K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2015, 18:26   #1
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Er eventuelle indtægter fra sangskrivning sidestillet med arbejdsindtægt?

Det her er nok et lidt kompliceret spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke finde svaret på det på nettet, så jeg håber der sidder nogle kloge hoveder herinde, der lige ved det.
Hvis man skriver sange og man får mulighed for at tjene på dem ved at de bliver spillet og sunget af andre, og man derved opnår KODA-indtægter på dem, hvordan forholder kommunen sig så i spørgsmålet om arbejdsevne. Min bekymring er nemlig, hvis der skulle ske det, at jeg engang får skrevet et enkelt hit, som ryger et stykke over de ca. 240.000 kr. som jeg har læst på Vejle kommunes hjemmeside, er der hvor de ser en som selvforsørgende, og dermed kigger på frakendelse. For selvom jeg måske skulle være heldig at kunne skrive ét eller måske 2 af den slags på et helt liv, så er der jo også et år efter hit-året, eller hvad man skal kalde det. Hvordan forholder kommunerne sig til det spørgsmål? Tror i de vil være lige så hurtige til at kigge på selvforsørgelsesspørgsmålet, hvis man pga. en sang man har skrevet, men ikke engang selv fremfører, tjener et stykke over grænsen i et enkelt år, i forhold til hvis man have gået på arbejde hver dag og tjent pengene, eller hvordan vil de forholde sig til det spørgsmål? Jeg ved godt at det helt sikkert vil blive modregnet, men jeg er meget i tvivl om hvad en stor enkeltindtægt vil kunne betyde for retten til ens førtidspension.
Og i tænker måske, sikke et mærkeligt og urealistisk spørgsmål, men sagen er den at jeg skriver sange, og vil gerne videreudvikle denne efterhånden seriøse hobby til at kunne kaste lidt af sig, og så er det jo rart at vide, om man har noget at frygte fra kommunens side.
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 19:13   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du har talent for at skrive sang tekster, synes jeg ikke frygten for hvad kommunen kan finde på skal stoppe dig. Vi skal bruge de talenter vi har, her i verdenen.

Hvis det sker må du sammen med en advokat kunne argumentere for at det er en engangsforeteelse. Og hvis det sker år efter år, ja så må du blive selvforsørgende så længe det varer.

Nu skriver du ikke fra hvornår din førtidspension er startet. For er den efter de gamle regler mener jeg der er noget med at man kan få den stillet i bero de år man selv tjener nok. Men det er der nok andre der kan fortælle dig om.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 13:19   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej igen

Så lige Sortepigen henvise til dette nyhedsbrev fra DUKH http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet

Den giver dig svar. Det er kun hvis du i længere tid har været istand til at forsørge dig selv du kan blive frakendt førtidspensionen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 22:47   #4
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Hejsa

Tak for dine svar. Jeg har gennemlæst pjecen et par gange. Nu har jeg taget kontakt til myndighederne for at høre dem af bare for en sikkerheds skyld.
Tak fordi du tog dig tid til at svare :-)
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension