K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2016, 00:08   #1
Jupiter
Føler sig hjemme på K10
 
Jupiters avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 28
Styrke: 13
Jupiter er ny på vejen
Question Hvordan søger jeg om førtidspension?

Hej K10ere

Jeg er syg på sygedagpenge med kronisk invaliderene sygdom og tænker på at søger om førtidspension. Men jeg kender ikke meget til til reglerne. Derfor har jeg nogen spørsmål:

Hvordan ansøger man om førtidspension? Er det en formular online et sted man skal udfylde og sende til jobcenter?

Min dagpengeret udløbe meget snart. Hvis de stadig er i gang behandle min sag når sygedagpenge udløber, forblive jeg så på sygedagpenge imens de behandler min sag færdige eller skal jeg ansøge om kontanthjælp?

Hvor længe kan man forvente sags behandlingstide er for sådan en ansøgning?

Håber meget at i kan gøre mig kloger.

Venlig hilsen E
Jupiter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2016, 01:55   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan se de forlængelsesregler der er for sygedagpenge her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Nej der er ikke en formular til at søge om førtidspension...

Man skriver på et stykke papir at man vil søge førtidspension...aflevere dette på kommunen/jobcenter....imod en kvittering for aflevering...

Det er måske ikke en smart ide at søge om pension så længe du er på sygedagpenge eller når du skal se om du kan blive forlænget på dem...

Det ville være smart at vente...evt i tilfælde af at de smider dig på kontanthjælp uden nogen anden plan...

Du risikere at miste dine sygedagpenge hvis du søger om pension...det samme kan ikke ske når man er på kontanthjælp...

Ang tiden for behandling af en ansøgning om førtidspension....det kan man intet sige noget om...det er yderst forskelligt...

Det eneste man kan sige er at de har 3 måneder fra din sag har været i rehabteamet og de har lavet en indstilling...

Men der er ikke regler for hvor lang tid de må være om at få sagen i rehabteamet...og på den måde...ja så kan det trække ret lang tid ud..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2016, 07:29   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke sygedommen der giver pension, det er hvis ens arbejdes evne er nedsat så meget at du ikke kan arbejde,og den skal være nedsat så meget du slet ikke kan arbejde, nogle få timer, for så er fleks job og der skal man være så dårlig at ens arbejdes evne er nedsat med 50%.

og inden der søges skal alt lægeligt være afprøvet og ens arbejdes evne skal også være afprøvet (arbejdes prøvning) er de ting ikke i orden, sender teamet dig bare retur
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2016, 07:54   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du må have været indkaldt til opfølgningssamtaler på jobcenteret i den periode du har været sygemeldt, det siger loven man skal.

Hvordan har din fremtid og eventuel pension været drøftet på disse møder ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension