K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2012, 15:32   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vil bare indskyde, at RIGTIG MANGE i disse dage, må gå meget ned i løn, for i det hele taget at kunne beholde jobbet - jeg kender flere, som nu får 1500 - 2000 kr mindre om måneden. Og der kommer flere til, der må få mindre i løn.

Så måske, følger vi så alligevel lønudviklingen, hehe....
Der er virkelig ikke så meget at grine af,for der er ingen trivel om at når lønnen falder så falder alle overførelsesindkomsterne jo hen af vejen.

Jeg har måske også bare midstet min humoristiske sans
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 15:41   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Tja, Helene. Kommer jo så bare an på, hvad udgangslønnen er. Des lavere løn, des mere ondt gør det at miste, hvis du forstår, hvad jeg mener...?
Jeps, forstår hvad du mener, pointen er også mere, at vi desværre står i en tid, hvor alle stort set mister indkomst. Det gælder både os på overførselsindkomst og almindelige lønarbejdere, så lige der passer tesen om, at vi må løfte i flok - bare irriterende at vi er de eneste i den flok, og resten kan gå fri

Og jeps CLEO, du har mistet din humoristiske sans - hehe, er den tørre sarkastiske, hvorimod, haha er ren morskab.

Eller illustreret med en smiley (hehe) og (haha)

*griner*
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 16:19   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Helene:
Citat:
bare irriterende at vi er de eneste i den flok, og resten kan gå fri
Det er vist dét med den kick-start fra den anden tråd: vi sparker på de syge og fattige og genstarter samfundesøkonomien ved at omfordele og give til dem der har...?! Ak, ak...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 18:24   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, mere præcist kan det nok ikke siges. Det værste er næsten, at ingen omtaler det, ingen bemærker det og ingen (ud over os selvfølgelig), undrer sig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 19:33   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nok fordi det ikke berører dem selv på pengepungen, og fordi historien ikke kan sælges (positivt) efter Carina... Og politisk set er fokus nu flyttet over på dagpengemodtagerne, der mister deres forsørgelse fra næste år og risikerer at måtte gå fra hus og hjem, fordi de ikke kan få kh. Kan ikke erindre, at historier om modtagere af sdp, der mister denne og må gå fra hus og hjem nogensinde har fyldt så meget... Så moralen må vel være: har du arbejdsevne, får du mediedækning...?

Er forresten spændt på, hvad finansloven indeholder af overraskelser, når den fremlægges næste mandag...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 19:49   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Risa det var præcis samme følelse jeg fik, ingen nævner de mange sygedagpengemodtagere som har mistet deres forsørgelses grundlag og må gå fra hus og hjem.

Nej de har ingen værdi/da de ikke bidrager til samfundet længere...men det har de da gjort på samme vis som de arbejdsløse.

Uhyggelig opdelingen af befolkning, man er stemplet enten værdiløs eller værdifuld.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 22:05   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, finansloven bliver REN gyser, synes simpelthen det er så spændende at jeg dårligt kan vente......også selvom der nok ikke falder noget af til os.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 00:53   #18
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Risa det var præcis samme følelse jeg fik, ingen nævner de mange sygedagpengemodtagere som har mistet deres forsørgelses grundlag og må gå fra hus og hjem.

Nej de har ingen værdi/da de ikke bidrager til samfundet længere...men det har de da gjort på samme vis som de arbejdsløse.

Uhyggelig opdelingen af befolkning, man er stemplet enten værdiløs eller værdifuld.
Ja og ingen nævner at hvis flekjobvisiterede er på, eller kommer på ledighedsydelse er fyldt 60 år, går de ned i ledighedsydelse til 60 procent af højeste dagpengesats dvs. brutto ca. 10.300 Kr.

Når deres faste udg. er betalt, er der vist kun råd til medicin, vand og brød.

De bliver nok nødt til hvis de vil ha bedre kost, at flytte fra deres bopæl.

De har måske arbejdet i mange år, er blevet syge, vil gerne arbejde men mangler job. Men det er regeringen ligeglade med, ingen arb. og i den alder - de skal ha mindre udb. end yngre fleksjobbere på ledighedsydelse.

Men med den livstil de får, kommer de nok til efter jagt på tilbudsvarer, at miste energi, overskud til at søge job, og blive endnu mere syge også psykisk.

Velfærds Danmark - Ja der var engang, men de tider er forbi ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 08:36   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstiller mig at når alle er gået ned i indtægter ,løn overførelser osv. så vil priserne også følge lidt med ned.

Det ikke helt sort det hele,se bare resutatet af at folk holder mere på pengene dem der har de fleste butikker har jo minus 30-70 % på deres vare.

Afgifterne gør det besværligt at overleve,men der kommer løsninger hen af vejen på det også er jeg sikker på.om ikke andet så"sort børs butiker"Nørrebro har nok allerede flest afgift"frie" butikker.

Jeg forstår enlig god at de fleste ikke vil betale til fællesskabet,for der er smart ikke noget fællesskab mere,en hver er sin egen nok dessvære.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 10:19   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Regeringen vil fjerne de udskældte afgifter, skriver Dagbladet Børsen.

Men hvis afgiften forsvinder skal pengene komme et andet sted fra - og det bliver fra direkte fra folks lommer. Hullet i statskassen skal nemlig lukkes ved, at bundskatten stiger med 0,3 procentpoint fra de 4,64 procent, som vi betaler i dag.
http://politiken.dk/politik/ECE17329...kaeldt-afgift/

De finder da bare på noget andet for at skrabe pengene ind. Sænker topskatten og hæver bundskatten... Virkeligt genialt! Og gæt, hvem dét rammer hårdest...? Igen...! Og hvorfor er jeg ikke (ret meget) overrasket over dét forslag...?



PS. @ C.l.e.o.: de afgifter, der bekymre mig mest, er dém vi ikke kan undgå, fx energi-afgifterne... Dé kommer til at gøre ondt på budgettet...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SDP lavere end KH :( Fibro25 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 05-05-2011 20:21
Løkke vil fastfryse overførselsindkomsterne Mymlen Politik og Samfund 107 23-05-2010 18:04
Stadig lavere ledighed.... !!? Marolle Alt det andet 3 26-06-2008 11:31
Kommission vil barbere overførselsindkomsterne @PerChr Politik og Samfund 2 13-05-2008 15:36
CEPOS - lavere skat til kvinder?! zuza Det er da strengt ! 1 26-05-2007 20:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension