K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 23:46   #1
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 46
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Stationært eller ikke stationært helbred

Hej alle k10ére

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Hvis man har en kronisk sygdom. i mit tilfælde kronisk nyresvigt. Og man er indstillet til en organtransplantation, er ens helbredstilstand så stationær eller ikke stationær.

Skal lige nævnes at der ikke kan loves et nyt organ, blot at man kan få det hvis man er den der passer bedst til donororganet. Altså er der ingen tidsmæssig ventetid.

Håber nogen kan svaret.
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 23:56   #2
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mlaa32 Se meddelelser
Hej alle k10ére

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Hvis man har en kronisk sygdom. i mit tilfælde kronisk nyresvigt. Og man er indstillet til en organtransplantation, er ens helbredstilstand så stationær eller ikke stationær.

Skal lige nævnes at der ikke kan loves et nyt organ, blot at man kan få det hvis man er den der passer bedst til donororganet. Altså er der ingen tidsmæssig ventetid.

Håber nogen kan svaret.

Det er et meget svært spørgsmål.

Hvis du står på en venteliste til en ny nyre, kan du så ikke få besked derfra om det er en stationær situation eller ikke ??
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 00:07   #3
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 46
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej Havedammen

Synes også det er et svært spørgsmål.

I min journal står der at min min situation nu er stationær. Skal være i varig dialysebehandling. Min nyrefunktion vil aldrig kunne forbedres med hverken behandlinger eller medicinsk behandling.

Er bare nervøs for at kommunen vil hænge deres hat på den mulige transplantation i deres behandling af min sag vedr. FTP. Derfor spørger jeg. Måske andre herinde har lignende erfaringer !!

Dog skal det siges at en evt. transplantion ikke kan garantere at jeg igen bliver rask nok til at arbejde, da kan opstå andre komplikationer.
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 00:14   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kender folk med dårlige knæ som jo på et tidspunkt kan få nye knæ, men der er givet pension alligevel ...

Jeg tror ikke at du skal frygte det så meget når dit behandlingssted siger stationær, hvis der er noget i det så bliver det vel at de giver en pension med en revurdering efter et vist antal år ...
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 00:22   #5
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 46
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej Hejdien

Tak for dit svar.

Håber virkelig at du har ret. Synes selv at alt logik burde pege i den retning.

Det er bare fordi at jeg har hørt så mange skrækhistorier om folk som kommer i klemme. Frygter naturligvis at dette vil ske for mig. Især fordi jeg bor i Slagelse kommune, og de er ikke ligefrem kendt for ar sætte borgeren før kommunekassen.
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 00:54   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mlaa32 du skal jo huske at ved afslag på pension skal de kunne pege på hvad du så kan og det kan jo umiddelbart godt lyde lidt svært i dit tilfælde

Skal du selv søge eller vil din sagsbehandler indstille dig ?
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 08:37   #7
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 46
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej igen Hejdien

lige nu ligger sagen sådan at det er min prakiserende læge som har anbefalet mig at søge FTP. Derfor skrev hun et brev til kommunen om at de gerne måtte kome igang med alle de ting de nu skal. Jeg har derfor modtaget en RP jeg skal udfylde, og jeg er blevet henvist til en speciallæge undersøgelse.

Så om det bliver sagsbehandeleren eller mig selv som kommer til at ansøge vil vise sig når alle dokumenter er indhentet og analyseret. Der er lang vej endnu. Er spændt på hvor meget de vil arbejdsprøve mig o.s.v. !!! kun tiden kan vise det.
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 09:49   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så er du helt klart i begyndelsen af sagen, men tror nu ikke at den behøver at være så håbløs og du må jo så trække på os herinde alt det du vil

Et godt råd med din ressourceprofil få en der kender dig godt (mor,far,kæreste,god ven) til at læse den igennem sammen med dig når du er færdig med den, mange gange kan nogen af tingen være svære at se for en selv og husk ikke at gøre dig selv bedre end du er , nogen gange kan man godt sidde og tænke nej nej så slemt er det da ikke

Og arbejds prøvning kan jo blive svært at få igennem hvis du går i dialyse og også er mere end træt formoder jeg , der er den mulighed at speciallægen kan fraråde det og kan ikke lige se hvad det skulle hjælpe med din situation lige pt at sende dig i en arbejds prøvning, så man kan jo håbe og krydse fingere for at det bliver en af de sager der går lige igennem , krydser alt hvad der kan krydses for det ...

Ikke alle sager er problem sager heldigvis .. det er bare dem der bliver samlet herinde fordi folk der ikke har problemer med deres sag ikke har har det samme behov for at finde samme som vi åbenbart har
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 15:02   #9
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 46
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej Hejdien

Tak for de gode råd.

Vil bestemt søge alt den støtte herinde som muligt. Det er et enormt godt forum.

Håber også min sag kommer til at gå nogenlunde glat igennem. Men det skader ikke at være forberedt på det værste !
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man må ikke sende en borger i aktivering hvis det forværrer deres helbred FibroMcs Et godt link! 5 30-05-2013 22:08
Principafgørelse: uafklaret helbred hindrer ikke forlængelse m. § 27,stk. 1, 2 gunvor Den nyttige viden vi alle har 1 18-10-2012 09:55
hjælp til depressive men ikke over 37 år eller under 18. Stella Politik og Samfund 6 11-07-2008 10:54
Et lov spørgsmål (ikke vedr. ftp eller job) Mariepigen Alt det andet 4 12-12-2007 21:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension