K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2013, 14:43   #1
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ferie

Jeg er visiteret til fleksjob 20 Decenber 2012 og får ledighedsydelse nu,

så har jeg 10 ferie dage tilgode inden der starter et ny ferieår 30-04-13.
er der ikke rigtigt ?????

da jeg ikke har optjent nogle ferie penge fra en arbejdsgiver, da jeg før
jeg blev visiteret til fleks fik revalideringsydelse,

så er mit spørgsmål, skal jeg så ikke have ledighedsydelse i de 10 dage
som jeg gerne vil holde ferie ???
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 00:02   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke lige gennemskue det, men dette står i fleksjobpjecen:

"Under ferie

Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.

I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse.

Har personen allerede optjent ret til ferie med feriegodtgørelse eller løn til brug i samme ferieår, fradrages de i antallet af dage med ret til ledighedsydelse. Dette sker hvis den optjente ferie med feriegodtgørelse eller løn sammen med retten til ferie med ledighedsydelse overstiger 25 feriedage. Det kan være vigtigt at være opmærksom på, at eventuelle feriedagpenge ikke kan udbetales, når en person er ansat i et fleksjob.

En person, der holder ferie i en periode med ledighedsydelse, får udbetalt det samme beløb i ledighedsydelse under ferien som under ledigheden. Dog vil der ikke ske en modregning i ledighedsydelsen på grund af løn fra arbejdsgiver eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelse, sådan som tilfældet normalt er ved udbetaling af ledighedsydelse. Se ”Hvordan beregnes ledighedsydelse?”.

Personer, der ønsker at holde ferie, mens de er ledige, skal melde ferie til kommunen senest dagen før ferien ønskes afholdt. Personer, der er ansat i et fleksjob, men som ønsker ledighedsydelse udbetalt under afholdelse af ferie, skal rette henvendelse til kommunen, inden ferien afholdes.

Antallet af dage er opgivet i forhold til en “femdagesuge”.

Ferie med ledighedsydelse bortfalder, hvis den ikke er afholdt inden ferieårets udløb. "


http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 09:50   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Tak for oplysningen Vovse, sådan læser jeg det også, at jeg er berettiget til ledighedsydelse,

men min sagsbehandler mener åbenbart noget andet, at jeg selv skal betale for de 10 dage.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 10:00   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Din sagsbehandler er forkert på den - men som med så meget andet "går den,så går den" og så sparer kommunen de penge

Få svaret på skrift og klag over det.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 10:08   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Som jeg læser det har du ret til 5 dage, hvis du ikke har ret til de dage, har du heller ret til ,at holde fri, hvis du holder fri uden opsparet ferie, så kan du ryge helt ud af systemet, så det er noget du skal have helt tjek på.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 11:06   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
jjsonn tror du er lidt forkert på den, der stå jo at hvis du er visiteret i mellem

perioden fra d. 1 August til 31 December så har du 10 dages ferie, har du før

du blev visiteret eller fået et fleksjob fået sygedagpenge,revalideringsydelse eller

ledighedsydelse, så kan du få ledighedsydelse under ferie,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 11:15   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det er muligt du har ret, det jeg bare vil gøre dig opmærksom på er, hvis du ikke har ret til ferie uden selv, at skulle betale, så skal du passe på, ikke at ryge ud af systemet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 12:53   #8
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Igen jjson, jeg mener selv jeg har ret, når jeg har været på revalideringsydelse de sidst 3 år, og visiteret til fleks d. 20-12-12.
til at få ledighedsydelse når jeg holder ferie.

men min sagsbehandler mener jeg selv skal betale for de 10 dage jeg vil holde ferie,

så er det jeg spørger jer, hvad i mener der er det rigtige, om det er mig der er forkert
på den, eller min sagsbehandler ???
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 13:08   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Skriv til din sb.

Skriv f.eks.:

"Til sagsbehandler (navn på sb)
Jeg er uforstående overfor, at du har oplyst mig om, at jeg ikke har ret til, at holde ferie med ledighedsydelse, for jeg mener, at kunne læse noget andet i fleksjobpjecen.
Og så printer du det relevante afsnit fra fleksjobpjecen ud og vedlægger det.

På denne baggrund vil jeg gerne have oplyst hvordan jeg skal bære mig ad, for at kunne holde ferie, herunder hvem jeg skal oplyse om datoen for afholdelse af ferie i forhold til evt. frister.

Med venlig hilsen Xxxxx Yyyyyyyyyyy cpr.nr.
"

Dette printer du ud, går op og afleverer det ved jobcenterets skranke, og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis du ikke har modtaget svar indenfor 14 dage, så klager du til jobcenterchefen over manglende svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 14:03   #10
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Sådan Vovse, der kom noget jeg kunne bruge, det gør jeg.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension