K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2008, 13:25   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
her må du ikke bo hvis du er på overførselsindkomst.


Spørgsmålet kimer i mine ører her ...hvor er det så kontanthjælpsmodtagere af enhver art må bo Karen J...vi ved jo du ikke har noget til overs for de svageste i samfundet og aldrig har gjort noget for dem...HVOR SKAL DE BO KAREN. denne måde at udelukke en del af befolkningen fra visse almennyttige boliger som regeringen og DF gør her er i mine øjne diskriminationog burde egentligt klages over til center for menneskerettigheder...da det er bund ulovligt efter min mening...alle borgere har ret til at bo hvor de ønsker det og det skal regeringen og udansk folkeparti IKKE blande sig I !!!!!


Hvis du har stået på venteliste til en bolig i de områder og er på overførsel så ryger du bagerst på ventelisten for at give plads til det pæne arbejdende borgerskab ...også selv om de ikke har været på venteliste i lang tid og står før dem...det er hamrende uretfærdigt og hvis du betaler for at stå på venteliste så meld dig ud da du ikke har nogen chancer for at få en lejlighed alligevel...eller ryk for at få tilbudt en tit...

Ny liste over udsatte boligområder

http://www.social.dk/global/nyheder/...gomraader.html

Socialministeriet ..nu såkaldt (Farvel)velfærdsministeriet
Dette gælder også for folk på ledighedsydelse da jeg har fået det af vide på Vibo almennyttig boligforening da det regnes for "kontanthjælp".


Velfærdsministeriet udarbejder en gang årligt en liste over udsatte boligområder i Danmark, hvor kommunen har mulighed for at indføre et stop for lejere, der i længere tid har modtaget kontanthjælp, starthjælp eller introduktionsydelse. Stoppet skal medvirke til at skabe en blandet beboersammensætning og dermed bekæmpe ghettoisering.

På listen for 2008 står der i alt 20 boligområder mod 23 boligområder i 2007. På listen over udsatte boligområder for 2008 er følgende boligområder udgået: Århus Vest (Århus Kommune), Lundtoftegade (Københavns Kommune), Skovparken/Skovvejen (Kolding Kommune), Avedøre Stationsby (Hvidovre Kommune) og Korskærparken (Fredericia Kommune). Nye boligområder på listen for 2008 er: Byparken/Skovparken (Svendborg Kommune) og Sønderbro (Horsens Kommune).

- De seneste ugers uroligheder i mange af landets udsatte boligområder viser endnu en gang, hvor vigtig det er at bekæmpe ghettoisering. Kommunerne spiller en afgørende rolle i indsatsen for at skabe en positiv udvikling og mange kommuner og boligorganisationer er allerede godt i gang. Jeg vil opfordre alle kommuner til at løfte ansvaret ved at skabe en mere blandet beboersammensætning i de udsatte områder, siger velfærdsminister Karen Jespersen.

Som et led i Regeringens strategi mod Ghettoisering blev det i 2005 muligt for kommunerne at indføre et stop for en yderligere tilflytning af kontanthjælpsmodtagere m.v. til særligt udsatte boligområder.

Med de seneste to boligaftaler har regeringen sikret, at Landsbyggefonden for perioden 2006 - 2010 kan støtte sociale og forebyggende indsatser i udsatte boligområder med 2,2 mia. kr. Om kort tid vil mange af landets udsatte boligområder modtage foreløbige tilsagn om støtte fra Landsbyggefonden til sociale og forebyggende indsatser i udsatte boligområder. Støtten gives til indsatser, der er omfattet af en helhedsplan, som udarbejdes af kommunen og boligorganisationerne.


Den samlede liste over boligområder, der kan anvende kombineret udlejning, kan hentes på Velfærdsministeriets hjemmeside på ghettoisering.social.dk under kombineret udlejning.

Listen kan også ses her.


( og den er MEGET lang)


Yderligere oplysninger
Fuldmægtig Uffe Andreasen: 33 92 94 36

Pressekontakt
Søren Gregersen, pressesekretær: 33 92 47 49 / 40 70 69 01

Sidst redigeret af Stella; 04-03-2008 kl. 13:59.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 18:59   #2
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Uhyggelig læsning... Fordi man er på kontanthjælp mv behøver man jo ikke at være dårligere betalere/menneske end folk m arbejde. Langt ude, men det kommer ikke bag på mig. Det gør intet snart. Desværre!
Alle de unge mennesker der har lavet baladen, er det da børn af kontanthjælpsmodtagere mv??? Ja det må de da være... Har man job er ens børn jo søde og rare...

Her er en hel del ironi...
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 19:26   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

der er næsten heller ikke noget der overasker mig mere ...men jeg tror det er ulovligt at man udelukker en del af borgerne I et land fra at leje en lejlighed I almennyttigt boligbyggeri.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 19:49   #4
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Nej det er helt sikkert lovligt... Vi kan da leve i et par flyttekasser hos venner og familie (hvis man er heldig)... Rart at vide, at man er stavnsbundet. Jeg bor i lejebolig og har ved gud ikke penge til at købe et hus.
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 20:43   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes ellers, at man også hører om ballade i Gentofte og Hellerup.

Skal man også sprede borgerne der.

Jeg synes, at alle med en indtægt med over en million skal tvinges til at flytte ind i de boliger, der står på listen.

Så kan de bytte bolig... der er sikkert mange med helbredsproblemer, der kunne have glæde af swimmingpool, sauna, rengøringshjælp, havudsigt, osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 22:39   #6
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Så er det virkelig heldig at jeg fik en bolig i et boligselskab inden jeg nu ryger på kontant hjælp...helt ærlig ...lidt underlig fordeling..alle over en kam osv...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 22:38   #7
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Det er godt nok krads læsning...

Sig mig :

Er man et dårligere menneske med store, sociale problemer - fordi man er på kontanthjælp/sygedagpenge/pension ???

Vor Herre Bevares - skal vi nu til at deles ind i kategorier - efter indkomst ?

Føj, siger jeg bare... de burde skamme sig - dem der sidder på de høje stole og INTET kender til den virkelige verden...


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 23:09   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
He he de kunne jo så sætte beløbene op på de overførselsindkomster så vi kunne blive bedre mennesker

Men det er vel aldrig faldet dem ind som en løsning på det problem
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2008, 09:08   #9
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Genialt forslag, Hexi.... hvor skal jeg skrive under ????


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2008, 13:45   #10
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej´til jer alle jeg har se det stella skriver det måtte komme vi er på det ene eller andet er bare anden rangs borgen i et samfund der gerne vil bestemme over os alle som i ved er vi et par stykker der bo på den anden side af øresund som er slængt ud af systemet i dk med en dårlig økonomi til følge det svære er det sådan et samfund der kun er til de rige og alle de andre som skylder

ind over landet desvære er det sådan vi der er fatigt på en eler anden måde må finde andre steder at bo et lille suk fra en udstød dansker i sverige mvh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilket fleksjob, hvis man ikke kan nok? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 6 01-11-2012 17:45
Hvis Førtidspension ikke bevilges Ege Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-01-2012 16:29
hva gør man hvis man får afslag på fp og ikke kan arbejde Zara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-11-2011 00:30
hvis der ikke kan skaffes et fleksjob... hva så?? solstråle Spørgsmål ang fleksjob 2 28-11-2010 22:08
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension