kommunen.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 11:14   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville ikke sige noget til kommunen. Har gjort mange ting uden at sige det til kommunen. Det er mit liv vil ikke have for mange en over mit liv
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
motion på recept limaje Alt det andet 6 21-02-2013 22:01
Motion mawebbro Alt det andet 16 30-03-2011 22:37
Overvægt - motion zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 5 26-05-2009 10:13
Motion søsser s Dit og Dat 0 02-11-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension