K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2010, 19:25   #1
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
må kommune lavde en ny resuseprofil

hejsa.....
jeg ville høre om kommunen må lave en ny resuse profil skal de ikke bevare den der er startet på.må de laver en ny sammen fattning af hele ens sag og kun sende det og de nye læge papir til pensions temet. jeg har været til det mest underlig møde i dag sidder med en føelse af at jeg ikke helt forstå hvad der sker med min sag. har en bisider med har lige fået en ny da min dan gamle stoppet hendes job.og ved ikke lige hvor meget han har sat sig ind i synes det virkrde helt overfladisk tro nok at sagsbehanleren prøvede at gøre et godt stykke arbejde men var meget kasse formet. og min bisider og hende kunne ikke lide hinanden og jeg ved ikke hvem af dem der har ret for min bisider virker lidt som han bare skulle har gang i noget og har noget at klage over. jeg sidder tilbage med en mærkelig føelse...

en ting mere en spiciallæge erklæring kan man da godt forlange at lægen skal sende til mig det vil han ikke han siger joridisk skal han kun til kommunen men den omhanler jo mig

hilsen sanne mor som ikke helt forstår hvad der sker lige nu
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 20:47   #2
Heslom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Heslom er ny på vejen
Nu

Jeg er ikke helt inde i, hvorfor du skal have lavet en ressourceprofil - er du igang med at blive indstillet til pension eller er det revalidering eller fleksjob?

Sagsbehandleren må redigere/opdatere i en ressourceprofil der endnu ikke er gennemlæst af dig, og hvor der ikke er truffet en afgørelse. Så medmindre du har fået en afgørelse, så skal du afvente at den bliver færdigskrevet mhp. det du nu er igang med at få afklaret.

Det næste du nævner forstår jeg ikke helt - din bisidder skal varetage dine hensyn, behov og din sag. Du skal ikke have ham med, hvis du føler at han ikke taler din sag. Det skal du have klarlagt.
Heslom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 20:51   #3
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa jeg er visiteret til fleks og på leddigheds ydelse men men der er sket forværing med mig så kommunen er ved at se om der skal rejses en pension sags eller om jeg forsat skal være tilknyttet fleks
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:02   #4
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hej sannemor,
Du kan bede om aktindsigt i din sag hos kommunen også få lægens papir på den måde.

Jeg mener ikke man kan erstatte din ressourceprofil med en ny. Men tror godt man må lave et resumé og overføre til en ny helhedsvurdering.
Fx hvis din ressourceprofil er meget omfattende. Men alle papirer skal stadig være med i den.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:41   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
hejsa jeg er visiteret til fleks og på leddigheds ydelse men men der er sket forværing med mig så kommunen er ved at se om der skal rejses en pension sags eller om jeg forsat skal være tilknyttet fleks
Hmmm jeg tror, der er her tale om en revurdering af din sag. Det skal de, når en fleksjobber har været ledig i 12 måneder. Her skal de nemlig bla. REDEGØRE, om der skal påbegyndes en pensionssag.... Også her skal de vurdere forværring af arbejdsevnen osv...

Er du sikker på, at det hedder ressourceprofil, de laver?

For revurderingen kan sikkert ligne det - en redegørelse...

Du kan tjekke § 74 C, hvad en redegørelse indeholder:

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Der er nævnt 4 punkter, som de skal undersøge i forbindelse med revurderingen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:58   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
hejsa.....
jeg ville høre om kommunen må lave en ny resuse profil skal de ikke bevare den der er startet på.må de laver en ny sammen fattning af hele ens sag og kun sende det og de nye læge papir til pensions temet. jeg har været til det mest underlig møde i dag sidder med en føelse af at jeg ikke helt forstå hvad der sker med min sag. har en bisider med har lige fået en ny da min dan gamle stoppet hendes job.og ved ikke lige hvor meget han har sat sig ind i synes det virkrde helt overfladisk tro nok at sagsbehanleren prøvede at gøre et godt stykke arbejde men var meget kasse formet. og min bisider og hende kunne ikke lide hinanden og jeg ved ikke hvem af dem der har ret for min bisider virker lidt som han bare skulle har gang i noget og har noget at klage over. jeg sidder tilbage med en mærkelig føelse...

en ting mere en spiciallæge erklæring kan man da godt forlange at lægen skal sende til mig det vil han ikke han siger joridisk skal han kun til kommunen men den omhanler jo mig

hilsen sanne mor som ikke helt forstår hvad der sker lige nu
I "min" kommune bliver der lavet en ny rp hver gang der skal træffes en beslutning.
Jeg undrede mig meget over dette, men sb viste mig hvordan den første blev låst, så der ikke kunne skrives mere i den.

Hvis det er kommunen der har sendt dig til en speciallæge kan du godt risikere, at denne kun vil sende erklæringen til kommunen.
Så må du bede sb om en kopi af den, eller bede om aktindsigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 10:48   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
EN RESSOURCEPROFIL ER ET FORTLØBENDE DOKUMENT.

Det betyder, at der arbejdes videre, og nye oplysninger indføjes.

Hver gang en afgørelse skal træffes, skal du partshøres i RESSOURCEPROFILEN.

Det er vigtigt for dine afgørelse at ressourceprofilen afspejler forløbet, fordi;

Andre instancer, skal jo kunne se, hvad der har været afprøvet, ellers kan du jo blive ved, med at køre rundt i de samme afprøvninger, undersøgelser.

Du skal derfor insistere på, at der arbejdes videre på oprindelig Ressourceprofil, om nødvendigt klage over dette, fordi
Det er din sikkerhed for at alle oplysninger er medtaget.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 12:22   #8
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa og takkker for svar de er ved at leve min resuseprofil klar til partshøring de venter så på den nye nurolog spiciallæge erklæring og den psykloiske udredning kommune ville gøre resuseprofilen og min papir klar til pensions temet. men jeg tro ikke selv de kommer så lang for den nye nurolog kunne pludselig se en behenlinggs mulighed dar ikke er afprøvet noget medicin for nerve skade så tro den kommer til at ligge der til det er afklaret om det er noget det kan har gavnlig erfekt på mig
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
AK AK Den kommune blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2010 13:35
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12
Ny kommune... Kjersti Alt det andet 11 14-10-2008 09:21
Frederiksberg Kommune - en god kommune. Jessica Dit og Dat 4 21-06-2007 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension