K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2016, 11:27   #1
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Betaling af mentor?

Min veninde er sygemeldt og i praktik på en virksomhed. Virksomheden eller nok nærmere kommunen har uddannet en alm ansat og ejeren som mentor. Så nu fungere ejeren som mentor for min veninde. Men der bliver ikke holdt nogen møder!!! Til en samtale med ejeren af virksomheden, og sagsbehandleren, finder min veninde så ud af denne mentor aftale. Nu er vi så meget nysgerrige på HVOR mange penge virksomhedens ejer og evt ansatte får for det job. Nogen der ved det??? Min veninde er på kontanthjælp under praktikken pga sygdom.
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 13:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad kommunen og firmaet har aftalt, kan man jo kun gisne om men ikke rigtig bruge til noget.

Godt din venindes kommune tager hånd om din veninde og firmaet bakker op.

Al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 14:05   #3
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Det er jo netop det de ikke gør.... hun får ingen mentor-samtaler. Så kommunen tror jo at hun får disse samtaler og støtte, men det gør hun ikke....
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 14:07   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En mentors funktion kan være mange ting efter behov.. en af dem er instruktion i arbejdsopgaver f.eks.

Så det er sjældent samtaler.

Da jeg var i arbejdsprøvning var min mentors opgave at hjælpe mig med at sige fra når belastningen blev for stor.

Det er normalt at en arbejdsgiver kompenseres for den ekstra tid det tager at sætte en der skal afprøves ind i opgaverne. Det kan også være en mentors opgave at sætte sig lidt ind i evt. skånebehov, samt være obs på disse.

Tænker hun skal se på hvilken form for mentorstøtte kommunen har tildelt, og evt tale med kommunen om hvilket behov hun har brug for at en mentor skal støtte hende i..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 14-04-2016 kl. 14:22.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 14:14   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har hun snakket med kommunen om hvad mentors opgaver er?
For hvis kommunen betaler penge for en opgave der ikke bliver udført, kan kommunen nok have noget interesse i at vide dette.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 15:03   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da jeg arbejdede var jeg selv mentor for en i arbejdsprøvning.

Der var aldrig møder/samtaler, men jeg blev betalt for at forklare hvorfor vi arbejdede som vi gjorde, forklare baggrund og teori - så den jeg var mentor for bedre forstod hvorfor vi på arbejdspladsen handlede som vi gjorde og hun bedre var rustet til selv at kunne agere selvstændigt i opgaverne.

Det var som sådan ikke noget som tog megen ekstra tid - men opmærksomhed og refleksion over hvorfor vi arbejde som vi gjorde. Så det var svært at sætte timer på, hvorfor jobcenteret vurdere det til et bestemt timeantal som jeg blev betalt for som ekstraopgave.

Hende der var i arbejdsprøvning var meget glad for det og fik meget større forståelse og selvtillid efterhånden som hun fik denne viden og kunne mere og mere selvstændigt, men at skulle gøre tiden op ville være umuligt.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 15:26   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg havde en gang en mentor, det var nogle få timer til at sætte mig ind i arbejdet, kommunen betalte hendes timeløn for de timer hun hjalp mig, det var vel ok
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 22:14   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker hun skal se på hvilken form for mentorstøtte kommunen har tildelt, og evt tale med kommunen om hvilket behov hun har brug for at en mentor skal støtte hende i..
Måske vil det fremgå af en aktindsigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension