K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2010, 01:02   #1
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 58
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
fra ledighedydelse til kontanthjælp ??

Jeg er visiteret til fleksjob 4 timer dagligt inkl pauser, og har arbejdet som sådan i 2 år, indtil kommunen, hvor jeg var ansat skulle gennemføre budgetbesparelser.... så pr 1/4-09 var jeg uden job.. august får jeg desværre en reprolaps med de følger der nu er, bliver sygemeldt, under ledighedsydelse, opereret i oktober, og er desværre ikke i bedring, endnu ihvertfald, svære nervesmerte udfald i venstre ben... talte lige med min sagsbehandler hos AGENS Danmark, som sagde at når/hvis jeg havde været på ledighedsydelse i 1 år, røg jeg over på kontanthjælp??? det vil sige ingenting da jeg er gift eller va'?? og når/hvis jeg fandt mig et fleksjob igen kom jeg tilbage i deres fold igen, eller hjemmehørende under dem?? er der nogen der har prøvet noget lign. skal man nu også straffes endnu engang som om man ikke har været nok igennem.... har da ellers forstået på fleksreglerne at der ingen grænse er for hvor længe man kan få ledighedsydelse, dog en grænse for hvor længe kommunen modtager refussion fra staten??
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 01:07   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal altid bede om at få sådanne udtalelser på skrift med henvisning til love og paragraffer.

Da du ikke har nægtet at tage anvist arbejde indtil flere gange, og hvis du ellers deltager i opfølgningen i din sag, så kan du ikke ryge på kontanthjælp.

Du skal sørge for, at din ressourceprofil opdateres med nye helbredsoplysninger, og skriv evt. dagbog over, hvordan du har det og få en god snak med din læge om denne dagbog (gerne med smerter, nattesøvn, huslige opgaver, der må opgives osv.) Denne dagbog kan du også få glæde af til dig selv, så du kan se et mønster i, hvordan dit helbred kan svinge.

Og ja, der er nogle problemer for kommunerne med at få refusion, hvis fleksere går ledig for lang tid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 01:26   #3
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 58
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
findes der en henvisning til hvor jeg kan finde info vedr. man ikke kan ryge på kontanthjælp ?? har møde med sagsbehandler nu torsdag, og har da hidtil deltaget i alle deres indkaldelser, selv om jeg er sygemeldt..
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 02:03   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lindegaard kan kun sige ja velkommen til Køge kommune og AGNES


Nej du kan ikke ryge på kontanthjælp uden der er ganske bestemt ting der er opfyldt , bliver nød til at gå i seng nu men skal finde det til dig i morgen hvis ikke andre er kommet før mig, men kan trøste dig med at du er ikke den eneste der høre sådanne ting fra Agnes men den går altså ikke ...
  Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 04:25   #5
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
fant lige det her på nettet

http://ida.dk/ansat/ansaettelsesvilk...edsydelse.aspx
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 04:30   #6
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
en her er vist bedre


https://www.retsinformation.dk/forms...px?id=19354#K4
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 08:00   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
I mijanse's sidste link (retsinformation.dk) står bl.a. dette:

Fortabelse af ret til ledighedsydelse

En person, der har opnået ret til ledighedsydelse, mister kun retten til ledighedsydelse i tilfælde af, at den pågældende

– ikke længere er berettiget til fleksjob,

– bliver selvforskyldt ledig fra et fleksjob,

– gentagne gange afslår rimelige tilbud om fleksjob eller

– generelt ikke er til rådighed for fleksjob.

Se også afsnit 4.3. om sanktioner og rådighed.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 08:08   #8
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 58
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
takker alle hæftede mig lige ved denne her.. generelt ikke er til rådighed for fleksjob

så det er vel et tolknings problem, som jeg kan læse de forskellige paragraffer så er sygdom ikke at være, " generelt ikke er til rådighed for fleksjob ", så det må jeg bare tage med dem hvis de holder på deres..
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 08:16   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du kan evt. sende dem en mail og henvise til jeres samtale, og spørge om du husker rigtigt/forstår korrekt, at du mister din ledighedsydelse efter et års ledighed.
På den måde får du svaret på skrift.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 10:19   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan se at du har fået det fra de andre men sætter lige hele lovteksten ind med kilde angivelse her

Citat:
§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde,

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob, og

5) at modtageren deltager i opfølgningssamtaler efter § 74 c og samtaler i et individuelt kontaktforløb.

Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 4 og 5.


Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse. Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension. Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles. Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.

Stk. 4. Afslår modtageren et rimeligt tilbud om fleksjob, kan der ikke udbetales ledighedsydelse til modtageren i 5 uger. Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister modtageren retten til ledighedsydelse. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.

Stk. 5. Afslår eller udebliver en modtager af ledighedsydelse fra en opfølgningssamtale efter § 74 c eller en samtale i et individuelt kontaktforløb, kan der ikke udbetales ledighedsydelse i 3 uger. Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår eller udebliver fra en opfølgningssamtale efter § 74 c eller samtale i et individuelt kontaktforløb, mistes retten til ledighedsydelse. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.
Kilde https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214

Som du kan se i stk 3 så er der mulighed for at afprøve dig og dermed vudere at du ikke står til rådighed men skulle de så vudere at du er for syg til at påtage dig et fleksjob ja så er det jo førtidspension med mindre at de kan vudere at du er blevet for rask til at være mål for en fleks og det er jo ikke tilfældet ...

Dertil skal du tænke på at du er sygemeldt på ledighedsydelse og dermed skal du følges op , der skal indhentes nye lægepapir der skal opdateres ressourceprofil , og der skal laves en plan for at få dig tilbage til fleksjob hvis dette er muligt ...

der ligger en del sm afgørelser der klart siger at man ikke bare kan tage ledighedydelsen fra folk ...

Som Trold også skriver så sæt dig ned og skriv til den sagsbehandler der har sagt det til dig og bed om at få det på skrift , skriv at du lige skal sikrere dig at du har forstået hende rigtigt og at du ikke kan få det til at passe med gældende lovgivning sæt den lov ind og bed derefter om at du får en lov henvisning til det hun siger ...

Med det jeg kender til Agnes fra andre (er ikke selv tilknyttet dem, men jobcentret) så ville jeg ikke vente og tage det med dem når tiden kommer, da det er mit klare indtryk at de prøver lige som de små hunde, går den så går den og det kan sagtens være en måde at skræmme dig til en raskmelding så du kan komme igang med at søge job...

Det der sker når du har været ledig i et år er at kommunen mister deres refusion til dig og det ved Agnes så kommer der fokus på Agnes for hvorfor har de ikke fundet et job til dig , og når det så kommer så kommer der også fokus på hvorfor er du ikke udredt når du nu er sygemeldt ...

Jeg er selv sygemeldt på ledighedsydelse har godt nok været det i to år nu (og er stadig på ledighedsydelse og har ikke fået trusler om noget som helst med den i forbindelse med sygdom eller ledighed ) i den tid jeg har været sygemeldt har jeg været på hospitalet , der er hentet nye lægepapir jeg har været i arbejedsprøvning mhp at finde ud af om jeg stod til rådighed for fleksjob , min arbejdstid var for lav og de er nu ved at indstille mig til pension og i gang med at lægge sidste hånd på papirene jeg kommer fra samme kommune som dig men er under jobcenter og ikke Agnes..


Kan godt se at min sag lyder meget mere reel end din men bare det at få kommunen til at erkende at de skulle gøre noget og ikke bare lade mig rende rundt og vente på et mirakel og dermed at jeg blev rask tog mig et år, derfor er mit råd , sæt dig ikke bare tilbage og vent, gør noget selv , skriv til din sagsbehandler allerde nu bed om lov sørg for at få den trussel du har fået på skrift , fortæl hvad du ved (afklaring der skal laves ) nu ved jeg jo ikke om din sygdom (prolabs ) er noget der bliver bedre eller om det er noget der vil forandre dine skånehensyn men ellers skal der laves evt nye skånehensyn og evt andre tider altså en arbejds prøvning er nødvendig og Agnes ved det godt , men kan de springe over hvor gærdet er lavest ja så gør de det

PS husk vi har vestsjællandsgruppen hvor andre fra Køge også er med og vi mødes jævnligt med de andre fra vestsjælland og snakker hygger og hjælper hinanden hvor vi kan du finder os her http://www.k10.dk/group.php?groupid=8 hvis du ikke allerede er medlem (kan ikk følge med mere )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedydelse på standby ? emks Spørgsmål ang fleksjob 12 19-09-2013 14:44
Ledighedydelse hvor meget.... ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 17-06-2013 09:30
Ledighedydelse? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 6 07-03-2013 23:12
syg på ledighedydelse- ferie vonsyld Alt det andet 3 26-04-2010 06:18
flex job C/o ledighedydelse rolle Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2008 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension