K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2010, 18:36   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ægtefælle fradrag????

Eller hvad det nu hedder....

Underligt spørgsmål men jeg stiller det altså alligevel.

Hvis man nu gerne vil blive hjemmegående, altså helt ud af systemet simpelthen fordi man ikke magter det mere, hvad sker der så når man er gift? Overtager han ens skattefradrag, og vil det overhovedet kunne betale sig, han tjener omkring 600.000kr om året og hvis jeg ryger på førtidspension på et tidspunkt vil jeg kun kunne få omkring 8.000 brutto om mdr.
Nogele der kender til dette eller ved hvor jeg kan finde svar?
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 20:05   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg vil GÆTTE at han får dit fradrag (her er det sket helt automatisk at han får det jeg ikke bruger)

Som hjemmegående får du jo ikke en klejn, det der ikke noget der hedder mere (der var en gang... man kan vist få lidt hvis man er medhjælpende "hustru" hvis ens partner er selvstændig, men jeg er ikke sikker) så om i kan få det til at løbe rundt for de 600.000 er der altså kun jer selv der kan bedømme, vi ved af gode grunde ikke hvad i sider for

Er huset bilen osv osv betalt, så er det vel ikke umuligt??

MEN der er jo det i det, at hvis du melder dig ud, skal du ikke regne med at kommunen gider gøre noget ved din sag, at du kommer til at kæmpe en brav kamp for at få dem til det (endnu en kamp) der er det altså lidt nemmere hvis man er en udgift.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 22:08   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
han får det fradrag der ligger udover det du tjener, helt automatisk. Det gør ingen forskel for jer økonomisk. Med mindre han tjener meget lidt.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 23:06   #4
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Da jeg blev sygemeldt i sin tid og ikke fik noget økonomisk udbetalt fordi jeg er gift, skulle jeg selv ind på skattecentret og give tiladelse til at min mand fik mit personfradrag.

Med 600.000,- kr om året i indtægt skal du nok ikke regne med at få noget som helst !

Min mand ligger på 285.000,- kr og jeg kan ikke blive berettiget til noget som helst.

Kommunerne er hårde i dag !

Jeg håber din sag går i orden for dig
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 04:40   #5
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Eller hvad det nu hedder....

Underligt spørgsmål men jeg stiller det altså alligevel.

Hvis man nu gerne vil blive hjemmegående, altså helt ud af systemet simpelthen fordi man ikke magter det mere, hvad sker der så når man er gift? Overtager han ens skattefradrag, og vil det overhovedet kunne betale sig, han tjener omkring 600.000kr om året og hvis jeg ryger på førtidspension på et tidspunkt vil jeg kun kunne få omkring 8.000 brutto om mdr.
Nogele der kender til dette eller ved hvor jeg kan finde svar?
Du kan godt lade din mand overtage dit fradrag, men ved ikke lige helt om det kan betale sig for jer. Da jeg var gift, og børnene helt små, valgte vi at gøre det, for ved at jeg meldte mig ud, og blev hjemmegående husmor, sparede vi 1 dagpleje og 2 børnehave pladser, og vi kunne nøjes med 1 bil, og 1 vægtafgift+ forsikring, hvor det krævede 2, ved vi begge arbejde, og vi kunne få bolig sikring. Så vi endte faktisk med at have næsten 2000 mere tilbage om mdr. ved at han fik mit fradrag.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 12:50   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, for nogle kan det endda også betale sig økonomisk... -og lønarbejde er jo dybest set noget opreklameret fis

Men husk, at livet også foregår udenfor familiens trygge rammer... -få evt. et netværk ved frivillig arbejde osv.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:59   #7
AS1978
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
AS1978 er ny på vejen
Jeg sidder selv i samme situation og er igang med at undersøge om vi kan blive boende i huset hvis jeg pludselige ingen penge får i sensommeren!. Din mand vil få dit personlige fradrag som er ca 3000 kr. om måneden, dermed vil han skulle betale lidt mindre i skat. Det er ikke meget men alt har sin hjælp når vi står som vi gør! Du skal heller ikke betale til din fagforening hvis du går hjemme og kan dermed spare nogle penge der. Vi har lagt vores lån om i huset og håber dermed at vi kan klare det med et barn på vej..........

Jeg giver dig helt ret i at det er utlgiveligt at vi i et land som DK bare kan ryge ud af systemet og ikke få en krone!

Håber dette kunne hjælpe dig lidt....
AS1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ægtefælle-Fradrag-Hvordan Kiarra Alt det andet 4 13-07-2012 19:16
når ægtefælle er selvstændig... heidi kastrup Dit og Dat 12 12-03-2012 22:30
ægtefælle til kronisk syg...hjælp. rdn Dit og Dat 7 09-01-2012 15:07
Lagerværdi - ægtefælle på kontanthjælp!!! englebasse Alt det andet 6 15-01-2011 23:34
ægtefælle pension sushjer 1 Alt det andet 3 21-08-2010 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension