K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 20:38   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hjorten er krænket

og det er da synd for ham:

http://www.berlingske.dk/politik/30....satte-under-vk

Drop al snak om, at regeringen udsulter den offentlige sektor. Så kontant er meldingen til oppositionen fra finansminister Claus Hjort Frederiksen (V) efter at nye tal fra Danmarks Statistik viser, at der er kommet 30.700 flere offentligt ansatte i VK-regeringens levetid.
*********

Ja, det har han sikkert ret i, men HVOR er de ansat??

Det vil vi da gerne have et svar på, ikke......
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 20:59   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg ville da egentligt hellere vide hvad de laver, for den offentlige service er da blevet ganske væsentlig forringet..........
fx er behandlingstiden på en protese ansøgning gået fra totalt 10 dage til over 3 måneder
før reformen var en ansøgning gennem 1 led, ie en 1/4 timeløn.....nu er den gennem minimum 3 led + et teammøde i alt ca 4 timelønne.....jo regeringen forstår sq at spare de rigtige steder.....spader

og siden 2007 er der ansat ca 22500 i det offentlige (pissoir)...det lugter da så'n
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 02:21   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
jeg ville da egentligt hellere vide hvad de laver
Det kan jeg fortælle, de sidder og skriver under på at min mand hele 3 gange har skrevet under på at en anden mand her fra byen gerne må sælge hans huns (ja det kommer åbenbart min gemal ved) og så sidder de og skriver under på at kystdirektoratet har skrevet under på at min gemal har skrevet under på (det ik en gang lyv) først kommunen så kystdirektoratet, så gemalen, så kystdirektoratet, så gemalen, så kommunen så kystdirektoratet så gemalen og tilbage til kommunen, det sjove er at hos kystdirektoratet er det nok 1 person skriver under, her i huset er der sørme også kun en der gør det, mens på kommunen er der MINDST 2 underskrifter hver gang.

Vores beredskabs chef, siger også at det er blevet totalt gak som de skal kontrollere at der er kontrolleret, og det er for hver afdeling hvert sæt papir skal ind i gennem, og ofte skal de i gennem 3-4 afdelinger.
Til trods for at han ikke får mere fra hånden nu (antallet af sager) end for 10 år siden, har det faktisk været nødvendigt for ham at ansætte 2 mand mere, en til os frivillige + det papir nus der er med os (hvilket han selv klarede før) og en sekretær mere, da han fortalte det for 2 år siden, sagde han også at han tikkede og bad om en mand mere, for de kunne ikke få det til at løbe rundt de havde bare ikke tid nok til alle de mange flere gennemlæsninger der, specielt, er kommet, efter sammenlægningen, det eneste han laver mere nu, end for 10 år siden er mange gange flere gennemlæsninger og underskrifter, han får reelt kørt færre sager i gennem.

Så du kan tro de har travlt, altså med at læse sager i gennem for at tjekke, og med at skrive underkradsere.

Hvis jeg ikke husker helt galt, var det vist et af deres valgløfter i sin tid, at fjerne bureaukrati, lige så var der løfte om mindre af det ved at ligge kommunerne sammen... gad vist hvad der lige blev af det?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 07:59   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Var der ikk nogle der engang sagde de ville afskaffe papir nusseriet.

Nej,de skal notere alt,jeg er selv bange for hvad jeg siger ,både ved en samtale og pr.telefon, for alt noters,og så kan det være lidt "farligt" hvis man sidder med en der ikk forstår sarkasme og sort humor----- det ender jo med 7møder og 47 sider i 14 eksemplar på en udredelse af ,hvad det så var borgeren mente
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Detektor- Hjorten og FTP. hejhejhej Politik og Samfund 0 25-05-2013 13:47
Hjorten som ny finansminister!! Ninja Politik og Samfund 34 07-04-2009 11:14
SF stiller Hjorten spørgsmål zuza Manglen på Fleksjob 6 21-02-2009 08:50
hjorten i tv kimmik Politik og Samfund 14 30-01-2008 14:34
Jeg nægter at give Hjorten håndtryk ! Stella Politik og Samfund 47 29-10-2007 22:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension