K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2012, 11:33   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Var i går inde på en pjece af DUKH om AEVJ, hvor de også i teksten skriver RP/AEVJ - altså forskellene er meget små og må primært ligge i, hvor man er henne i afklaringen, som du også er inde på, Florken.
Jeg har indtryk af, at det er hip som hap om det hedder en rp eller AEVJ, kommunerne bruger vist betegnelserne lidt i flæng.

Som skrevet tidligere, så har jeg aldrig fået lavet en rp, men jeg har fået lavet 2 AEVJ'er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 11:46   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kært barn har mange navne - præcis som pensionsnævnet/pensionsteamet/socialnævnet/ect. Der er et hav at navne for de samme instanser, til stor forvirring for borgerne.

Da jeg var indlagt lade jeg mærke til samme forvirring omkring mine papirer, nogen sagde journalen, andre vandrejournalen, men flere sagde også udredningsakterne/sygeprofilen og/eller udredningsdokumentationen.

Så hvorfor ikke også forvirring omkring en ressourceprofil/arbejdsevne journal. Da jeg havde min sag for, kaldte jeg det konsekvent for ''evnesvage-billagene'' fordi de både ville vide om jeg vandede blomster, havde fritidsinteresser eller var god til at bruge en fjernbetjening til DVD'en....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 11:54   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Da jeg havde min sag for, kaldte jeg det konsekvent for ''evnesvage-billagene'' fordi de både ville vide om jeg vandede blomster, havde fritidsinteresser eller var god til at bruge en fjernbetjening til DVD'en....
Jeg sidder og ser et skema for mig, hvor man krydser forskellige ting af, f.eks.
Vander du blomster? ja eller nej
Har du fritidsinteresser? ja eller nej
Kan du bruge fjernbetjening til en DVD? ja eller nej
O.s.v.

Og så vurderes det, efter antallet af nej'er, hvor evnesvag man er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 12:47   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det var ligefør det var sådan!!

Hun blev jo VED med at BORE i mine fritidsinteresser, men da jeg ikke rigtigt kunne forlade mit hjem, så måtte jeg jo sidde som en idiot og fortælle at jeg godt kunne lide at have orkideer stående i vindueskarmen. Hun var også STÆRKT interesseret i at vide, hvordan jeg fx klarede tekniske problemer, hvortil at jeg IGEN som en idiot, måtte fortælle at jeg sagtens kunne finde ud af fjernbetjeningerne - og at jeg købte nye ting, såfremt noget gik i stykker, og altså ikke selv sad og reparerede fjernsyn og radioer

Så for mig var ressourceprofilen fyldt af de der latterlige evnesvage billag, om blomstervanding, madlavning og tøjvask, som ikke havde en SKID at gøre med en brugbar arbejdsevne ude på arbejdsmarked. Det var også hende, der ville vide, hvordan jeg kunne blive gravid, hvis ikke jeg kunne gå ud og finde en mand, og iøvrigt stod som enlig
Hun havde overset TOTALT at der stod i mine evnesvage journal (sag!), at mine 3 sidste børn, var resultatet af kunstige befrugtninger (som vi SELV havde betalt!) og at de blev undfanget, PRÆCIS fordi jeg ikke bare kan gå ud og finde en mand

Så fik hun dén!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 13:18   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Ja, det var ligefør det var sådan!!

Hun blev jo VED med at BORE i mine fritidsinteresser, men da jeg ikke rigtigt kunne forlade mit hjem, så måtte jeg jo sidde som en idiot og fortælle at jeg godt kunne lide at have orkideer stående i vindueskarmen. Hun var også STÆRKT interesseret i at vide, hvordan jeg fx klarede tekniske problemer, hvortil at jeg IGEN som en idiot, måtte fortælle at jeg sagtens kunne finde ud af fjernbetjeningerne - og at jeg købte nye ting, såfremt noget gik i stykker, og altså ikke selv sad og reparerede fjernsyn og radioer

Så for mig var ressourceprofilen fyldt af de der latterlige evnesvage billag, om blomstervanding, madlavning og tøjvask, som ikke havde en SKID at gøre med en brugbar arbejdsevne ude på arbejdsmarked. Det var også hende, der ville vide, hvordan jeg kunne blive gravid, hvis ikke jeg kunne gå ud og finde en mand, og iøvrigt stod som enlig
Hun havde overset TOTALT at der stod i mine evnesvage journal (sag!), at mine 3 sidste børn, var resultatet af kunstige befrugtninger (som vi SELV havde betalt!) og at de blev undfanget, PRÆCIS fordi jeg ikke bare kan gå ud og finde en mand

Så fik hun dén!
Ninja.. når du nu ikke kunne klare at komme i en arbejdsprøvning .. så er det vel ok at blive "fatsvag" vurderet med forskellige spørgsmål.. også selvom de virkede åndsforladte på dig... Alternativet for dig ville jo være at du stadig var på kontanthjælp...

Sanne.. krydser fingre for at bolden kan skydes direkte i mål .... ♥
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 17:16   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen Lunasdatter, hendes spørgsmål var ulovlige. Da jeg efter sagens afslutning klagede til både Borgmester og jobcenterchef, fik jeg medhold i, at mit sexliv ikke på NOGEN måde ragede sagen, og at sagsbehandleren heller ikke, havde noget at bruge mit privatliv til mht at udfylde ressourceprofilen.
Endvidere, VAR det konkluderet at jeg ikke havde en arbejdsevne, at jeg ikke måtte komme i arbejdsprøvning og alle papirer var blåstemplet af lægekonsulenten.
Så der var intet hun kunne bruge informationerne til, andet end for sin egen fornøjelses skyld. Og så måske lidt for at få mig fremstillet som idiot, hvilket også lykkedes ganske godt.

Det eneste hun skulle gøre, var at læse min sagsakter, og udfylde ressourceprofilen. ALLE informationer stod i sagen, så der var slet ingen grund til de der latterlige spørgsmål.
Det fik jeg medhold i.

Og nej, jeg havde ikke et alternativ der hed kontanthjælp. Min sag var så sikker at det efterfølgende blev vurderet, at jeg kunne have fået sagen igennem på en §17 uden at blinke med øjet.
Dette var der HELLER INGEN der fortalte mig. Vel IGEN fordi at man skulle udstilles og krænkes mest muligt ved at opstille forhindringer der slet ikke eksisterede....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 17:33   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jamen Lunasdatter, hendes spørgsmål var ulovlige. Da jeg efter sagens afslutning klagede til både Borgmester og jobcenterchef, fik jeg medhold i, at mit sexliv ikke på NOGEN måde ragede sagen, og at sagsbehandleren heller ikke, havde noget at bruge mit privatliv til mht at udfylde ressourceprofilen.
Endvidere, VAR det konkluderet at jeg ikke havde en arbejdsevne, at jeg ikke måtte komme i arbejdsprøvning og alle papirer var blåstemplet af lægekonsulenten.
Så der var intet hun kunne bruge informationerne til, andet end for sin egen fornøjelses skyld. Og så måske lidt for at få mig fremstillet som idiot, hvilket også lykkedes ganske godt.

Det eneste hun skulle gøre, var at læse min sagsakter, og udfylde ressourceprofilen. ALLE informationer stod i sagen, så der var slet ingen grund til de der latterlige spørgsmål.
Det fik jeg medhold i.

Og nej, jeg havde ikke et alternativ der hed kontanthjælp. Min sag var så sikker at det efterfølgende blev vurderet, at jeg kunne have fået sagen igennem på en §17 uden at blinke med øjet.
Dette var der HELLER INGEN der fortalte mig. Vel IGEN fordi at man skulle udstilles og krænkes mest muligt ved at opstille forhindringer der slet ikke eksisterede....
OK.. godt ord igen Ninja... det er jo ikke til at huske hvad du før har skrevet om din vej til pension...
Mente nok at du før har skrevet at du ingen arbejdsevne havde.. men kom ret så meget i tvivl da du også (i en anden tråd) skriver om at du er frivillig i en genbrugsbutik og har været frivillig på et plejehjem...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 18:32   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har indtryk af, at det er hip som hap om det hedder en rp eller AEVJ, kommunerne bruger vist betegnelserne lidt i flæng.
Det giver god mening, hvis der er den forskel, som Florken er inde på og det vil ikke undre mig en dyt, hvis det burde være sådan formelt, men reelt er så en helt anden sag, hvor begreberne rodes sammen...

...har vi mon set det før :-)

Netop ordene ressource og arbejdsevne har forskellig betydning.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 19:07   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
OK.. godt ord igen Ninja... det er jo ikke til at huske hvad du før har skrevet om din vej til pension...
Mente nok at du før har skrevet at du ingen arbejdsevne havde.. men kom ret så meget i tvivl da du også (i en anden tråd) skriver om at du er frivillig i en genbrugsbutik og har været frivillig på et plejehjem...
Ja, som jeg skriver, så er jeg der ca 1 time om ugen på plejehjemmet - og jeg arbejder så ikke, jeg sludre kun med beborene om løst og fast.
Som jeg skrev, så må jeg ikke arbejde frivilligt i ordets bogstavelige forstand på plejehjemmet, da jeg ikke er forsikret, men jeg er velkommen til at komme og sludre, hvilket jeg så også gør....

I genbrugsforretningen var jeg i to timer sammenhængende - jeg skulle kun passe forretningen mens chefen (eller hvad hun nu var) ordnede nogle ærinder. Men jeg var der kun to gange, for jeg var stiv af skræk for der skulle komme kunder. Det skete så aldrig

Min sagsbehandler kan ikke hjælpe mig, det er derfor hun har foreslået frivilligt ''arbejde''...ellers har hun kun noget på et beskyttet værksted, og det siger hun ikke er noget for mig...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 19:30   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
godt du klagede ninja..jeg ville også være blevet mopset,hvis jeg var blevet spurgt hvor tit jeg har sex med min mand
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension