K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2009, 22:33   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
At kontakte pressen... God ide?

Vi har gang i at få skub i sagerne herhjemme. Manden har i 3 mdr arbejdet omkring 60timer om ugen fordi jeg er frataget mine sygdagpenge. Jeg har forsøgt at søge job som kunne opfylde mine skånehensyn. Men inge vil ansætte mig uden fleksjob. Dertil er min tilstand forværret så jeg tvivler på om jeg overhovedet vil kunne klare fleksjobbet på 15 timer.

Jeg har været nødtil at sigte mod fleksjob da en pensions sag i en alder af 21år ville være næsten umulig at vinde alene pga min alder. Derfor var det min kontaktpersonsstrategi hos job fundamentet at gøre sådan. Jeg sled mig i arbejdsprøvning steg i medicin. Blev truet med at kom jeg ikke op på 15timer pr uge så lukkede din min sag og stoppede mine penge. Så med trusler om at måtte forlade hus og hjem og sælge alt hvad jeg ejede sparkede jeg mig selv halvtfordærvet på job. TAK!

Vi vil kontakte advokat. Selv om vi på ingen måde har råd til det. Vi må nøjes med at få vejledning til at gå videre. Med mindre vi kan lave en betalingsaftale.

Tankerne om at gå pressen med min historie er der også.
Jeg forstår ikke at man kan konkludere at jeg med 3 kroniske sygdomme at mine arbejdsevne 1 ikke er varigt nedsat. 2 at den ikke væsenligt nedsat på bagrund af en arbejdsprøvning med detaljeret dagbog.
Dertil kommer lægernes udtalelser som er tydelige jeg er KRONISK syg. Jeg tager meget smertestillende dagligt og er opereret osv. Har dertil også været på smerteklinik og er udredt psykisk.

Alligevel konkluderer de at min arbejdsevne ikke er varigt og væsenligt nedsat.

Der er selvfølgelig kort fortalt. Men jeg overvejer virkelig om der kan være en historie i det til at pressen måske dagblade eller andet kunne være interresseret til at tage den op?

Nogle som har erfaringer med dette? eller kender nogen som kender nogen...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 13:21   #2
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
hej

Jeg vil bare sige min mening og det er ,at der skal et godt helbred til at gå til pressen(jeg har ikke selv prøvet det,men kender andre) hele dit liv kommer ud til hele danmark og ALLE kender dig lige pludseligt,kan du klare det psykisk ?

vil da ønske dig pøj pøj,det er jo kun dig,der ved om du kan

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 13:44   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Min tiltro til at pressen overhovedet vil tage sådanne sager er meget lille, men man skal selvfølgelig prøve hvis man vil det kan jo være at man er heldig ...

Jeg var selv for år tilbage i kontakt med pressen i forbindelse med en boligsag (skimmelsvamp ) den indgangsvinkel de ville bruge var at udstille min syge datter og lægge fokus på hende og hendes overvægt (der var mistanke om en bestemt type skimmelsvamp havde ødelagt noget i hendes hormon system ) da jeg sagde nej til at lade min datter fotografere (udstille hendes overvægt som dengang var på næsten 100 % i en alder af 1¨år ) fik jeg beskeden det var den måde eller ingen måde..

Behøver jeg at sige at det blev ingen måde (ingen kamp er så vigtig at jeg vil udstille mine børn )

Så overvejer man pressen er det altid vigtigt at tænke over hvilke konsekvenser det kan få for en ... vil nogen lave en historie hvor de udstiller mig så værsgod men de skal sq holde mine unger udenfor (jeg ved at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette )

Dertil skal man jo også tænke på at der altid er småt skåret og fordømmende mennesker og dem kan man roligt regne med at komme til at høre fra

Så i tv forleden om nabostrid og der var et søskende par der lå i krig med naboen (en gammel mand ) det blev aldrig bevist hvem af dem der løj , men ikke desmindre står der på tekst tv i dag at de har modtaget trusler og beskeden fra politiet er , det er der ikke noget at gøre ved, sådan er det når man udstiller sig selv i pressen .. det er sq da grotesk men også noget man skal tænke godt over inden man går til pressen
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 16:42   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil lige tilslutte mig de andre.

Man skal tænke sig godt om, inden man forsøger at kontakte pressen.

Jeg har det som Hejdien, vi "gamle" har intet imod at stå frem m vores historie men vores børn holder man snitterne fra

De er selvfølgelig en vigtig del af familien men de skal på ingen måde inddrages så længe de er hjemmeboende.

Når det så er sagt, ja, så kan jeg ikke se andet end at jo flere historier om velfærdsdk der skrives om, jo bedre.
Men min erfaring er at det er mere end svært at få pressen i tale men har man mod på det, tja, hvorfor så ikke forsøge.

Havde på et tidspunkt en god kontakt m et ugeblad som gerne ville skrive om os så måske var det også en mulighed at overveje?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 17:37   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min læge har ofte opfordret mig til at gå til organerne (aviserne) med min historie, som han mener alle kunne lære noget af.....jeg kan bare ikke overskue det på nuværende tidspunkt sålænge min sag verserer.

Min pointe er, at du også kunne gå til aviserne, eller Feks skrive en kronik i Politiken osv....

Jeg skrev en lang en på et tidspunkt til politiken og de ville rigtig gerne poste den, men modet svigtede
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 23:30   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så i morges at der stod hos godmorgen danmark at man kunne skrive til dem hvis man havde en historie , måske man kunne prøve dem, man skal i hvert fald nok prøve en hel del steder før man høres men det skal bestemt ikke afholde os fra at prøve
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 23:58   #7
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Tillige med ovenstående, tror jeg det er svært at få pressen til at skrive om ens sag, netop uden at de kan score noget som billeder af børn osv.

Jeg skriver læserbreve og håber at der kommer så mange af dem, at regeringen ikke længere kan overse dem.

Desuden skriver jeg åbne breve til kommunalpolitikere osv i avisens debatsider /læserbrevs-spalter, med konkrete spørgsmål til systemets retfærdighed / deres samvittig. Jeg har dog aldrig fået svar. Men heller ikke negative reaktioner fra andre.

Dog kan jeg se, at avisen af og til tager mine temaer op, dog uden at blande mig ind i det. Jeg har heller ikke børn ol. der kan forhøje oplaget.

Det er min måde at gøre opmærksom på tingene på.
Måske kan du bruge det.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 00:43   #8
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tak for alle jeres input.. Jeg har da fået en del at tænke over.. Jeg er selv også bange for at blive udstillet som en ynkelig sygdomsramt ung kvinde som intet liv har og bare er ved at dø i selvynk... Sådan noget vil jeg slet ikke være med til.. Jeg havde forstillet mig at få det med en vinkel fra at regeringen og kommunerne behandler de unge ufattelig skidt alene fordi de er unge. Også at de ikke godtager visse sygdomme. Samt at de laver så ufattelig mange fejl... Sådan et slags opråb også håb om at regeringen snart går af... hehe... Det er vidst ønske tænkning.. Og det er da heller ikke sikkert der er stof nok i min sag til alt dette...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 10:33   #9
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
f. eks at skrive en kronik som dem her

Hallooo!!
Et forslag måske, hvad med f. eks at skrive en kronik som dem her, de har fået skabt noget debat i pressen og i samfundet ligeledes så langt inden på borgen i Arbejdsmarkedsudvalget. Se mere på http://www.folketinget.dk
Bare et forslag
Go`dag
H.
Ps Der er flere links her på k10, under ”syge på tangsarbejde” til AMU og det er rystede læsning

For en kronisk syg kan det godt se ud til, at kommuner og amter snubler i den ambitiøse beskæftigelsespolitik. ”Jeg lever med en lortesygdom”
http://politiken.dk/debat/kroniker/article542948.ece

Den sidste arbejdsreserve
De såkaldte afklaringskurser for sygemeldte med depression eller stress gør ondt værre.
http://politiken.dk/debat/kroniker/article587542.ece

Langtidsparkering på arbejdsmarkedet
En mareridtshistorie fra det såkaldt rummelige arbejdsmarked.
http://politiken.dk/debat/kroniker/article620053.ece

Sidst redigeret af bla-bla; 10-01-2009 kl. 10:53.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal jeg kontakte? stolpesten Alt det andet 5 06-05-2013 13:35
Kontakte regeringen kisser72 Politik og Samfund 16 20-11-2011 22:29
sag til pressen popcorn Alt det andet 5 08-11-2009 22:53
K10 og pressen. Maj-Britt Dit og Dat 6 18-05-2008 16:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension