K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2013, 04:14   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
Kalevala er ny på vejen
Trykfejl

Jeg har oplevet noget meget underligt. Efter ca. 1 år på sygedagpenge pga. en række lidelser, ringede min daværende sagsbehandler til mig med en besked om, at man var nået frem til, at jeg er berettiget til et fleksjob. Ca. to uger før at mine sygedagpengeperiode skulle udløbe, fik jeg stillet yderligere en diagnose - dette på en uhelbredelig, progredierende, kritisk sygdom. Derfor valgte man at forlænge mine sygedagpenge mhp. yderligere udredning. Og jeg fik at vide, at det herefter skulle handle om afklaring i forhold til enten fleks eller ftp.

Men lige pludselig fik jeg stoppet mine sygedagpenge uden nogen som helst varsel, opdatering af helbredsoplysninger i min ressourceprofil og også helt uden nogen form for partshøring.

Det lykkedes for mig at få genstartet mine sygedagpenge, men lige pludseligt står der i forlængelsesbrevet at det er med henblik på revalidering i forhold til det ordinære arbejdsmarked.

I de efterfølgende 4 uger prøvede jeg på alle mulige måder at komme i forbindelse med min sagsbehandler for at få en forklaring på dette (selv havde jeg ønsket en arbejdsprøvning mhp. fleks eller ftp, men fik det aldrig), men det lykkedes ikke for mig at få kontakt med min sagsbehandler, som heller ikke reagerede på mine mails.

Derfor så jeg mig nødsaget til at sende en klage til CDU-klagesager, som i sin besvarelse gav mig ret i flere punkter, men hvad angår tilsagnet om at jeg er berettiget til fleksjob, så svarede de, at der er sket en trykfejl, og at den meget højtstående person i jobcentret, som sidder i visitationsenheden og er i overordnet position i forhold til SB i stedet havde sagt at jeg IKKE er berettiget til fleksjob.

Dvs. der havde manglet ordet "ikke" i alle papirer, jeg havde indhentet i aktindsigt, og derfor har jeg været fejlorienteret om jobcentrets hensigter med mig igennem 8 måneder og også handlet derefter.

(Med mine diagnoser er det desuden ret ubegripeligt, at jeg ikke - som minimum - skulle være berettiget til fleksjob.)

Det ser ud til at dette ikke vil få nogle konsekvenser for jobcentret, men jeg føler mig meget dårligt behandlet. Hvad synes I andre om denne historie?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 04:54   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Hvad synes I andre om denne historie?
Tjah ... de skal selvf. have løn for deres gode arbejde ...

Æhhh, beklager der var lige faldet et IKKE ud og dårlig var desværre pga. en tastefejl blevet til: gode ...

Beklager ... beklager ... beklager ...


Der skulle selvf. have stået:

Tjah ... de skal selvf. IKKE have løn for deres DÅRLIGE arbejde ...

Det må vel nærmest være underforstået, at når man IKKE kan lave sit arbejde godt nok, så skal man vel heller IKKE have løn for det?


Når det så er sagt ... så er der vel sket det, at teamet m. sagsbehandler har vendt tomlen OP ift. fleksjob ... men den sure overordnede budgetpisker har vendt tomlen NED ... og så får du den forvrøvlede forklaring, som du nu har fået ... for man er formodentlig ikke SÅ DUM hos forvaltninggsmyndigheden ... så man der ikke kan kende forskel på afslag og indstilling ... selv om det til tider kan være svært at antage, at vi har set, at bunden er nået og vi har fået den sidste fladfisk uden hjerne frem i lyset fra det pastorat ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 07:15   #3
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Fuldstændig skandaløst!!!
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:08   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal KLAGE!

Håber IKKE at du har overskredet den 4ugers frist for klageret?

Kontakt din fagforening, hvis du har en sådan!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:21   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hold da

k*ft ......

Fatter ikke, at kommunerne kan slippe afsted med, at lave den ene brøler efter den anden og slippe afsted med et beklager.

Hvis der nu blev indført kvajebajer eller kvaje-basser for hver gang en kommune lavede fejl.

Så ville deres økonomi hurtigt ligge i ruiner...men sikke de ville oppe sig.

Klag....og som en siger...få fagforening med.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 12:40   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Det lykkedes for mig at få genstartet mine sygedagpenge, men lige pludseligt står der i forlængelsesbrevet at det er med henblik på revalidering i forhold til det ordinære arbejdsmarked.

I de efterfølgende 4 uger prøvede jeg på alle mulige måder at komme i forbindelse med min sagsbehandler for at få en forklaring på dette (selv havde jeg ønsket en arbejdsprøvning mhp. fleks eller ftp, men fik det aldrig), men det lykkedes ikke for mig at få kontakt med min sagsbehandler, som heller ikke reagerede på mine mails.
For en anden gangs skyld, og til andre i lignende situationer:

Lad være med, at være så pokkers tålmodige og flinke.

Hvis noget er forkert, så bør man klage med det samme.

Og hvis en sb ikke har svaret på en skriftlig henvendelse indenfor 2 uger, så klag til jobcenterchefen, over manglende svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 12:46   #7
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Trist, men jeg bliver ikke længere chokeret over den slags. Stakkels dig at du også skulle udsættes for den slags.

Jeg har dog svært ved at se hvordan teksten i dine papirer kan hænge sammen hvis der skal sættes en "ikke" ind flere steder...

Kommer der så ikke til at være modsigende argumenter?

F.eks. NN har svære kroniske smerter uden yderligere behandlingsmuligheder. NN har været arbejdsprøvet med henblik på afklaring i forhold til fleksjob, I arbejdsprøvningen viste NN en realistisk arbejdstid på 14 timer ugentligt, og det vurderes derfor at NN "ikke" er berettiget til fleksjob.
Hvis der står noget i den stil flere steder, så må du da have en chance?

Sidst redigeret af Spin; 15-02-2013 kl. 12:51.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 12:50   #8
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
Kalevala er ny på vejen
Erik fra LAFS har lovet at være min bisidder ifm. Arbejdsmarkedscentret (ja, min sag er blevet flyttet dertil og jeg har fået en ny SB, som jeg endnu ikke har mødt). Ellers er jeg ved at engagere Ricky Magnussen i min sag. Jeg har haft overvejelser om at ringe til den vigtige person i visitationsteamet og er allerede kommet til at sende en mail til hende desangående, men nu er jeg kommet i tvivl om det er en god ide.Synes I at jeg skal ringe til hende eller bør jeg lade være? Der er ingen socialrådgiver i min fagforening (jeg taler altså ikke om a-kasse). Muligvis bør jeg hæfte mig ved at "revalidering" kun har været en måde at kunne sikre mig et forsørgelsesgrundlag, selvom jeg mener, at der findes en anden mere passende paragraf, man kunne have taget i brug.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 14:16   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Regel nummer 1, man RINGER ALDRIG!!!!

Man skriver!!, ALT skal foregå på skrift - lige som du skal have kvitteringer på ALT du aflevere hos kommunen.

Email er også fin dokumentation, men dine mails KAN ryge i spamkurven, så derfor aflever alle breve mod kvittering.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 14:57   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kunne kontakte borgerrådgivningen i København, hvis du oplever problemer igen. De kan være med til at give jobcentret en løftet pegefinger.... Og her ville en f.eks. overordnet i jobcentret helt sikkert blive inddraget osv...

Adresse og tlf.nr. findes på www.kk.dk

Efter min mening burde de have sendt dig et brev, at der var tale om en fejl i det brev, du fik og oplyse, hvad den rigtige oplysning så er. Det kaldes en god forvaltningsskik at gøre det at inddrage borgeren og oplyse borgeren korrekt osv... Det at de opdager en "fejl" (om lederen først efter afsendelse af brevet har fortalt sagsbehandleren noget andet er noget mærkeligt noget) og efterfølgende ikke oplyser dig det, er klart en dum fejl... Det skaber rod....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil - stave- & trykfejl Cordulla Alt det andet 7 12-03-2010 09:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension