K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2010, 23:25   #1
sharky
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 12
Styrke: 16
sharky er ny på vejen
Angry Må sagsbehandleren bestemme hvor jeg underskriver?

Hej alle

Jeg har igen i dag, haft en ubehagelig opringning som stammede fra min handicaprådgiver (socialrådgiver), sagen er den at jeg er ved at søge BPA, og i den forbindelse har jeg fået hjælp fra et firma der tilbyder at står som arbejdsgiver for ansatte der skal komme hos mig.

Hun ringer for at fortælle mig at jeg ikke har nogle direkte rettigheder og jeg må ikke sætte underskrift nogen steder uden at hun bliver underrettet. Og i den forbindelse har jeg her til aften skrevet til hende at jeg ønsker at al kontakt fremover skal foregå via e-mail.

Men må en kommune bestemme hvor jeg sætter en underskrift?

Jeg har jo givet et firma fuldmagt til varetage min interesse. Men som jeg ser min sag så virker det som om at kommunen allerhest vil bestemme over mit liv.
sharky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 23:37   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hvad er det nu liiiiiiiiiige BPA er??
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 23:48   #3
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sharky Se meddelelser
Hej alle

Jeg har igen i dag, haft en ubehagelig opringning som stammede fra min handicaprådgiver (socialrådgiver), sagen er den at jeg er ved at søge BPA, og i den forbindelse har jeg fået hjælp fra et firma der tilbyder at står som arbejdsgiver for ansatte der skal komme hos mig.

Hun ringer for at fortælle mig at jeg ikke har nogle direkte rettigheder og jeg må ikke sætte underskrift nogen steder uden at hun bliver underrettet. Og i den forbindelse har jeg her til aften skrevet til hende at jeg ønsker at al kontakt fremover skal foregå via e-mail.

Men må en kommune bestemme hvor jeg sætter en underskrift?

Jeg har jo givet et firma fuldmagt til varetage min interesse. Men som jeg ser min sag så virker det som om at kommunen allerhest vil bestemme over mit liv.

Der ingen heller ikke kommunen´s sagsbehandlere der kan bestemme hvornår du må underskrive et juridisk gældende dokument eller hvor ellers du vælger at skrive noget under

Jeg går ud fra at du er over 18 år og aldrig blevet umyndiggjort

Bed dem om at blande sig uden om dine private dispositioner !!!

God ide med at forlange skriftligt kommunikation fremover for så kan du melde det til politiet hvis der kommer mere af den slags udtalelser fremover.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 23:57   #4
sharky
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 12
Styrke: 16
sharky er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Hvad er det nu liiiiiiiiiige BPA er??
BPA er det nye navn for en Hjælper ordning i daglig tale er det forkortet ned til BPA som betyder Borgestyret Personlig Assistance.
sharky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 00:01   #5
sharky
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 12
Styrke: 16
sharky er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Der ingen heller ikke kommunen´s sagsbehandlere der kan bestemme hvornår du må underskrive et juridisk gældende dokument eller hvor ellers du vælger at skrive noget under

Jeg går ud fra at du er over 18 år og aldrig blevet umyndiggjort

Bed dem om at blande sig uden om dine private dispositioner !!!

God ide med at forlange skriftligt kommunikation fremover for så kan du melde det til politiet hvis der kommer mere af den slags udtalelser fremover.
Ja jer er langt over de 18 år, og er aldrig blevet umyndiggjort. Jeg oplever ofte at hvis man skruer bissen på så bliver de så fornærmet at de slet ikke vil samarbejde men nogen som helst.

Jeg har faktisk oplevet at de hellere end gerne vil blande sig i det sygehusene fortæller mig og hvilke behandlinger jeg skal til, så virker det som om at de vil gøre alt for at det ikke skal ske.
sharky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 02:30   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Sharky.

Når din handicaprådgiver siger som hun gør, så er det sikkert fordi det firma du gerne vil have og som gerne vil have dig, IKKE har en aftale med kommunen.

Man siger ganske vist at borgeren selv kan vælge, men det betyder kun at borgerne kan vælge de firmaer kommunerne har godkendt.

Det handler om, at en masse firmaer tilbyder alt muligt pleje, men det er ikke alle der kan leve op til minimumskravene.

Ved en BPA, forventes det at borgeren SELV ansætter det personale de vil have og selv sørger for at administrere ordningen. Skal et firma gøre det for dig, så er det jo netop ikke borgerstyret.

Da du først er ved at søge om BPA, så bed om en ordentlig samtale med kommunen, sådan at du præcis ved hvad dine rettigheder er, inden du underskriver noget som helst.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 04:25   #7
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Sharky.

Når din handicaprådgiver siger som hun gør, så er det sikkert fordi det firma du gerne vil have og som gerne vil have dig, IKKE har en aftale med kommunen.

Man siger ganske vist at borgeren selv kan vælge, men det betyder kun at borgerne kan vælge de firmaer kommunerne har godkendt.

Det handler om, at en masse firmaer tilbyder alt muligt pleje, men det er ikke alle der kan leve op til minimumskravene.

Ved en BPA, forventes det at borgeren SELV ansætter det personale de vil have og selv sørger for at administrere ordningen. Skal et firma gøre det for dig, så er det jo netop ikke borgerstyret.

Da du først er ved at søge om BPA, så bed om en ordentlig samtale med kommunen, sådan at du præcis ved hvad dine rettigheder er, inden du underskriver noget som helst.
Det er ganske ligegyldigt hvem kommunerne arbejder med eller ikke !!!!!

Sagsbehandleren har ingen ret til at bestemme over dine dispositioner når du er myndig !!!!
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 05:30   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Det er ganske ligegyldigt hvem kommunerne arbejder med eller ikke !!!!!

Sagsbehandleren har ingen ret til at bestemme over dine dispositioner når du er myndig !!!!
Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt hvem kommunerne arbejder sammen med...

Hvis man forventer at få en ydelse...så bliver man nød til at holde sig inden for de rammer som loven eller kommunen giver...

Resultatet bliver hvis man er ligeglad....at man risikere ikke få den ydelse man søger...

Så selvfølgelig bør sharky lige kontakte kommunen og hører om tingene er i orden...så han ikke lige pludselig risikere at miste den ydelse han søger...

Nu ved jeg ikke lige med personlig assistance....men hvis det feks er hjemmehjælp....så kan man ikke bare frit vælge dem man har lyst til....

Man kan kun vælge imellem dem kommunen har en aftale med....og det er vel egentligt helt okay da det i sidste ende er kommunen der er ansvarlige for hjælpen...

Så dette har intet med at gøre om man er myndig eller ej....men om man er berettiget til den pågældende ydelse eller ej...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 09:23   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej sharky.

Det er vedtaget ved lov, at handicappede også har ret til frie valg - også private aktører.

Indsætter et link, hvor Center for ligebehandling af Handicappede netop skriver om det

http://www.clh.dk/?id=1169
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 10:02   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs her: http://www.handicap.dk/nyheder/kaos-...yret-personlig

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget må sagsbehandleren ringe? Carpe Diem Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 01-06-2011 10:54
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Din gamle kommune skal nu bestemme.... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 11 17-06-2010 17:10
DK kan selv bestemme fattigdomsmål! buster Det er da strengt ! 0 07-06-2010 18:31
Hvis SF skulle bestemme over førtidspension zuza Politik og Samfund 6 07-11-2007 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension