K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2008, 13:59   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
hjælp vedr udtaelse fra lægekonsulent

Hej har lige været til samtale på kommune som har harft alle mine papir og jounaler hos læge konsulent Vibeke Kassis , nu kommer mit spørgsmål må hun fortælle kommune hvad hun skønner ville være det bedste eller har hun overtrådt sine beføjelser når hun skriver hvad hun mener at jeg kan og ikke kan og hvilken behandlingsmuligeheder hun mener er relevanet , jeg er dybt rystet hun anbefalder også jeg skal gå til psykolog min psyke fejler ikke noget men min krop gør, jeg har slidgigt i ryggen 2 prolabser harft 3 gange cellforandriger i underlivet, har og er stadigvæk under uredninge for sclerose kan ikke få diagnosen da jeg kun har pletter i hjernen 17 stk men ingen af de andre test var positv, har mange føleforstyrelser rundt om i kroppen er svimmel og har mange smerter i min ryg og ned i mine ben som en eller anden neurospsykologe har valgt at mine smerter er psykisk og ikke fysiksk,så det er kun det de kikker på i alle mine papir, er frustrert og er pt sygemeldt fra min arbejdsprøvning som er 3 dag om ugen i 2 timmer, af egen læge da jeg gentagende gange bliver ved med at få nogen smæld i ryggen så jeg knækker helt sammen, mit v ben knækker sammen så jeg er nød til at bruge stork og jeg må sidde i kørestol hvis vi skal gå for langt da min ryg og ben ikke kan klare det på grund af smerter, venter nu også pt på at få opereret en aunrisme i hjerne, jeg har pt fået forlænget min sygedagpenge da jeg har en sag kørende i arbejdskadestyrelsen og min sagsbenhandel kan ikke forlænge den når min sag bliver afgjort inden for den næste måned, så er der kun kontanthjælp dette får jeg ikke da jeg er gift, frustret ja det er jeg lægekonsulent mener også bare at jeg skal træne min ryg har ikke gjordt andet det sidste år varmvandtræning fys og ryg gymnastik men lige meget hjælper det , og egen sagsbehandler kan ikke indstille mig til fp siger hun når lægekonsulenten skriver at det er umuligt at vurder min aktuelle funktionsniveu og arbejdsevene( har væet i arbejdsprøvning i 2 månder og har måtte spise mange piller for at kunne klare det , jeg har været sygemeldt med ryggen siden nov 06 og er ikke blevet bedre hvad skal jeg gøre? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Mai-Britt
ps kender i en god Advokat der kan hjælp for jeg orker ikke mere selv

Sidst redigeret af Mai-Britt; 15-05-2008 kl. 14:01.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 14:56   #2
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej har lige været til samtale på kommune som har harft alle mine papir og jounaler hos læge konsulent Vibeke Kassis , nu kommer mit spørgsmål må hun fortælle kommune hvad hun skønner ville være det bedste eller har hun overtrådt sine beføjelser når hun skriver hvad hun mener at jeg kan og ikke kan og hvilken behandlingsmuligeheder hun mener er relevanet , jeg er dybt rystet hun anbefalder også jeg skal gå til psykolog min psyke fejler ikke noget men min krop gør, jeg har slidgigt i ryggen 2 prolabser harft 3 gange cellforandriger i underlivet, har og er stadigvæk under uredninge for sclerose kan ikke få diagnosen da jeg kun har pletter i hjernen 17 stk men ingen af de andre test var positv, har mange føleforstyrelser rundt om i kroppen er svimmel og har mange smerter i min ryg og ned i mine ben som en eller anden neurospsykologe har valgt at mine smerter er psykisk og ikke fysiksk,så det er kun det de kikker på i alle mine papir, er frustrert og er pt sygemeldt fra min arbejdsprøvning som er 3 dag om ugen i 2 timmer, af egen læge da jeg gentagende gange bliver ved med at få nogen smæld i ryggen så jeg knækker helt sammen, mit v ben knækker sammen så jeg er nød til at bruge stork og jeg må sidde i kørestol hvis vi skal gå for langt da min ryg og ben ikke kan klare det på grund af smerter, venter nu også pt på at få opereret en aunrisme i hjerne, jeg har pt fået forlænget min sygedagpenge da jeg har en sag kørende i arbejdskadestyrelsen og min sagsbenhandel kan ikke forlænge den når min sag bliver afgjort inden for den næste måned, så er der kun kontanthjælp dette får jeg ikke da jeg er gift, frustret ja det er jeg lægekonsulent mener også bare at jeg skal træne min ryg har ikke gjordt andet det sidste år varmvandtræning fys og ryg gymnastik men lige meget hjælper det , og egen sagsbehandler kan ikke indstille mig til fp siger hun når lægekonsulenten skriver at det er umuligt at vurder min aktuelle funktionsniveu og arbejdsevene( har væet i arbejdsprøvning i 2 månder og har måtte spise mange piller for at kunne klare det , jeg har været sygemeldt med ryggen siden nov 06 og er ikke blevet bedre hvad skal jeg gøre? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Mai-Britt
ps kender i en god Advokat der kan hjælp for jeg orker ikke mere selv


Jeg vil mene du skulle få foretaget en second opinion, vedr. dine føleforstyrrelser i benene, - meget kunne tyde på, at dine 2 prolapser trykker på nervebanen også kaldet en lumbal rodaffektion .

Er der foretaget scanning MR / CT.?

Kender det selv alt for godt med de lægekonsulenter.

Vedr. Dine andre spørgsmål, er jeg sikker på, at der er en masse i dette forum som vil rådgive dig.

Mvh. wersi
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 15:03   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wersi 56 Se meddelelser
Jeg vil mene du skulle få foretaget en second opinion, vedr. dine føleforstyrrelser i benene, - meget kunne tyde på, at dine 2 prolapser trykker på nervebanen også kaldet en lumbal rodaffektion .

Er der foretaget scanning MR / CT.?

Kender det selv alt for godt med de lægekonsulenter.

Vedr. Dine andre spørgsmål, er jeg sikker på, at der er en masse i dette forum som vil rådgive dig.

Mvh. wersi
hej wersi

jeg har fået lavet en Mr skanning i sep der lyder på L4 prolaps med kntakt til L5 dxt rod diskus L5 med nedsat vandindhold L5 prolaps uden rod kontakt
så jeg ved snart ikke havd jeg skal gøre de siger at de ikke vil opere når man kan holde på vandet og aff
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 15:15   #4
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
hej wersi

jeg har fået lavet en Mr skanning i sep der lyder på L4 prolaps med kntakt til L5 dxt rod diskus L5 med nedsat vandindhold L5 prolaps uden rod kontakt
så jeg ved snart ikke havd jeg skal gøre de siger at de ikke vil opere når man kan holde på vandet og aff

Hej igen.

Du skal forlange, at få foretaget en emg og ssep undersøgelse, - til dette er de eksperter på RH.
Men igen, - du skal forlange en second opinion ( flere lægers vurdering ).

Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 16:09   #5
Etta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: falster
Indlæg: 24
Styrke: 17
Etta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wersi 56 Se meddelelser
Hej igen.

Du skal forlange, at få foretaget en emg og ssep undersøgelse, - til dette er de eksperter på RH.
Men igen, - du skal forlange en second opinion ( flere lægers vurdering ).

Mvh. wersi.
Hej Mai-Britt.
Jeg føler med dig - og hvad du er gennem, jeg vil prøve at trøste dig med at mange diskusoperationer desværre ikke er al smerten værd, kender til flere der har været turen igennem uden at det hjalp.
Idag opereres ikke for diskusprolaps, fordi man erkender at det oftest ikke hjælper det fjerneste, sidder den sådan at du ikke kan styre din blære eller holde på noget andet, opereres der. Men heldigvis kan man - noget positivt sige - kan du styre dette.
Jeg går selv og venter på at få min rygsøjle nærmere undersøgt, efter mr scanning for et år siden - uden opfølgning endnu.... Jeg har desuden gigt og knogleskørhed siger scanningen, så det er op ad bakke....

Jeg håber der snart sker noget konstruktivt her i dette land, for systemer strejker bogstaveligt talt.... men du skal være ved at drukne selv for at opdage dette, og så blir der jo desværre blot flere af os, og længere til hjælpen???
hilsner og knus til dig fra Etta
__________________
Citat:
Gode oplevelser og gode mennesker
Etta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 17:52   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af Etta Se meddelelser
Hej Mai-Britt.
Jeg føler med dig - og hvad du er gennem, jeg vil prøve at trøste dig med at mange diskusoperationer desværre ikke er al smerten værd, kender til flere der har været turen igennem uden at det hjalp.
Idag opereres ikke for diskusprolaps, fordi man erkender at det oftest ikke hjælper det fjerneste, sidder den sådan at du ikke kan styre din blære eller holde på noget andet, opereres der. Men heldigvis kan man - noget positivt sige - kan du styre dette.
Jeg går selv og venter på at få min rygsøjle nærmere undersøgt, efter mr scanning for et år siden - uden opfølgning endnu.... Jeg har desuden gigt og knogleskørhed siger scanningen, så det er op ad bakke....

Jeg håber der snart sker noget konstruktivt her i dette land, for systemer strejker bogstaveligt talt.... men du skal være ved at drukne selv for at opdage dette, og så blir der jo desværre blot flere af os, og længere til hjælpen???


hilsner og knus til dig fra Etta
tak for dit svar ja det med op af bakke kender jeg godt orker ikke mere, har så mange smerter i min ryg at det ikke er til at holde ud og så kommer en lægekunsulent med udtalese om at det skal trænes væk , det har jeg brugt det sidste år på fys og varmvandtræning og ryggymnastik så hvis ikke det er at træne så ved jeg ikke, hvor hun har trukket sit læge kort hende men hun er jo også kun hudlæge har jeg lige set på nette. når men om alt er så er jeg træt af det hele og de må sku gøre ved mig hvad de vil, så kan vi jo ende på fattiggården når vi 4 mennesker skal leve af min mands løn. og så er der ikke penge til at træne for.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 19:22   #7
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Trænes væk ??!! Det kan måske hjælpe dig lidt til at få det lidt bedre og give plads til lidt livskvalitet og det har du og din familie brug for.

Der er også dem der mener at arbejde er den beste medicin.

Arbejde ??!!. Tænk at der sidder læger (og Hjort Fredriksen) som tror alt kan helbredes med arbejde. Jamen når man nu har haft fast arbejde i over tredive år uden at fejle noget og så bliver syg så man ikke kan passe sit arbejde, så er det måske ikke lige arbejde der skal til for at blive helbred.

Ro og forståelse, er en god medicin.

Fred for sagsbehandler og §§§. En stabil hverdag uden frygt for afslag og mærkelig afgørelser, uden lægekonsulenter.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 21:37   #8
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
v
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
Hej.

Trænes væk ??!! Det kan måske hjælpe dig lidt til at få det lidt bedre og give plads til lidt livskvalitet og det har du og din familie brug for.

Der er også dem der mener at arbejde er den beste medicin.

Arbejde ??!!. Tænk at der sidder læger (og Hjort Fredriksen) som tror alt kan helbredes med arbejde. Jamen når man nu har haft fast arbejde i over tredive år uden at fejle noget og så bliver syg så man ikke kan passe sit arbejde, så er det måske ikke lige arbejde der skal til for at blive helbred.

Ro og forståelse, er en god medicin.

Fred for sagsbehandler og §§§. En stabil hverdag uden frygt for afslag og mærkelig afgørelser, uden lægekonsulenter.

Mvh. Sommer.
hej fuldstændig min ord jeg har arbejdet i 26 år uden nogen sind at være arbejdsløs eller på anden måde en byrde for samfundet, når man så bliver syg og kroppen siger fra ja så er der ingen hjælp nogen steder fra.
der er noget galt i Danmark var der engang en sang der hed og gud hvor det passer.
Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 22:32   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
puha maj-britt det er lidt af en omgang du er igennem

jeg tager det lige lidt af gangen først er der hvad der står om lægekonsulenter det kommer her


Citat:
Spørgsmål nr. 188:

”Ministeren bedes på baggrund af sagsfremstillingen i alm. del - bilag 375 redegøre for, hvilke beføjelser kommunernes lægekonsulenter har - herunder deres mulighed for at betvivle andre lægers speciallægeerklæringer.”

Svar:

Indledningsvis må jeg gøre opmærksom på, at jeg ikke kan kommentere den konkrete sag, men alene redegøre generelt for lægekonsulenters beføjelser.

I forbindelse med kommunens forberedelse af en sag, kan en lægekonsulent medvirke. Der er ikke fastsat regler om lægekonsulenternes medvirken i sager om førtidspension. Socialministeriet har vejledt kommunerne om lægekonsulentens rolle i disse sager ved udsendelse af orienteringsskrivelser.

Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som blandt andet har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsmæssige oplysninger der mangler i en sag.
Der er herefter kommunen, der tager stilling til, om der skal indhentes yderligere lægelige oplysninger, fx fra en anden speciallæge. Lægekonsulenten må ikke selv efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.

Det er kommunen, der har ansvaret for oplysning af sagen og som træffer afgørelse i sager om førtidspension. Det er derfor også kommunen, som vurderer, hvilken betydning de helbredsmæssige forhold skal tillægges i forhold til de øvrige elementer, der indgår i den samlede vurdering af borgerens ressourcer, når borgerens arbejdsevne skal vurderes.

Det bemærkes, at vurderingen af arbejdsevnen, som er en myndighedsopgave, er en anden og bredere vurdering end den funktionsevnevurdering, som læger måtte have foretaget. Det skyldes, at kommunen ved vurdering af arbejdsevne skal sammenholde beskrivelsen af funktionsevnen med de muligheder, der er på arbejdsmarkedet.

Det kan forekomme, at kommunen ikke er enig i den undersøgende læges konklusion om borgerens funktionsevne. Indeholder lægeerklæringen alene en beskrivelse af borgerens helbredsmæssige forhold, kan den ikke tilsidesættes af lægekonsulenten eller af kommunen, men afhængigt af forholdene i den enkelte sag, herunder eventuelle andre lægeerklæringer, kan kommunen tillægge den større eller mindre betydning i den samlede socialfaglige vurdering af, om betingelserne for tilkendelse af førtidspension er til stede. Kommunen kan i sådanne tilfælde redegøre for sin vurdering og anføre en faglig forklaring, som fx begrunder, hvorfor kommunen ikke finder, at nedsættelse af arbejdsevnen kan begrunde tilkendelse af førtidspension.
Det var så lidt om hvad lægekonsulenten skal må og er til nytte..

Det næste og det mest presserende lige pt er dit eksistensgrundlag for uden det er det svært at kæmpe for noget som helst...

Hvis du ved at de stopper dine sygedagpenge når afgørelsen forligger og der er så kort tid til så er det nu du skal gøre noget ...

Nu kan jeg ikke huske alle dine oplysninger i detaljer, men formoder at du har været på K10 længe nok til at kende vigtigheden af hvad der står i ressourceprofil osv... ?
og at du har søgt aktindsigt ?

Hvad med fleks er du bevilliget det eller ved at blive bevilliget det , er der snakket om det (ved godt at det nok ikke er lige der du høre til men mere førtidspension som jeg læser det du skriver , er det også det du ønsker) grunden til at jeg spørger ind til fleks er fordi du vil komme på ledighedsydelse hvis du visiteres til fleks fra sygedagpenge...

Hvis fleks ikke er noget der har været oppe og vende ej heller er noget du/i mener at kunne bruge til noget, så ville jeg hvis jeg var dig lige så snart jeg vidste at afgørelsen var ved at forligge søge førtidspension, dette vil give dig en godt nok stakket frist på sygedagpenge, men under alle omstændigheder ville andre komme til at se på din sag...

Det vil sige at de ikke kan stoppe dine sygedagpenge før end der forligger en afgørelse på førtidspension og du har mulighed for at få beskæftigelseankenævnet til at kigge på din sag og ikke mindst skal du så huske i en sådan ankesag huske at påpege fejl og ulovligheder i lægekonsulentens papir...

Ang advokat så ved jeg ikke noget om dem, men håber at andre kan hjælpe dig ,men det er jo mange penge det koster...

jeg ved at det ikke er meget hjælp ,men dog en måde du kan gøre det på, alt andet er bedre end at give op ...

Jeg vil også lige sige at tro det eller ej jeg har været gift he he

Jeg er mor til en efternøler som jeg VILLE gå hjemme med hvis det var at hun skulle til verden, derfor valgte jeg at gå hjemme i tre år, det var en prøvelse økonomisk (men det gav god øvelse til min senere tilværelse på kontanthjælp) men det jeg vil frem til med det er at hvis alt skulle gå helt galt og det er din ægtefælle der skal forsørge dig til der findes ud af andet , så skal i huske at han kan få dit bundfradrag og personfradrag .. og det giver lidt mere i kassen selv om det ikk er meget ...

Håber du kan bruge svaret til noget, ellers skriv igen, men hav lige lidt tålmodighed , hvis det er , er selv lige i gang med undersøgelser lige pt og det er sq næsten værre end det kommunale system

så nogen dage er værre end andre og derfor er der lidt mindre aktivitet fra min side nogen dage, men du er bestemt ikke glemt af den grund

Hov du skal lige have den her med fra orienterings brevet til kommunerne
Citat:
Lægekonsulentens opgave i forbindelse med pensionsmyndighedens afgørelse i førtidspensionssager, er alene at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers erklæringer. Lægekonsulenten træffer ikke afgørelser og må ikke tilkendegive selvstændige synspunkter om hvorvidt ansøgeren samlet set opfylder lovens betingelser for at få pension. I begrundelsen for afgørelsen om førtidspension kan der derfor ikke henvises til eventuelle synspunkter fra lægekonsulenten om pensionsberettigelse m.v
derudover kan du læse det hele på det her link http://www.social.dk/lovgivning/Fors...8-01-1998.html
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 22:50   #10
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
puha maj-britt det er lidt af en omgang du er igennem

jeg tager det lige lidt af gangen først er der hvad der står om lægekonsulenter det kommer her




Det var så lidt om hvad lægekonsulenten skal må og er til nytte..

Det næste og det mest presserende lige pt er dit eksistensgrundlag for uden det er det svært at kæmpe for noget som helst...

Hvis du ved at de stopper dine sygedagpenge når afgørelsen forligger og der er så kort tid til så er det nu du skal gøre noget ...

Nu kan jeg ikke huske alle dine oplysninger i detaljer, men formoder at du har været på K10 længe nok til at kende vigtigheden af hvad der står i ressourceprofil osv... ?
og at du har søgt aktindsigt ?

Hvad med fleks er du bevilliget det eller ved at blive bevilliget det , er der snakket om det (ved godt at det nok ikke er lige der du høre til men mere førtidspension som jeg læser det du skriver , er det også det du ønsker) grunden til at jeg spørger ind til fleks er fordi du vil komme på ledighedsydelse hvis du visiteres til fleks fra sygedagpenge...

Hvis fleks ikke er noget der har været oppe og vende ej heller er noget du/i mener at kunne bruge til noget, så ville jeg hvis jeg var dig lige så snart jeg vidste at afgørelsen var ved at forligge søge førtidspension, dette vil give dig en godt nok stakket frist på sygedagpenge, men under alle omstændigheder ville andre komme til at se på din sag...

Det vil sige at de ikke kan stoppe dine sygedagpenge før end der forligger en afgørelse på førtidspension og du har mulighed for at få beskæftigelseankenævnet til at kigge på din sag og ikke mindst skal du så huske i en sådan ankesag huske at påpege fejl og ulovligheder i lægekonsulentens papir...

Ang advokat så ved jeg ikke noget om dem, men håber at andre kan hjælpe dig ,men det er jo mange penge det koster...

jeg ved at det ikke er meget hjælp ,men dog en måde du kan gøre det på, alt andet er bedre end at give op ...

Jeg vil også lige sige at tro det eller ej jeg har været gift he he

Jeg er mor til en efternøler som jeg VILLE gå hjemme med hvis det var at hun skulle til verden, derfor valgte jeg at gå hjemme i tre år, det var en prøvelse økonomisk (men det gav god øvelse til min senere tilværelse på kontanthjælp) men det jeg vil frem til med det er at hvis alt skulle gå helt galt og det er din ægtefælle der skal forsørge dig til der findes ud af andet , så skal i huske at han kan få dit bundfradrag og personfradrag .. og det giver lidt mere i kassen selv om det ikk er meget ...

Håber du kan bruge svaret til noget, ellers skriv igen, men hav lige lidt tålmodighed , hvis det er , er selv lige i gang med undersøgelser lige pt og det er sq næsten værre end det kommunale system

så nogen dage er værre end andre og derfor er der lidt mindre aktivitet fra min side nogen dage, men du er bestemt ikke glemt af den grund

Hov du skal lige have den her med fra orienterings brevet til kommunerne


derudover kan du læse det hele på det her link http://www.social.dk/lovgivning/Fors...8-01-1998.html
hej

jeg er pt sygemeldt fra min arbejdsprøvning pga af ryggen jeg har de sidste 2 måneder arbejdet i 3 dag 2 timmer, men har måtte tage mange piller og har harft mange smæld i min ryg så slemt at det for mig ned i knæ, det er min egen læge der har sygmeldt mig, arbejdsprøvning var jo for at se hvor meget jeg kunne, i dag sagde min sagsbehandler at jeg selv kunne vælge om jeg kunne forsætte eller ej men hvad sker der så, det virker som om de er ligeglade eller venter på afgørelse fra arbejdskadestyrelsen, egen læge har før sagt at han syntes en førtidspension var bedst men jeg er og var stædig da jeg jo så gerne vil arbejde, men en ting er hoved en anden kroppen, kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg står nu? skal jeg få en ny specielæge erklæringe vedr min ryg, det neurologiske kan jeg ikke gøre så meget ved jeg er jo stadigvæk under uredning, og jeg venter jo på operation af mit anurisme i hjerne men de strejker jo så der kan jeg heller ikke gøre noget, er egene læges udtagelse nok eller skal der flere speciellæger til ja jeg er jo nød til at gå til psykolog det syntes min sagsbehandler for at få en anden menning en neuropsykologens så jeg skal have tid hos egen læge, jeg er forrvirret og fortvivlet og kan ikke finde ud af hvad jeg skal jeg har jo så mange forskellige sygdomme / symptomer og de ser alle kun på en ting som er deres speciale og så mangler den røde tråd j,så hvis du har et forslag ja som kom med det for jeg er ved at give op og så kan de jo læggen den psykiske diagnogse de så gern vil have oven på. har lige i dag været oppe for at få opdatert min resurcceprofil og får den til partshøring når hun har skrevet den færdig så det har jeg styr på, vedr arktindsigt det har jeg ikke og hvad indebær det er det alt de har liggende omkring min sag eller hvad?

Sidst redigeret af Mai-Britt; 15-05-2008 kl. 23:04.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent skal vurdere status vedr ansøgning om § 100 Indiansummer Lægekonsulenternes Rolle 5 12-11-2012 15:12
Vedr behandlingstid ved lægekonsulent ? Mrperfektone Alt det andet 5 21-03-2012 17:06
spørgsmål vedr. lægekonsulent sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-04-2010 16:13
Spørgsmål og svar fra Velfærdsminister. vedr. Lægekonsulent reglen 1998 @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 21-01-2009 00:08
Afstemning vedr lægekonsulent / Underskrifter @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 20 17-12-2008 19:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension