K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2016, 22:36   #1
Minnie Mouse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Minnie Mouse er ny på vejen
Smile Flexordning

Jeg har haft et flexjob i 9 år. Arbejder 50 % af normal arbejdstid med kontorarbejde. Jeg har en medfødt lidelse i hofte og ryg, og må ligge ned et par gange om dagen for at give ryggen ro.

Jeg er nu blevet tilbudt et nyt job i en anden stor virksomhed. Et job som jeg kan tilrettelægge 100 % selv og udføre hjemmefra. De nye arbejdsopgaver tror jeg faktisk jeg vil kunne passe som et fuldtidsjob, da opgaverne kan klares hjemmefra og i det tempo der passer min krop.

Jeg vil jo gerne kunne klare mig selv uden økonomisk hjælp fra det offentlige. Men min frygt er hvis jeg på et senere tidspunkt finder ud af, at jeg har været for optimistisk i min tro på at kunne klare et fuldtidsjob.

Er det muligt at gå ud af flexordningen i en prøveperiode ? Og hvis helbredet ikke kan klare det, gå tilbage til ordningen ?

Mvh Minnie
Minnie Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 12:08   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Umiddelbart skal du i givet fald nok starte forfra - også da din fleksbevilling ikke er helt ny. Du kommer så under ny ordning

Men prøv at tage en samtale med din kommune og hør. hvad de siger.

Vil du forsøge søge orlov fra dit nuværende firma?

Det er da flot, du vil give det en chance.

Men i alle tilfælde - nyt fleksjob lig ny ordning.

Sidst redigeret af stampe; 12-02-2016 kl. 12:51.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 12:34   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal også lige tænke på om du kan klare at lave arbejdet indenfor en rimelig arbejdstid. Hvis du skal bruge 60 timer om ugen på at lave 37 timers arbejde, så kommer du til at køre surt i det. Og det kan meget nemt blive sådan at du aldrig rigtigt føler du har fri, hvis du arbejder hjemme. Det kræver ihvertfald stor disciplin.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension