K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 11:45   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis det er lægekonsulenten der skal se papirerne, så er det alm standartprocedure - sådan var det også i min egen sag...

Først da lægekonsulenten havde gennem gået ressourceprofilen, fik jeg den til partshøring. Det er sagsbehandlerens måde at sikre sig, at han har forstået det lægelige korrekt, og skrevet det i tråd med lægeerklæringerne. Det hele skal jo hænge sammen også lægefagligt....

Meeen mon ikke du er ved at være ved vejs ende, og at du først i det nye år kan få noget ordenligt besked.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 12:39   #22
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frue.Hansen Se meddelelser

Hvorfor skal sagen til konsulenten eller kordinator?

Tak for Jeres hjælp
Det skal den ikke.
Af ankestyrelsens principafgørelse J.nr. 6000764-06 fremgår det, at sagen skal direkte til pensionsteamet/-nævnet, kommunen skal ikke engang færdiggøre rp'en.

Jeg orker ikke at finde den nu, men i et af mine tidligere indlæg er der link til den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 13:31   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Frue.Hansen hold da op de holder dig hen hva...

jeg håber at du stadig ikke taler i telefon med dem

Hvis jeg var dig så ville jeg sende følgende til dem ....


Citat:
Jeg afleverede en ansøgning om pension efter § 17 på forliggende grundlag den (skriv dato ) jeg har endnu ikke hørt noget fra jer ang pension omkring hvorvidt den er bevilliget eller ej , derimod har jeg hørt en masse andet der lige skulle være i orden inden i kunne behandle min ansøgning.

Derfor vil jeg hermed oplyse om at min tålmodighed er opbrugt og jeg henviser til loven hvoraf det fremgår .


§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Jeg beder jer lægge mærke til at det i loven tydeligt fremgår at kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om at sagen på det forliggende grundlag sende til pensions nævnet.

Det vil sige der er ikke nogen grund til at vente på udtaler af den ene eller den anden art ej heller er der behov for at vente på konsulenter og dennes vurderinger, da sagen jo netop overgår på FORLIGGENDE GRUNDLAG dermed sagt at jeg mener at der er nok i min sag til at man burde kunne træffe en afgørelse for eller imod og dermed give mig mulighed for at få ankestyrelsen til at se på den i tilfælde af afslag.

Jeg skal endvidere gøre opmærksom på at det i loven fremgår .

§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.


Jeg skal derfor bede om en redegørelse for hvorfor sagen endnu ikke er sendt til pensions nævnet , hvorfor skal jeg hele tiden vente på udtalelser af den ene og den anden art, hvad er det kommunen mener der er til hindre for at få sendt min sag til pensions nævnet .

Ligeledes skal jeg gøre opmærksom på at jeg har fået oplyst at en sag der tager så lang tid kan betragtes som et afslag og jeg derfor har mulighed for at sende det til ankestyrelsen som et afslag og få dem til at tage den derfra dette overvejer jeg at gøre pt, og vil træffe beslutning derom når jeg får et svar på denne mail og får en redegørelse fra kommunen om hvad det er der foregår i min sag og hvorfor man har så store problemer med at få sendt den til pensions nævnet .

Jeg ser frem til hurtigt svar fra jer af

med venlig hilsen
Sådan noget her skal du kun sende i tilfælde af at du er helt sikker på at de har alt og hvis du er helt sikker på at du vil have den behandlet uden yderlige indhentninger og du skal være klar over at du kan komme op imod en muggen sagsbehandler , men det kan se ud som om de har besluttet at trække din sag i langdrag..

Alt efter hvilke forsørgelse du er på har du alt at vinde og intet at tabe (kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse )

Men er du på sygedagpenge skal du være obs på at hvis du får afslag stopper de med det samme dine sygedagpenge ..
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 14:58   #24
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Frue.Hansen hold da op de holder dig hen hva...

jeg håber at du stadig ikke taler i telefon med dem

Hvis jeg var dig så ville jeg sende følgende til dem ....




Sådan noget her skal du kun sende i tilfælde af at du er helt sikker på at de har alt og hvis du er helt sikker på at du vil have den behandlet uden yderlige indhentninger og du skal være klar over at du kan komme op imod en muggen sagsbehandler , men det kan se ud som om de har besluttet at trække din sag i langdrag..

Alt efter hvilke forsørgelse du er på har du alt at vinde og intet at tabe (kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse )

Men er du på sygedagpenge skal du være obs på at hvis du får afslag stopper de med det samme dine sygedagpenge ..
TUSIND TAK for dit svar. Går i gang med det samme og skriver til sagsbehandleren brevet og afleverer det idag.
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 20:26   #25
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Fik afleveret brevet

Nu ringer han, men der er intet på skrift.

Ønsker ikke og tale med ham telefonisk da vores samtaler efter aktinsigten ikke indeholder alt det vi talte om og alt det aftalte.
Hvad gør man så?
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 20:31   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mail ham at du kun ønsker at "tale" med ham pr. mail. !!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 21:02   #27
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
må ikke få hans mail
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 01:41   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Frue.Hansen

Nu er tiden inden til at du klager.

Først til borgmesteren....omgående....fordi din sagsbehandler låser dig fast, bevidst. Du har ikke en afgørelse og dermed ingen ankemulighed. (bevidst)

Derefter beder du nedstående om at gå ind i sagen.

http://www.dukh.dk/

Derefter Ombudsmanden.
http://ombudsmanden.dk/om_at_klage/foerduklager/

Hvor trist, men virkeligheden for alt for mange i dagens tone fra det offentlige.
Bor du i en kommuner der har en "borgerrådgiver"..kan ses på din kommunes hjemmeside

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 12:10   #29
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Tusind tak Peter.

Jeg har sendt kopi af brevet til borgemesteren, men ingen svar fra ham.

Jeg vil ringe mandag til dukh.

Samt har jeg hele sagen klar til afsendelse til Ombudsmanden, og da jeg har tidligere været i kontakt med Ombudsmanden, har jeg et navn til fuldmægtige der som vendte tilbage på mine henvendelser, og dokumentation sender jeg til hende.

Kommunen jeg bor i "borgerrådgiver" er jobcentret.
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 14:21   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frue.Hansen Se meddelelser
må ikke få hans mail
sjovt som sagsbehandler er forskellige. Har kun snakke med min en gang pr telefon. herefter er alt på mail eller brev.
netop som han siger for at undgår misforståelser.
men har godt nok aldrig haft et møde med ham, da han ikke mener det havde noget formål.

men din sag trækker sikkert ud, fordi kommunen ikke mener din sag er på det
foreliggende grundlag. Ellers havde den været afgjort nu. De har 3 måneder fra du indlevere din ansøgning. samt de må ikke indhente flere oplysninger.
uden kan sagen nemlig tage lige så lang tid som en §18. Alså måske op til 18 måneder. De 3 månder er først fra din sag er kommet til pensionsnævnet. Men de har rent faktisk ingen tidsgænse før det. Det tager jo tid og samle alle papir og lægekonsulenten har vil heller ikke så travlt.

så inden du klager over noget. Så skal du være helt sikker på din sag er på en §17 foreliggende grundlag . samt har dokumentation for det.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-12-2009 kl. 14:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget sted man kan få hjælp til ansøgning om førtidspension? Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-07-2012 20:06
Hjælp til ansøgning om førtidspension Frue.Hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-07-2009 22:19
Hjælp med hurtig svar Bibbi Alt det andet 3 01-07-2009 08:17
har brug for hjælp til svar på læserbrev buster Alt det andet 0 15-01-2009 22:04
Har fået svar fra Karen Jespersen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-08-2007 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension