K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2015, 16:51   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Opstart af fleksjob -forberedelse

Hvis der oprettes et fleksjob,hvordan foregår det så med ens skånehensyn?
Står det i ens ansættelseskontrakt?(så langt er jeg ikke nået endnu)
Er det de ting som rehabilliteringsteamet har skrevet i indstillingen?
Og ellers hvis der er gode råd
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2015, 17:07   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja ens skånehensyn og arbejdstid skal stå i den fleksjobsaftale som bliver lavet...

Jobcenteret skal i forbindelse med oprettelse af fleksjobbet hurtigst muligt vurdere arbejdsevne osv i fleksjobbet..

Citat:
Løn- og arbejdsvilkår i fleksjobbet
§ 70 e. Arbejdsgiveren betaler løn til den ansatte i fleksjob for det arbejde, der bliver udført, jf. stk. 3-5. Lønnen suppleres med et fleksløntilskud, der reguleres på baggrund af lønindtægten og udbetales af kommunen til den ansatte, jf. § 70 f.

Stk. 2. I forbindelse med etableringen af et fleksjob på en virksomhed skal jobcenteret hurtigst muligt komme med en vurdering af arbejdsevnen i fleksjobbet, herunder hvor mange timer personen kan arbejde i fleksjobbet, og af arbejdsintensiteten. Vurderingen danner grundlag for aftalen om fleksjob mellem den ansatte og arbejdsgiveren.

Jobcenteret skal foretage en ny vurdering af arbejdsevnen i fleksjobbet, hvis arbejdsgiveren og den ansatte er enige om ændringen og i fællesskab anmoder herom.

Kilde
Når du skal skrive under på den fleksjob aftale...ja så vil det være en god ide at tage et billede af aftalen...evt med ens mobiltelefon...

Vi har nemlig hørt om flere som ikke selv har fået udleveret aftalen...som man ellers skal have...

Det er super vigtigt at man får alt skrevet ind i aftalen....alle ens skånehensyn....arbejdstid osv....

På denne måde vil der ikke komme tvivlsspørgsmål senere hen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2015, 18:30   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man skal selv være opmærksom på alle ens skånehensyn kommer med, lkommunen kan til tider være nogle dovne hunde. i min kontrakt står der, der skal tages hensyn til jeanettte.

og ikke andet. gæt selv
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2015, 19:54   #4
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Web og jjsonn
Den er da meget underlig med at tage hensyn til Jeanette,kan godt se der skal meget mere beskrivelse på
Og dvs at det kan være forskelligt hvis man skifter job?Altså ting kan tilføjes
Når man har modtaget partshøringen så kan de ikke ændre det?
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 06:26   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har hjulpet nogen med at lave et tilæg med deres skånebehov, vi har lavet et tillæg til kontrakten der beskriver folks skånehensyn og fået skrevet under af arbejdes giveren, uden problemer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 15:02   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja tingene er forskelligt alt efter hvilket job man får...nogle ting er jo nemmere at lave end andre....alt efter hvilke problemer man har...

En kontrakt kan laves om....hvis der sker ting som nødvendig gøre dette...

Ens helbred er sjældent statisk...det forandre sig som regel....nogle får det bedre og andre får det værre...

Man kan også være tvunget til at gå op eller ned i tid...eller arbejdsopgaver der skal ændres...

Dette er alt sammen noget der skal laves i samarbejde med jobkonsulenten....

Man skal være opmærksom på at hvis man kommer i den situation hvor det er nødvendigt med forandringer i ens job....ja så kan man risikere at arbejdsgiveren så ikke længere vil kunne bruge en...

Feks hvis man ikke kan opfylde det job som arbejdsgiveren skal have lavet i det pågældende job...

I en sådan situation...ja så bør man ikke få den karantæne man ellers ville få ved en fyring...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2015, 16:20   #7
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Mht at søge job,er der regler for hvor mange man skal søge?For kan ikke rigtig finde ledige job til fleksjobber,så skriver man på deltidsstillinger? Og mange er jo på mere end hvad jeg kan klare af timer?
Og skal man skrive ens skånebehov og hvad man fejler i en ansøgning?
desværre kan jeg se at den branche jeg er i er der mange firmaer der betaler meget under den overenskomst løn (ca 30 kr under pr time)er der regler for det?
Sikke mange spørgsmål håber i kan hjælpe mig på forhånd tak

Og endnu et spørgsmål,efter rehabiliteringsmødet er jeg stadig på sygedagpenge indtil jeg modtager den endelige afgørelse,men har fået at vide at jeg får ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft fra mødedato skal jeg så betale penge tilbage?

Sidst redigeret af sommersen; 17-09-2015 kl. 17:00.
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2015, 20:24   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når først du er bevilliget fleksjob skal du registrere dig på jobnet. Du får brev om hvad du skal gøre.

Inde på jobnet opretter du et CV og skriver, hvad du forestiller dig, du kan arbejde som. Der vil så komme jobforslag ind på din jobnet side, som passer til den funktion. Det kan være deciderede fleksjob (jeg har ikke set nogle endnu) og deltidsjob. Nogle af dem er på lille timeantal, der passer med mit timetal.

Derudover vil din nye sagsbehandler tilmelde dig et nyhedsbrev (men det sker nødvendigvis ikke lige med det samme) hvori der udsendes fleksjobjob annoncer direkte fra kontoret for fleksjobbere. Jeg får et nyhedsbrev flere gange om ugen med typisk 3 fleksjob. Alle mulige slags på forskelligt timetal.

Men alt dette kommer når du har fået bevillingen. Så indtil den kommer skal du bare tage det roligt. Du skal nok få nok at lave med at finde rundt i al det jobnet og registreringer, så snart bevillingen kommer

Da jeg blev bevilliget fleksjob, stoppede min sygedagpenge dagen efter bevillingen var lavet. Det er datoen for afgørelsen, der var skæringsdatoen. Indtil da fik jeg sygedagpenge. Der kom en opgørelse fra sygedagpenge udbetalingen. Så kommer der diverse fra ydelsesservice omkring ledighedsydelse. De skal have at vide om man får andre udbetalinger (pension, forsikring osv). Den sidste dag i måneden får man så ledighedsydelse for perioden fra sygedagpengestop-datoen til slut måneden.

Har du fået bevillingen nu?

Sidst redigeret af Akvamarin; 17-09-2015 kl. 20:27.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2015, 21:11   #9
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Akvamarin for den gode beskrivelse
Nej jeg har ikke fået bevillingen men har fået besked på at begynde at søge job men uden vejledning om hvad man skal sige mht sygdom til ny arbejdsgiver om man skal skrive skånehensyn i jobansøgninger om man skal skrive på stillinger som er på flere timer end jeg kan og håbe at de vil oprette et fleksjob osv så føler jeg står meget alene
Dvs at jeg skal betale penge for forskellen på sygedagpenge og ledighedsydelse tilbage når der engang er kommet orden i papirene
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2015, 23:33   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Tak Akvamarin for den gode beskrivelse
Nej jeg har ikke fået bevillingen men har fået besked på at begynde at søge job men uden vejledning om hvad man skal sige mht sygdom til ny arbejdsgiver om man skal skrive skånehensyn i jobansøgninger om man skal skrive på stillinger som er på flere timer end jeg kan og håbe at de vil oprette et fleksjob osv så føler jeg står meget alene
Dvs at jeg skal betale penge for forskellen på sygedagpenge og ledighedsydelse tilbage når der engang er kommet orden i papirene
Jeg tror altså det er en fejlinformation du har fået om at du skal have ledighedsydelse fra tidspunktet for mødet i rehabteamet. De stopper sygedagpengene, når de har truffet afgørelsen om fleksjob og skrevet bevillingen. Og derfra får du så ledighedsydelse.

Men ja, hvis det nu alligevel viser sig at være sådan som du har fået at vide, så vil det være forskellen mellem de to beløb du skal tilbagebetale. Du vil jo få den høje ledighedsydelse, fordi du kommer fra sygedagpenge. Så det bliver ikke noget voldsomt beløb.

Men igen, det vil altså ikke være korrekt da de kun kan stoppe sygedagpengene efter en afgørelse om at sætte dig på en anden ydelse. Hvad siger I andre?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension