K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2009, 16:31   #11
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg mener at man kan få den følelse i kroppen hvis der er noget med blodsukker, men kan ikke vide det sikkert... Har selv haft det - aldrig undersøgt for det eller fået en brugbar svar fra lægen hvad det kan være. Når de måler min blodsukker-så viser den at den er fin...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 16:42   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaa, for lavt blodsukker kan også give en masse sære symptomer...

Lægen skal nok have tjekket, vitaminmangel, blodsukker, stofskifte...og måske nogle standart prøver af en art.

Noget er der i hvertfald galt...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:09   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skriver du både at dine muskler "ryster" og "sitre"...

Ved ikke om det er det samme som jeg har....men mine muskler "sitre"...

Det vil sige at når jeg sidder og kigger...feks på mine lægge.....så kan jeg se at mine muskler arbejder...selv om jeg slapper helt af....nogle gange så meget at mine ben begynder at gå i krampe...

Der er vild bevægelse under huden....

Dette kan sker alle steder på min krop...feks i mine øjenlåg...så jeg får svært ved at se ordentligt...eller mine hænder så jeg har svært ved at styre musen til min computer..

Jeg har ikke helt fundet ud af hvorfor de gør sådan...men det kunne måske godt være blodsukker eller vitaminer...da jeg lider af både sukkersyge og d vitamin mangel...men som sagt så ved jeg det ikke..

Det er ikke noget der gør ondt....men det er da godt nok irriterende...og kan faktisk sørge for at jeg ikke kan sove....

Jeg ved så ikke om det er det samme du oplever...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:25   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, det minder om det du har så, Web....

Mit har så ikke været der så længe - nyligt opstået, men det kan jo sikkert udvikle sig!

Hvis jeg nu sidder i sofaen, afslappet...og feks vil prøve at løfte benet, så når jeg til et punkt hvor musklen i låret begynder at sitre/dirre...MEGET. Det gåt væk når jeg sætter benet ned igen.
Da jeg skulle løfte elkedlen her for lidt siden - den var helt fuld ca 1,5 kg, så begyndte musklen i armen også at sitre/dirre, så jeg måtte skynde mig at sætte kedlen ned igen.

Og ellers er musklerne bare urolige. Jeg kan sagtens få en sitrende muskel hvis jeg - som du nævner, sidder med musen. Eller jeg sidder med kaffekoppen i hånden, skal tænde lighteren eller løfte en tung kasse....

Det kan måske bedst sammenlignes med, at man har dyrket vægttræning eller anden motion på ekstremt højt niveau, hvor musklerne bagefter så begynder at sitre af overanstrengelse....
Eller hvis man bliver meget forskrækket, og efterfølgende bliver mat i det...og ryster.

Uha, det er sgu svært at forklare....

Igår efter min væmmelige rystetur, så blev mine muskler nærmest lidt stive i det da rysteturen var holdt op......specielt musklerne i benene.



Glemte at skrive, at jeg også får hjertebanken. Ikke ubehageligt eller noget, bare irriterende...og forstyrrende.
De seneste par nætter har jeg måtte stå op og sætte mig ind i stuen indtil det der hjertebanken holdt op.
Når det så holder op - efter måske ½ time, så kan jeg godt gå i seng igen. Suk.

Sidst redigeret af Ninja; 19-12-2009 kl. 17:28.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:22   #15
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
De bevægelser som du oplever i kroppen vil jeg mene er neurologisk område. Så vidt jeg har forstået det -så er det hjernen som sender de signaler til resten af kroppen- og hvis der er en kraftig/ forsinket reaktion i musklerne -så er der vist den signal til og fra hjernen på et eller andet måde, det samme som vedr blodsukker- der er et eller andet som signaleres der i hjernen og et eller andet organ som regulerer blodsukker-eller også signaler hjerte-hjerne .... Det lyder logisk sådan som I beskriver der- man skal bare finde en læge der "gider dig" og har lyst til at grundigt undersøge det, og ikke bare sige at det er psykisk betinget( selv om det godt kan være det)...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:23   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det lyder ihvertfald som en god ide at opsøge din læge og se om i kan finde ud af hvad det er...

Det kan jo få nogle grimme konsekvenser når man render og smider med tingene eller flader osv osv..

Så smut du afsted til lægen...så skal jeg gerne krydse fingre for at det ikke er noget alvorligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:41   #17
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Kunne bekrymringer og mange års kamp med system ikke sætte forskelige ting i gang som gør at kroppen kommer ude af balance.

Jeg kan vågen op og det ryster i koppen inden i. Og jeg kan også vågne op og få krampe benene hvis jeg kommer til at spænde musklerne.

Nogle gange er det så skræmmende at jeg ikke ved om jeg skal død.

Jeg har fået af vide at krampe i ben kan skyldes for lidt motion.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 19:46   #18
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaCliffShads Se meddelelser
Kunne bekrymringer og mange års kamp med system ikke sætte forskelige ting i gang som gør at kroppen kommer ude af balance.

Jeg kan vågen op og det ryster i koppen inden i. Og jeg kan også vågne op og få krampe benene hvis jeg kommer til at spænde musklerne.

Nogle gange er det så skræmmende at jeg ikke ved om jeg skal død.

Jeg har fået af vide at krampe i ben kan skyldes for lidt motion.

I læggene IKKE lårmusklerne !!
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 20:09   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også en tendens til kramper. Det være sig i foden, en sene i ryggen, læggen osv.
Tror det er fordi jeg ikke dyrker motion.......synes også det mest kommer om natten, eller i hvertfald når jeg ligger ned.
Jeg får det også ret nemt i mavemusklerne...ok maveMUSKLER er nok så meget sagt! Men så dér hvor de sku ha siddet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 21:39   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har ingen anelse om hvad der er galt helenekr, det er ikke de symptomer jeg får når mit blodsukker er lavt.
Men hvis det er p.g.a. lavt blodsukker så burde det hjælpe at holde sig fra bl.a. kaffe, sukker, hvidt brød, ja faktisk alt hvad der ikke er sundt, og så spise flere små måltider fordelt over hele dagen for at holde blodsukkeret stabilt.

Så vidt jeg ved findes der ikke medicin mod for lavt blodsukker (min gamle læge bekræftede dette for en del år siden), men det kan reguleres via kosten.

Hvis du/i vil læse om for lavt blodsukker så prøv at søge på "lavt blodsukker".

Håber det ikke er noget alvorligt og at det er nemt at behandle.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan klare i lockouten?? Jeg ryster over hele kroppen!! Ninja Politik og Samfund 21 04-04-2013 20:16
Svedige hænder, rysten over hele kroppen FrkSilverfox Dit og Dat 6 17-03-2012 11:40
nogen der har prøvet at anke frupia1 Alt det andet 13 01-08-2010 15:53
Har nogen prøvet Maj-Britt Dit og Dat 7 19-08-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension