K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2008, 18:45   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
0pstart reva

jeg fik en uventet opringning fra beskæftigelsescentret hvor jeg blev udspurgt om ! hvormeget jeg kunne holde til ?,for hvis jeg skulle starte på reva så de helst at jeg kunne holde til at værer der i 5 timer ? Jeg var ikke klar over at de kunne sortere på denne måde ,men det skyldes vel at vi er så mange der er langtidssygmeldte ? kan man sige nej til 5 timer ? og forslå dem 3-4 timer istedet ? jeg er dødtræt af at være sygmeldt ,men er heller ikke interressert i at få et tibagefald med ryggen ,skal jo også kunne hjælpe til derhjemme med det huslige.

venlig hilsen prolapsen
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 22:17   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
er reva-center skal jo afklare dig, ikke bruge arbejdskraft.
Dvs at du selvfølgelig kan fastholde en blid opstart også tage den defra.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 22:54   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
reva.

Hej Baldur.

Jeg har været på reva. De går ind og vuderer, hvor meget og hvor lidt, du kan.
Du skal ikke være bange for at du, bliver udsat for noget du ikke selv tror du kan. Der er nogle prøver, man skal igennem men du SKAL sige fra, når det er nok for dig.

Afklaringen, jeg var på, var der mange ting jeg kunne beskæftige mig med, i den udstrækning jeg kunne klare det. Det var også helt legal, at lægge sig, når jeg blev træt og følte mig dårlig. Der var to rum, hvor man kunne være alene i og man kunne så også vælge, at ligge i gymnastiksalen, hvor der var flere. Jeg måtte helt selv bestemme min tid.

Der var tilknyttet, fysioterapeuter, psykologer, socialrådgiver og jobkonsulenter som altid var der for os. De havde altid tid til en snak.

Jeg ved ikke hvor i landet du bor og hvordan de gør det der.

Jeg tror det vil være godt for dig at få en afklaring, m.h.t. din diskoprolaps. Sidst men ikke mindst RO I SJÆLEN.

v.h. bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 01:47   #4
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Tak for opmundtringen : det er rart at høre der er nogen der har haft et godt forløb i den kommunalemølle, jeg syntes heller ikke jeg kan blive ved med at rende rundt med mine 2 falskærm pågrund af 2 prolapser og en recedeiv ,

tak for svar :venlig hilsen baldur

Jeg øver mig lige på den her: Dont`worry be happi ,dont...............................
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 02:40   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
baldur når de spørger hvor mange timer du tror du kan være der, så læg ud og sig et lavt timeantal, sig gerne at du selvfølgelig er villig til at se om du kan komme op i timer men er bange for at knække nakken på det, hvis du lægger for hårdt ud.

Det tror jeg såmænd godt de kan forstå, det er så åndsvagt når man starter for hårdt ud og får et knæk mere på selvtilliden ..

og jeg fatter ikke de reva steder der gør det (som nogen her fortæller) det må være bedre at arbejde sig langsomt op og få flere og flere sejre, end at skulle gå den anden vej og få flere og flere nederlag ....

Jeg var heldigvis både i arbejdsprøvning samt afklaring hvor de begge steder havde det på den måde , og jeg var som mænd kommet meget højre op af bare pligtopfyldenhed hvis ikke de havde banket i bordet og bedt mig om at passe bedre på mig selv ....

og endda indført i min ressourceprofil at jeg var enormt dårlig til at sige fra


og her er lige lidt du kan øve dig med... http://www.youtube.com/watch?v=yjnvSQuv-H4

den trænger vi nok alle til engang imellem
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 01:54   #6
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

De har skrevet til mig at der er et fremmøde krav på 5 timer om dagen ,jeg havde håbet på at kunne starter med 3-4 timer

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 08:43   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
baldur hvis der er et fremmødekrav på 5 timer så er det at du må sige fra selv, de kan ikke kræve mere af dig end din krop siger ...

Så jeg ville møde op hvis jeg var dig, også ville jeg sige fra når jeg kunne mærke at det var nok, i sidste instans op til din læge og se om du kan få denne til at forklare for reva stedet hvordan det hænger sammen...

Jeg tror faktisk også at der var fremmøde i 5 timer på det første sted jeg var , men der var en seng til rådighed i et hvile rum og der var andre steder jeg kunne sætte mig hen og slappe af, når så jeg kunne mærke at det var for meget så gjorde jeg det, ved den første opfølgnings samtale oplyste jeg så om at det var for meget , da jeg havde en times transport hver vej også ....

og jeg blev sat ned i time... ingen i denne verden kan piske dig til at påtage dig mere end du kan klare husk det
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 12:46   #8
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Hej K10

En god ven venter på at kunne starte i et afklaringsforløb ved det gamle reva i Århus til brug for en ansøgning om førtidspension.

Mødetiden blev af sagsbehandleren oplyst til at være 4 timer om dagen og forløbet skulle være på 4 uger. Om timetaller kan sættes ned eller op var vist udelukket.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 15:05   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har netop talt med min sagsbehandler som ENORMT gerne vil have mig ind i et REVA forløb. Hun sagde at man skal - som udgangspunkt, være der i 5 timer om dagen. Men. At en del af forløbet VAR, at man måske ikke kunne klare de 5 timer dagligt, og så istedet tog så mange timer som man nu engang kunne. Det kunne så vise sig at man kun kunne 4, 3 eller to timer dagligt. For nogle fås vedkommende endnu mindre.

Der ligge altså ikke nogen straf i at man ikke kan klare sine 5 timer dagligt. Man skal bare gøre det så godt man kan.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 16:02   #10
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej jeg har osse lige snakket med min sagsbehandler som osse vil have mig i revaforløb.Jeg har osse problemer med ryg kronisk hovedpine piskesmeld,jeg sagde det er ok med reva.Men starte med 2½ time samt 10 min pause hver time ingen ega arbejde ingen løft og ingen belastning overhovedet af højre arm og skuldre og det alt skulle skrives ned og det synes hun var i orden,skal op skrive papire om det på næste onsdag.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension