K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2010, 13:18   #11
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg har brug for lidt hjælp, så håber at nogen af jer kan være behjælpelige.

Jeg er førtidspensionist på ny ordning. Kæresten og jeg har snakket om at flytte sammen.
Hvor vil jeg stå rent økonomisk hvis det skete? Han er på kontanthjælp og ikke i fare for at få skåret i den p.g.a. et psykiatrisk dagtilbud. Vil der være økonomiske konsekvenser for ham?
Og yderligere, hvor ville vi begge stå hvis han også fik ftp?

På forhånd tak.
Havde i 2002 nogle bekendte der begge var på overførsels indkomster og flyttede sammen.

De fik beskåret deres kontanthjælp efter 6 måneder fordi de ikke havde fundet arbejde.

Jeg ved ikke om I kommer under denne regel fordi den ene af jer kun er på kontanthjælp og den anden på førtidspensioner.

Både kontanthjælp og førtidspension er en overførselsindkomst !

Når i flytter sammen er det den samlede husstandsindkomst der tæller !
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 19:16   #12
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Havde i 2002 nogle bekendte der begge var på overførsels indkomster og flyttede sammen.

De fik beskåret deres kontanthjælp efter 6 måneder fordi de ikke havde fundet arbejde.

Jeg ved ikke om I kommer under denne regel fordi den ene af jer kun er på kontanthjælp og den anden på førtidspensioner.

Både kontanthjælp og førtidspension er en overførselsindkomst !

Når i flytter sammen er det den samlede husstandsindkomst der tæller !
Tak for svar, men jeg fik den info som jeg skulle bruge for fire-fem måneder siden. Hvilket du også ville have opdaget hvis du havde skimmet de få postede indlæg.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med FP'er?? Misse76 Dit og Dat 2 28-11-2012 19:55
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
Flytte sammen fynbojorg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-03-2011 13:48
flytte fra kæresten nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-12-2010 17:20
førtidspension og flytte sammen??? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-11-2009 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension