K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2012, 09:31   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kommer først i udviklingsforløb, når det er afgjordt, at man IKKE vender tilbage til ordinært arbejde.

Det betyder, at man ikke kommer i udviklingsforløb, på sygedagpenge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 12:31   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Man kommer først i udviklingsforløb, når det er afgjordt, at man IKKE vender tilbage til ordinært arbejde.

Det betyder, at man ikke kommer i udviklingsforløb, på sygedagpenge.

VH Popiae

Mener ikke det er rigtigt, at det ikke kan foregå på sygedagpenge. Kan du uddybe det?



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 08:50   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, jeg kan ikke uddybe det, men tolke det af det der er lagt frem.

Jeg kan se at Henrik Hørlev, også har tolket det således.

Man kommer selvsagt kun i ressourceforløb, når det handler om fleks eller pension, da det er det reformen handler om, altså at spare på dette.

Men i og med at ydelsen alene er betinget af forløb, og ikke anden evt indtægt, tror jeg at man kan få udbetalt pensionstillæg mv fra sin pensionsforsikring, uden modregning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 14:34   #14
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
blir altså virkelig nervøs når i skriver kontanthjælp på su sats, web sagde det kun er arbejdsmarkedsparate unge, os der er syge kan jo ikke leve af en su for vi kan jo ikke tjene noget ved siden af som studerende ofte gør, hvor skulle man også lige bo for en su???? huslejen er jo mere end man får udbetalt..!!

studerende har jo ret til kollegier og studieboliger... det giver ikke mening man ville jo ryge på gaden for en su sats, su har jo netop handicap tillæg til syge så må der også være noget for os IKKE arbejdsmarkedsparate eller lyder det for sindsygt bliver rigtig bange jeg er 27!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 15:26   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
blir altså virkelig nervøs når i skriver kontanthjælp på su sats, web sagde det kun er arbejdsmarkedsparate unge, os der er syge kan jo ikke leve af en su for vi kan jo ikke tjene noget ved siden af som studerende ofte gør, hvor skulle man også lige bo for en su???? huslejen er jo mere end man får udbetalt..!!

studerende har jo ret til kollegier og studieboliger... det giver ikke mening man ville jo ryge på gaden for en su sats, su har jo netop handicap tillæg til syge så må der også være noget for os IKKE arbejdsmarkedsparate eller lyder det for sindsygt bliver rigtig bange jeg er 27!
Nensy.... alle er jo ligeså kloge på den nye "reform" som du selv... der er ingen der ved noget som helst hvad det hele ender ud med... så lad være med at bruge alt dit krudt på at bleve bange på nuværende....

Det kan jo være at der bliver lavet noget som slet ikke er på papiret her og nu og som kommer til at betyde et stort YES!! fra dig ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 20:35   #16
Piedeux
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
Piedeux er ny på vejen
Bare der fandtes politikere med samme klarsyn for sagen som Henrik Herløv...

Tak for dit store indspark Henrik.
Piedeux er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 21:29   #17
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg er på sygedagpenge og min jobkonsulent har skrevet en mail til min hvor der står at jeg er i udviklingsforløb selvom jeg har har været i en praktik og nu er i den anden og mine sygedagpenge ikke er ophørt . Men først gør det om 3 mdr. Så man kan godt være i et udviklingsforløb på sygedagpenge . Hvad det så end betyder .

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Man kommer først i udviklingsforløb, når det er afgjordt, at man IKKE vender tilbage til ordinært arbejde.

Det betyder, at man ikke kommer i udviklingsforløb, på sygedagpenge.

VH Popiae


Jeg er på sygedagpenge og min jobkonsulent har i sidste uge sendt mig en mail at jeg er i udviklingsforløb . Så det kan man , hvad det så end betyder...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 12:57   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Jeg er på sygedagpenge og min jobkonsulent har i sidste uge sendt mig en mail at jeg er i udviklingsforløb . Så det kan man , hvad det så end betyder...
Kiffer, du er inde i en gammel tråd, og svarer på ting der er mere end 2 år gamle.

Meget har forandret sig siden denne tråds begyndelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 15:48   #19
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Åh tak Helene fandt frem til tråden via søgning på google
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Politiken: "København svigter syge og handicappede" Morgause Skal kommuner ikke overholde loven? 16 15-03-2017 08:52
Fra Velfærdssamfund til Arbejdssamfund af Henrik Herløv Lund Webmaster Politik og Samfund 10 19-12-2012 00:41
REFORM - Hør økonom Henrik Herløv Lund i P1 Formiddag Henrik Herløv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-02-2012 13:45
Magrethe og Henrik i "gavehumør" op til jul gunvor Politik og Samfund 28 20-12-2010 12:23
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension