K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 15:56   #11
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Curls HMS = Hyper Mobilitets Syndrom, se den brugt her : http://www.k10.dk/showthread.php?t=4382

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 16:07   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Curls HMS = Hyper Mobilitets Syndrom, se den brugt her : http://www.k10.dk/showthread.php?t=4382

mvh Nøvsen
Takker...

Så blev jeg endnu klogere, det bliver man herinde. hihi...

En god og tankevækkende tråd om HMS.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 17:28   #13
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Man har KRAV på at få aktindsigt i de oplysninger, der ligger i sagen, som kan påvirke de afgørelser, der træffes.

Så jo, hvis lægekonsulentens udtalelser har indflydelse, så SKAL du have aktindsigt i det.

Hvis sagsbehandleren SELV beslutter at ignorere lægepapirer, så risikerer man jo at sætte helbredet på spil.

Og en sagsbehandler må IKKE lege læge.

takker zuza men selvom lægekonsulentens udtalelse har indflydelse, så påstår sagsbehandler stadig at jeg kan ikke få aktindsigt i lige netop hans udtalelse ang virksomhedspraktik, da det er mundtligt, og det forstår jeg bare ikke er lovligt.

Men nu prøver jeg at sende det brev heidien har hjulpet med, venter bare lige på et svar fra min læge først

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg ved ikke lige hvad HMS betyder. Det jeg indtil nu kunne finde er hypermobilitet...?
Curls ja det er hypermobilitet syndrom, som giver smerter i stort set alle led, og ofte medfølger fibro også. jeg har smerter i tæer, ankler, knæ, hofter, bækken, skuldre, albuer, håndled, og fingre nogle dage er det værst i et led, og andre dage er det værst i et andet led, det kører meget rundt, og det er enormt svært at planlægge og holde til noget da den mindste belastning udløser nye og flere smerter i de led der bliver brugt.
Håber det forklarer lidt, ellers spørger du bare

Sidst redigeret af Stezu; 03-09-2009 kl. 18:11. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 06:13   #14
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Jeg overvejer lige fordele og ulemper ved at søge en paragraf 17

Jeg har:
papirer fra egen lægen med ingen erhvervsevne tilbage
Papirer fra reumatolog 2006 Dengang anbefalede han en revalidering, som jeg så ikke kunne klare men enig i diagnose
Papirer fra lægekonsulenten med ingen erhvervsevne tilbage

Den eneste der er på tværs og ikke tror på det er min sagsbehandler, som vil have mig ud i en virksomhedspraktik.

Hvis jeg søger på det foreliggende grundlag, har jeg så en chance? og er der overhovedet nogen der har fået bevilliget efter en paragraf 17 ansøgning, eller er det altid afslag?

Hvad med økonomien? så snart jeg søger en paragraf 17 mister jeg så retten til mine sygedagpenge? eller er det først ved afslag/bevilling? og hedder det så kontanthjælp? jeg tror nemlig ikke jeg er berettiget til kontanthjælp.

Vil stadig gerne have svar på det ovenover, men jeg fik lige dette svar fra sagsbeh. på det brev Heidien hjalp med:

Det er sådan, at jeg samler tingene sammen og skiver dem i din journal, når jeg laver den næste opfølgning.

Min tilbagemelding fra lægekonsulenten var mundtligt, idet der endnu ikke ligger noget på skrift desangående. (altså kan jeg stadig ikke få noget bevis for at han faktisk har sagt det)

Før vi gå i gang med aktiviteten, skal alle forhold naturligvis være afklarede.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-10-2009 kl. 06:27. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 09:30   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg kan svare på lidt af det.
du mister først sygepenge ved afslag og så er der kun kontanthjælp tilbage. Selvom du anker får du ikke sygepenge.
hvor længe har du fået sygepenge.
jeg lavede først en §17 da mine sygepenge var ved at udløbe. samt papirer fra læger på min arbejdsevne er varig nedsat.
jeg kender ikke lægekonsulenten indstilling med min nye oplysninger, men har min sagsbehandler er bag mig. Efter han har set oplysningerne fra lægerne.
hvis du har været i arbejdsprøvning, hvor mange timer kunne du klarer. I mit tilfælde højst 5 timer om ugen.
en arbejdsprøvning er næsten nødvendig for at få pension idag. Kun hvis lægerne absolut fraråder det kan man slippe.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 09:34   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis det er sagsbehandleren der står i vejen og kræver den virksomhedspraktik, så hjælper en §17 ikke, for så vil sagsbehandleren indstille til afslag (det er sådan de plejer at gøre) og så vil der i afslaget stå, at du ikke har været i en afgørende virksomhedspraktik med henblik på yderligere afklaring....

Så dén tror jeg ikke rigtigt på kan gå igennem som det ligger lige nu. Den vigtigste brik er jo sagsbehandleren, det er denne der indstiller dig til førtidspension, eller til afslag om førtidspension!

Sådan som jeg ser det, så er virksomhedspraktikken dit bedste kort på hånden lige nu, for så har du mulighed for at bevise at du netop IKKE magter det, så det hele falder ud til din egen fordel. For kan du ikke, jamen så kan du ikke!
Og det er sådan set bare det din sagsbehandler skal have det endelige bevis på...

En stor del af afslag på førtidspension, strander nemlig på mangelende/utilstrækkelig arbejdsprøvning!

Så du kan kun undgå en arbejdsprøvning, hvis de kan set sort på hvidt, at det vil forværre din tilstand permanent.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 10:15   #17
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
arh det er bare så enormt frustrerende, for jeg ved hvilket smertehelvede sådan en virksomhedspraktik vil blive, nå men den med paragraf 17 var også bare en tanke, men det må jeg hellere lade være med så hehe
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 10:25   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det var en meget hård periode for mig at komme igennem. Men dejligt at være ude blandt andre og snakke med andre mennesker. Jeg var ude i 8 uger, men det er forskelligt fra sag til sag.
men tænk på målet og pas på dig selv i perioden. Du skal selv sige fra og melde dig syg når du ikke kan mere. Uden en arbejdsprøvning kan din sagsbehandler ikke se hvad du kan klare. Når du har været igennem den, så har du mulighed for at søge en §17 efter min vurdering.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 06:46   #19
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Så dukkede der lige et par spørgsmål mere op.

1. Er der nogle regler om hvor lang tid der må gå før end sagsbehandleren svarer på et brev man skrifteligt har sendt og udbedt sig et svar på?

2. Når nu man har fået en skade der bliver ved med at give flere smerter end normalt efter at kommunen uden lægens accept har sendt en i fysioterapi behandling hos ukompetente fysser, er der så ikke noget med at man kan holde kommunen ansvarlig for disse smerter? Jeg sendte en klage med det samme over fysioterapeuterne men det er jo så 1½ mdr siden og jeg døjer stadig ekstremt meget med den skulder.

prøver lige igen

1. Er der nogle regler om hvor lang tid der må gå før end sagsbehandleren svarer på et brev man skrifteligt har sendt og udbedt sig et svar på?

2. Når nu man har fået en skade der bliver ved med at give flere smerter end normalt efter at kommunen uden lægens accept har sendt en i fysioterapi behandling hos ukompetente fysser, er der så ikke noget med at man kan holde kommunen ansvarlig for disse smerter? Jeg sendte en klage med det samme over fysioterapeuterne men det er jo så 1½ mdr siden og jeg døjer stadig ekstremt meget med den skulder.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-10-2009 kl. 06:32. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et - BUMP af indlæg skal tidligst ske efter 24 timer og ikke før....
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 22:18   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du burde kunne se svarfristerne på kommunens hjemmeside.

Om du kan holde kommunen ansvarlig ved jeg ikke.
Men jeg tror at det vil blive svært, for du skal jo så bevise, at din smerteforværring er opstået p.g.a. den behandling, og ikke p.g.a. noget du f.eks. har gjort derhjemme.

Men hvis det var mig, så ville jeg tale med min læge om det, og melde helt klart ud over for både fys. og kommune, at jeg ikke vil deltage i noget, som tydeligt forværrer min tilstand.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens erklæring Jydepigen Alt det andet 33 22-08-2011 07:01
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension