K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2013, 09:54   #21
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det river ogsaa i mit hjerte, hver eneste gang jeg taenker paa det, selvom jeg proever paa ikke at tanke paa det.. Ikke mindst fordi vi fandt ud af det kun 2 dage foer min mand skulle hjem til Australien, d. 10 jan... Og min familie stoettede mig ikke i vores beslutning da de mente det ville "gavne min sag" samt de alle er modstandere af abort.. Det var rigtig haardt at gaa gennem det, helt alene..

Tusinde tak for dine ord.. De varmer meget om hjertet, man kan maerke din oprigtige empati og medfoelelse... Tusinde tak... !
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 10:20   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Brug vigtige citater, til at pille deres argumenter ned/fra hinanden, som rådet af anden.

Du har en god sag, så bare klø på, med klage.

Held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 10:34   #23
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Det river ogsaa i mit hjerte, hver eneste gang jeg taenker paa det, selvom jeg proever paa ikke at tanke paa det.. Ikke mindst fordi vi fandt ud af det kun 2 dage foer min mand skulle hjem til Australien, d. 10 jan... Og min familie stoettede mig ikke i vores beslutning da de mente det ville "gavne min sag" samt de alle er modstandere af abort.. Det var rigtig haardt at gaa gennem det, helt alene..

Tusinde tak for dine ord.. De varmer meget om hjertet, man kan maerke din oprigtige empati og medfoelelse... Tusinde tak... !
Selv familien... Ting som ubetinget opbakning, er svær at forstå ikke også er en selvfølge i alle andres familier. Især i livets helt svære situationer. Men hvor er det godt at du har din mand, som trods afstanden, er med dig i tykt og tyndt. Selv om det naturligvis ikke er det samme som når I har hinanden irl.
Men må i hvert fald sige, at med den her modgang, så må der være masser af medgang til gode.

Jeg er glad for at du har kunnet blive varmet lidt, over det skrevne ord. Til trods for hele situationen
Det er så lidt at kunne gøre i en svær tid, men også noget som jeg selv har oplevet, her på K10. På min vej igennem skærsilden.
Alt det her er også en påmindelse til mig selv om, at sætte pris på ting som jeg tager for givet

Herinde kan man heldigvis finde den forståelse, som jeg tror alle har brug for. Om det så bare er for at læsse af, eller det er for at få hjælp. Eller i bedste fald, at komme med gode nyheder, og bliver klappet på ryggen. Hvis omverdenen ikke forstår man kan syntes det er en god nyhed, at få FTP.

Trist det er nødvendigt med FTP, men godt det findes når nu livet er gået den vej som det er.

Derfor er det rart at kunne give andre, det som K10 har givet mig
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 21:07   #24
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Tak popiae, det haaber jeg du har ret i.. Det er saa uendeligt haardt med alle de tanker som flyver rundt oppe i mit hoved.. Jeg vender dag og nat rundt, fordi jeg ikke kan sove af bare bekymringer.. Ville saadan oenske en kunne saette sig og vaere tilstede og oprigtigt hjaelpe mig..

Og tusinde tak Thomas... Det betyder virkelig meget... !
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 22:53   #25
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det er godt, at se godt ud.

Hun er gift med en australier, men har en 7 år gammel sag og et nakkebrud. Det hænger ikke sammen! Desværre! Men hun ser da sød ud på billedet!

Jeg tror bare ikke på det, det stinker!

Måske er hun ikke så ung og smuk, måske er det synd for hende. Men ikke alt samtidig.

Derimod tror jeg gerne, hun har psykiske problemer. Og at kommunen heller ikke bider på!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 23:15   #26
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Hun er gift med en australier, men har en 7 år gammel sag og et nakkebrud. Det hænger ikke sammen! Desværre! Men hun ser da sød ud på billedet!

Jeg tror bare ikke på det, det stinker!

Måske er hun ikke så ung og smuk, måske er det synd for hende. Men ikke alt samtidig.

Derimod tror jeg gerne, hun har psykiske problemer. Og at kommunen heller ikke bider på!
Du har da en dejlig imødekommende tilgang til dine medmennesker....
*IRONI KAN FOREKOMME*
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 23:53   #27
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Tak popiae, det haaber jeg du har ret i.. Det er saa uendeligt haardt med alle de tanker som flyver rundt oppe i mit hoved.. Jeg vender dag og nat rundt, fordi jeg ikke kan sove af bare bekymringer.. Ville saadan oenske en kunne saette sig og vaere tilstede og oprigtigt hjaelpe mig..

Og tusinde tak Thomas... Det betyder virkelig meget... !
Ingen årsag SmallAngel

Pinny: Hva fanden er det for noget at lukke ud!

Jeg har prøvet at strikke en klage sammen, som jeg kunne have fundet på at formulere det, hvis jeg var i dine sko. Og det er naturligvis med forbehold for fejl. Det kan ikke umiddelbart ses ud af det jeg har skrevet. Men det fylder ca. 2/3 af en A4 side.

Jeg er på ingen måde tilfredes med pensionsudvalgets afgørelse, og mener der i afslaget gives direkte usande begrundelser. Der står i stærk kontrast til det fagligt beskrevne, i min ressourceprofil.

I afslaget fra pensionsudvalget vurderer man på forældede oplysninger, fra 2009. At der kan iværksættes uddannelsesforsøg, ved hjælp af revalidering. Der kan føre til afklaring til arbejdsmarkedet, f.eks. i form af fleksjob.

I min ressourceprofil er der aktuelt beskrevet:
At min arbejdsevne er nedsat vedværende i overordentlig svær grad. Hvorfor det ikke er realistisk at arbejde på at etablere et fleksjob.

Der er den 19/9-2011 udført en aktuel psykolograpport, som pensionsudvalget skal tage udgangspunkt i. Da denne beskriver mit helbreds forværring, i meget detaljeret grad.
I min ressourceprofil er der også redegjort i detaljer, hvorfor min arbejdsevne ikke kan forbedres i en grad så jeg kan blive selvforsørgende.

Man har fuldkommen ignoreret og kontraindiceret i afslaget, hvorledes det er fagligt beskrevet, at min arbejdsevne ikke lader sig anvende til selvforsørgelse. Uanset mulighed for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder revalidering.
Det er vurderet at presset ved yderligere forsøg, vil være direkte skadeligt for min psykiske helbredstilstand.

På den baggrund, er det uanstændigt at pensionsudvalget mener at min arbejdsevne ikke vurderes varigt nedsat. I en grad så jeg hverken kan eller kommer til, at forsøge mig selv helt eller delvist.
Det kan ikke være rigtigt at mit helbred og funktionsniveau yderligere skal forværres, for at nå til samme konklusion igen. Som følge heraf, også vil medføde at mine muligheder for en tilfredsstillende tilværelse minimeres.

Der ikke nogen realistiske behandlingsmuligheder, hverken i psykologisk eller psykiatrisk art. Som vil kunne ændre min tilstand. Som beskrevet i min ressourceprofil.

Med venlig hilsen
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 05-03-2013 kl. 00:04.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 01:16   #28
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Hun er gift med en australier, men har en 7 år gammel sag og et nakkebrud. Det hænger ikke sammen! Desværre! Men hun ser da sød ud på billedet!

Jeg tror bare ikke på det, det stinker!

Måske er hun ikke så ung og smuk, måske er det synd for hende. Men ikke alt samtidig.

Derimod tror jeg gerne, hun har psykiske problemer. Og at kommunen heller ikke bider på!
Hvor er det at det ikke haenger sammen henne? Nu har jeg opdateret mit profil billede saa det er aktuelt, og du kan se det, fra min lykkeligste dag.. Vores bryllup.. Ja vi blev gift sidste aar, han har vaeret i DK mange gange, og elsker det her, og vil gerne flytte herop.. Saa man kan ikke se godt ud og vaere syg? Jeg kan fortaelle dig at saadan ser jeg skam heller ikke ud til hverdag, langtfra.. Jeg har ikke overskud til at plukke, farve mine oejenbryn hver dag selvom de er ikkeeksisterende, og ej heller laegge make up..
Og til orientering har jeg faktisk scanningsbilleder hvor der vises ikke eet brud, men TO frakturer paa halshvirvelsoejlen...

Psykisk, ja der kan man da kun blive syg paa livet af at vaere i fastlaast i denne situation i saa mange aar.. Det kraever et godt helbred at vaere syg idag..

Tak Thomas for hjaelpen, jeg skal have den arbejdsproevning med ind i det ogsaa det var den som fastlog at jeg ikke kunne opnaa revalidering og fleks-job.. SKal jeg tage billeder af den saa du kan se det?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 01:23   #29
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser

Tak Thomas for hjaelpen, jeg skal have den arbejdsproevning med ind i det ogsaa det var den som fastlog at jeg ikke kunne opnaa revalidering og fleks-job.. SKal jeg tage billeder af den saa du kan se det?
Ingen årsag.
Det må du gerne da, og du har helt ret. Det er om noget, væsentligt at få med. Og der er stadigvæk plads

Syntes en A4 side er rimeligt at bruge til ens klage over afgørelsen. Hellere for meget end for lidt.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 02:36   #30
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Tusinde tak Thomas endnu engang!
Her er de, og ogsaa kommunens laegekonsulents egen udtalelse:

Arbejdsproevning:


Laegekonsulent:
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
hjaelp dreamz786 Din historie 2 18-04-2010 21:58
Hjaelp til ans. Ftp Emine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-04-2010 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension