K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension Burde der være en minimums grænse for hvor lidt/meget arbejdsevne man skal have tilbage for at blive visiteret til fleksjob kontra førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2008, 13:11   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan IKKE betale sig at arbejde

Her er en, der arbejder på førtidspension. Man må gerne arbejde, selvom man er på pension, men det kan bare ikke betale sig.

Han arbejder 2 dage om ugen og restituerer sig bagefter.

Citat:
Jeg bliver både udmattet og forpustet og skal bruge et par dage på at komme på højkant igen. Men det er dejligt at arbejde, fordi man får en masse socialt ud af det. Men for sølle fem kroner i timen, så er det altså billigere at blive hjemme, fastslår han.
Jeg ved ikke, hvad timetallet er, men det hører jo lidt med i hele denne timediskussion, at man jo bliver straffet, hvis man arbejder for meget.

Det mener jeg har betydning for timetallet - oveni alt det andet.

http://www.fyens.dk/article/959959:N...kroner-i-timen
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2008, 21:11   #2
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
jeg er ikke enig

Citat:
Det kan IKKE betale sig at arbejde

--------------------------------------------------------------------------------
Her er en, der arbejder på førtidspension. Man må gerne arbejde, selvom man er på pension, men det kan bare ikke betale sig.
det kommer nok an på hvad det er ...

jeg er begyndt at demonstrere tupperware ca 1 gang hver 14.s dag
jeg møder mennesker og kan lige holde til det (det betyder også at jeg føler mig brugbar for første gang i mange år.)

men ja det koster en dag eller 2 til at samle kræfter..

jeg bliver trukket 300 kr om måneden svarende til 3600 kr pr år hvis jeg har en indtægt på 15000 kr om året... så jeg har et overskud på 11400 kr om året.

så der er til en lille ferie til mig og mine oveni pensionen.

god påske til alle

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2008, 22:52   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fint med en helt anden historie, Kitter.

Det hele er så besværligt at regne ud på forhånd, fordi det netop er så individuelt. Ægtefælleindkomst, privat pensionsordning osv. osv.

Så dejligt at høre din historie, som viser, at man godt kan arbejde lidt og få noget ud af det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekspert: Det kan ikke betale sig at klage Webmaster K10 Nyheder 0 19-08-2013 18:50
hva gør man hvis man får afslag på fp og ikke kan arbejde Zara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-11-2011 00:30
Ikke knæ belastende arbejde extra Spørgsmål ang fleksjob 19 19-01-2011 02:03
Somme tider kan det ikke betale sig at have flexjob. phhmw Spørgsmål ang fleksjob 2 29-06-2009 22:38
Arbejde betaler sig IKKE!!!! zuza Det er da strengt ! 7 13-04-2008 17:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension