K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2013, 14:26   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Den berømte fleksjobvisitation 'ned til to timer om ugen'?

Der har nu i lang tid hersket en konsensus på k10 om, at man efter de nye regler kunne fleksjobvisiteres helt ned til 2 timer om ugen - forleden læste jeg herinde i en tråd sågar, at en bruger mente helt ned til én time om ugen.

Dette kobles sammen med de bebudede 'kig' på eksisterende fp'ere, hvorfor flere og flere brugere herinde, begynder at frygte for at få frataget deres pension, hvis de har det mindste lille (lovlige) bijob, eller påtænker at skaffe sig et sådant, da økonomien ikke længere kan hænge sammen på pension alene, fordi førhen tilkendte diverse støtte-, behandlings- og medicintilskud er fjernet med et snuptag, i løbet af det sidste års tid.


Så lad os få nogle fakta på bordet - hvor (langt ned) i timetal er folk FAKTUELT blevet visiteret til fleksjob, efter ny ordning?

Dette er ikke en opfordring til debat - det foregår i utallige andre tråde - bare en hurtig opremsning af nogle faktuelle tal, fra de der kan/vil oplyse dem.

Sidst redigeret af L.S.; 23-02-2013 kl. 14:38.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 14:29   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad vil du bruge tallene til fra den gamle ordning? (der er nok ingen nye endnu), men de kommer vel efterhånden....

Et fleksjob kan jo være ALT fra 1 - 37 timer på gamle (og nye ordning).

Sidst redigeret af Ninja; 23-02-2013 kl. 14:55.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 17:29   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du mangler nogle links som bekræfter at man kan komme så langt ned i timeantal

Feks her http://www.cabiweb.dk/funktioner/nyh...+f%C3%A5+timer

På denne helt nye side om fleksjob som er oprettet af myndighederne skriver de at man kan komme i job helt ned til 1 time pr uge http://fleks.nu/virksomheder

Citat:
Fleks betyder arbejdstid, der matcher dit behov
Som noget nyt er der fra 1. januar 2013 åbnet op for fleksjob med ganske få timer – helt ned til én time om ugen. Det giver mulighed for at få løst mindre opgaver i din virksomhed, som ellers kan være svære at finde faste ansatte til.
Det skal så siges at jeg endnu ikke har hørt om nogen som er kommet i et sådan job med det lave timeantal...men det kommer vel hen af vejen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 19:11   #4
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Exclamation 131/2 timer er grænsen

Da jeg var flexjobber, og på et af mine (ikke uallige men (for!) mange kurser), var der en mand ude og fortælle os, at 131/2 timer er det mindste timetal for, at det kan betale sig for en virksomhed, at have en flexjobber. Det var for 2/3 tilskud.

Så det med FP tager jeg roligt, jeg er nu også for gammel, og selvom jeg tit overvejer frivilligt arbejde, så vil jeg være for ustabil og få stress af ingenting.

Regnestykket ser nok lidt anderledes ud i dag, men 1 time om ugen?! Det vil jeg ikke vædde en bøjet femøre på. (Nå, så en bukket 50 øre da). Da jeg ikke fik mit sidste flexjob (jeg er for dyr), lød kommentaren: " Vi kan få en halvtids ansat for de penge- og HUN er uddannet". Modsat mig og mine 35 timer og skånehensyn. (En god kontorstol).

Det andet er at gøre folk til nar og grin.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 20:40   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du mangler nogle links som bekræfter at man kan komme så langt ned i timeantal

Feks her http://www.cabiweb.dk/funktioner/nyh...+f%C3%A5+timer

På denne helt nye side om fleksjob som er oprettet af myndighederne skriver de at man kan komme i job helt ned til 1 time pr uge http://fleks.nu/virksomheder



Det skal så siges at jeg endnu ikke har hørt om nogen som er kommet i et sådan job med det lave timeantal...men det kommer vel hen af vejen...
Det var det første der sprang mig i øjnene da jeg læste reformerne igennem, men ''dejligt'' der nu er kommet links der gør at man ikke længere skal læse alt igennem for at finde det igen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 22:42   #6
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Da jeg var flexjobber, og på et af mine (ikke uallige men (for!) mange kurser), var der en mand ude og fortælle os, at 131/2 timer er det mindste timetal for, at det kan betale sig for en virksomhed, at have en flexjobber. Det var for 2/3 tilskud.



Det andet er at gøre folk til nar og grin.


Jeg har 10 timer om ugen på den gamle ordning med 2/3 tilskud!!

Jeg forstår ikke lige de 131/2 timer du omtaler??

som det er idag er der intet tilskud til nye fleksere så det ER muligt at blive ansat til 1 time om ugen uden ekstra udgifter for arbejdsgiveren!!

Sidst redigeret af anette29; 23-02-2013 kl. 22:43. Årsag: stavefejl
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 22:45   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke der skulle stå 13 ½ time?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 23:01   #8
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
tjooo måske men selv om der skulle stå 13,5 time så passer informationen ikke !! Jeg har somsagt 10 timer på gammel ordning
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 00:08   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
før 2013
under den gamle var det cirka under 12.5 time, så kunne man måske få pension
mens andre har fået fleks på 5-til 12.5 time

efter 2013
så skal en virksomhed kun betale for de effektive timer man kan
ergo så kan en kommune tildele fleks på 2 timer om ugen og en virksomhed
skal kun betale for de 2 timer.

en anden ting, der stå intet i loven om hvor få timer man kan få tildelt fleks på
som en kommunen nu kun får 20 procent i refusion ved at tildele en pension
før 2003 var det tal 70 procent

så alt i alt, vil det koste mange penge for en kommune og tildele pension
frem for fleks

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-02-2013 kl. 00:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 20:39   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du mangler nogle links som bekræfter at man kan komme så langt ned i timeantal

Det skal så siges at jeg endnu ikke har hørt om nogen som er kommet i et sådan job med det lave timeantal...men det kommer vel hen af vejen...
Det var lige det jeg eftersøgte - tak Web.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob 2 timer om ugen Moi Er det overhovdet til at få fleksjob? 60 31-01-2016 13:25
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
Flexjob på 15-17 timer om ugen findes de ? lone t Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2008 11:50
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension