K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2008, 02:50   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ikke noget med noget at gøre

Altså jeg måtte lige skrive den her og det har intet med noget at gøre her på K10 men sad altså lige og hyggede mig over den alligevel...

Vi er garenteret mange her på siden der de sidste par dage har fået et brand godt tilbud fra Bill Gates i form af en mail vi skal vidersende til så mange som muligt og så kan vi tjene penge, det er et kædebrev af de mere kreative..

Jeg siger ikke at man ikke kan tjene penge det må enhver afgøre med sig selv om de vil prøve på

Men jeg er af den overbevisning at det er en hammer fed måde for en eller anden i den anden ende at få så mange mail adresser i hus som muligt, alle mail adresser står jo på når man videre sender den mail.. og det kan der komme en masse god spam ud af ...

Men det jeg sidder og hygger mig over er de kommunalt ansatte, alle skriver på mailen at ja de tror ikke på den slags men man må jo hellere prøve det

og så var det lige at jeg satte mig ned og læste alle de beskeder og fandt en gylden tråd i alle de beskeder der var skrevet og tænkte herre gud har de ikke andet at bruge deres tid og arbejdscomputer til .. prøv lige at se her hvad jeg mener



Børne- og Familiechef


socialrådgiver

Børne- og Familieenheden

Skole- og Dagtilbud


Socialkonsulent

Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen
Økonomiafsnittet


Økonomiafsnittet
Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen
Aalborg Kommune


Skattecenter Esbjerg
Adgangsvejen 3, 6700 Esbjerg


Altså så er det nu at jeg tænker på om det mon er derfor man aldrig kan få fat i de kommunalt ansatte når man skal snakke med dem ... helt ærligt he he he

det her var kun et lille udsnit af alle de titler der er på der er også et par direktører .. (jeg har alle navne og telefonnummer for de ryger jo med når de skriver fra deres job mail ) men vil ikke hænge nogen ud men jeg sidder nu og tænker på om jeg skal sende et par tusind mail ud med link til underskrift indsamlingen omkring lægekonsulenter jeg har adresser nok

Hvis der er nogen der ikke ved hvad det er for en mail jeg snakker om så er teksten her ...







Citat:
' Hej Alle!
Almindeligvis sender jeg aldrig denne slags mails, men denne fik jeg tilsendt fra en god veninde,
der er advokat og syntes det var en interessant mulighed.
Hun fortæller at det fungerer!
Vi har under ingen omstændigheder noget at tabe!

Min veninde fortalte: Jeg er advokat og kender loven. Dette er sikkert.'

'Kære Venner!
Dette er ingen vittighed.
Bill Gates (Ejer af Microsoft) deler ud af sin formue.
Hvis I ikke tager denne mail alvorligt, fortryder I det!
Windows er fortsat det mest benyttede program.
Microsoft og AOL laver et forsøg ved udsendelse af denne elektroniske besked (e-mail beta-test).
Når du sender denne mail videre til dine venner, kan Microsoft spore når vi bruger programmet gennem 2 uger.

Til hver person, der sender denne mail, betaler Microsoft 245 EURO.

For hver person, der modtager denne mail og sender den videre til andre, betaler Microsoft 243 EURO.

For hver tredje person, der modtager mailen, betaler Microsoft 241 EURO.

I løbet af de næste 2 uger kontakter Microsoft dig for at bekræfte din adresse og mhp at sende dig en check.

Med venlig hilsen
Charles Bailey
General Manager, Field Opérations.
1-800-842-2332 Ext. 1085 or
904/245-1085 or RNX 292-1085'

'Tænkte at dette var svindel, men 2 uger efter at have modtaget og videresendt denne mail,
tog Microsoft kontakt med mig for at få min adresse og jeg modtag en check på 24.800 EURO.

Du skal sende denne mail inden testen udløber.
Send den til så mange som muligt.
Hvis nogen har mulighed for at gøre dette er det Bill Gates.
For ham henregnes det til en reklameudgift.

Du vil kunne modtage mindst 10.000 EURO.

Intel og AOL forhandler om at fusionere, hvorved selskabet bliver det største i verden.
For at være sikre på at fortsat at være det mest benyttede, har Intel og AOL lavet et forsøg som dette.

Venligst
Maria José Marcela delgado
Junta de Andalucia, Spanien'
og nej jeg har ikke sendt den videre så dem af jer der er i mit adresse kartotek har ikke fået offentliggjort jeres mail over hele landet ...

og hvis der er nogen af jer der har modtaget og sendt videre så lad mig endelig vide om i modtager noget opkald og om i får nogen penge så kan jeg ærgre mig lidt over det
  Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 11:57   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tyvärr Hejdien
Det er en ganske almindelig mailhoax i kædebrevsform, Jeg har set dem alt for tit i mit tidligere arbejde og de fører ikke til nogen form for penge for microsoft, højest til et godt grin for dem.

http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=17503


Beklager at være spoilsport her, men det kan kun belaste nogen der evt. har MB afregnet internet at gå igang med det, og vedrørende ansatte i det offentlige, samt kommuner fortæller det mere om at niveauet af grådighed har oversteget sund fornuft, hvilket ikke er en overraskelse regeringens politik taget i betragtning..

mkh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 13:04   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Næsten lidt synd for alle de kommunalt ansatte der slet ikke bliver rige alligevel , det kunne jo ellers være at det kunne sætte deres humør og dermed servicen lidt op
  Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 19:46   #4
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Ja jeg har også modtaget den mail. Men jeg gør som jeg gør med alle kædemails/sms. JEG SLETTER DEM. Det kan godt være der er nogen der bliver "sure" over at jeg generelt sletter (også de små søde) men jeg gider ikke og jeg er netop meget bange for spam. Og som Neurosmølf skrev, så er det jo en god måde at få en masse mailadresser på.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 14:00   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Thumbs up gør det !

..jeg mener, send en mail til alle de adr du har ang underskriftindsamlingen på k10.

Det kunne jo blive mere end interessant og se om de også bruger tiden på noget fornufttigt - ikk´

til alle
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2008, 14:48   #6
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
heh
http://fpn.dk/penge/article1370642.ece

Falsk Bill Gates narrer danske skattefolk

Af HENRIK GRØNVALD

Offentliggjort 16.06.08 kl. 11:15

Medarbejdere i Skat, KMD og Ålborg Kommune har sat deres signatur på et kædebrev, som lover store udbetalinger fra Bill Gates. Microsoft Danmark betegner brevet som et falsum.

”Dette er ikke en vittighed. Bill Gates (ejer af Microsoft) deler ud af sin formue. Hvis I ikke tager denne mail alvorligt, fortryder I det!”

Sådan lyder beskeden i en e-mail, som rigtig mange mennesker har modtaget. Modtagerne bliver lovet 245 euro, hvis de videresender den. Årsagen til dette storsindede tilbud er, at Microsoft og AOL gennemfører et forsøg, som mailen er en vigtig del af.


Penge efter to uger
Ifølge mailen vil Microsoft kunne spore brugerens anvendelse af Windows i to uger efter, at mailen er blevet videresendt. Man vil så få sine penge, når de to uger er gået, og man får tilsyneladede penge for hver eneste mail, man har videresendt.

I den version af kædebrevet, som Comon.dk har fået at se, kan man af de mange email-signaturer se, at tilbuddet fra Bill Gates åbenbart er fundet interessant hos et større antal mennesker, der burde være i besiddelse af både god dømmekraft og et vist mål analytiske evner. Blandt andet har fire fagmedarbejdere ved Skattecenter Esbjerg ifølge Comon.dk sat deres lid til, at løfterne i kædebrevet nok skulle blive indfriet. Det samme har en konsulent med speciale i kommunikation hos KMD samt en økonomisk medarbejder i Ålborg Kommune.


Microsoft afviser at stå bag
Comon.dk har undersøgt, om nogle af de håbefulde har fået penge. Det har de ikke.

Kædebrevet er tilsyneladende af spansk oprindelse og indeholder en dansk oversættelse, som har været cirkuleret mellem håbefulde danskere gennem den seneste uges tid.

Microsoft oplyser, at selskabet ikke har noget med kædebrevet at gøre, og at Microsoft tidligere er blevet misbrugt i forbindelse med en lotterigevinst.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sf og S R vil gøre noget ved ægtefælleforsørgelse MTVRV1 Politik og Samfund 44 05-10-2011 10:23
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
Har alder noget med fleksjob at gøre? pman1986 Spørgsmål ang fleksjob 12 24-10-2008 16:40
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension